Doxoral en vlooiendruppels

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Miauw86
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2016 12:27

Doxoral en vlooiendruppels

Bericht door Miauw86 »

Afgelopen vrijdag ben ik met mijn 4 jarige poes naar de dierenarts geweest omdat ze steeds moest hoesten en leek benauwd. De dierenarts vond haar longen niet helemaal schoon maar haar hartje deed het prima.
Ze maakte ook geen zieke indruk (zag helder uit de oogjes en de temperatuur gemeten was ook prima) daar heeft ze een spuitje met antibiotica gekregen maar ze knapte niet op. Ze begon er ook bij te braken. Gister weer geweest bij de DA en nu heeft ze een kuurtje van 10 dagen mee, Doxoral. Vanochtend het 2e pilletje gegeven. Daarna heeft ze gegeten en 3 kwartier later gebraakt. Gister toen ze bij de dierenarts het eerste pilletje kreeg heeft ze een uur daarna ook gebraakt. Ik vraag me nu af of de antibiotica wel goed zijn werk kan doen. Of is het misschien verstandig om haar niet meteen te laten eten na het pilletje? Ik heb nog 2 andere katten die ik vandaag een vlooien pipet van Advantage heb gegeven. Zou ik dat mijn kat met de antibioticakuur ook kunnen toedienen of beter na de kuur.

Graag jullie tips en/of ervaringen :)

Bedankt!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Doxoral en vlooiendruppels

Bericht door castratenkoor »

Misschien andersom? Eerst eten en dan na een uurtje het pilletje?

Ik zou vlooienpipet pas doen als de kuur afgelopen is en als ze weer 100% is.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Miauw86
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 sep 2016 12:27

Re: Doxoral en vlooiendruppels

Bericht door Miauw86 »

Dank voor je reactie! Ik geeft haar pilletje nu in wat zalmmousse en het blijft er tot nu toe inzitten :icon_shifty:
Plaats reactie