Reverse sneezing?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Reverse sneezing?

Bericht door Kimm »

Mila heeft al een tijdje heel soms last van een soort van aanval. Net of ze iets in de neus heeft zitten. Het heftigste heb ik niet kunnen filmen helaas. Maar toen bedacht ik me dat het wel handig zou zijn. Aangezien er voor de rest niks mis met haar is, zal de dierenarts zo ook weinig zien. De dierenarts, die dit filmpje nog niet heeft gezien dacht aan reverse sneezing. Iemand hier ervaring mee? Ik zal het filmpje erbij plaatsen.

https://vimeo.com/182090678


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Reverse sneezing?

Bericht door castratenkoor »

Dat is geen niezen dat is hoesten lijkt mij. Zou kunnen dat er wat in haar keel zit, een haartje of zo. Zolang ze het niet meermaal per dag doet lijkt het me onschuldig. Bob doet dat ook wel eens, ik schat eens per twee weken. Klinkt eerst vrij droog en dan op het laatst hoor je hem slijm wegwerken.

Mooi dat je het gefilmd hebt nu kun je nhet laten zien aan de dierenarts.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Reverse sneezing?

Bericht door Adriana »

Maks doet dat ook, net nog..
ik wijt het aan of droge lucht of voer gesnaaid waar wat melksuiker in zit. (rc anti haarbal gejat van Enzo..?)
dat geeft beetje kriebel/lichte slijmvorming en dan proberen ze dat slijm op te hoesten.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Reverse sneezing?

Bericht door Kimm »

Dankjewel, het is inderdaad heel soms. Zo zie ik het een tijd niet, en dan weer wat meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Reverse sneezing?

Bericht door Rik »

Dit is toch overigens geen reverse sneezing? Want volgens mij wordt hier scherp uitgeademd en niet ingeademd. Hier is een filmpje van een kat met een echte reverse sneeze. Dat ziet er veel akeliger uit:
https://www.youtube.com/watch?v=JOKp3bbWpZ8&t=40
https://www.youtube.com/watch?v=-EMpEGVqlsc

Dat wat Mila doet heb ik bij Bowy ook wel eens gezien (af en toe). Dan zit er inderdaad iets dwars in keel of neus en dat willen ze er op die manier uitkrijgen. Op zich onschuldig zolang het niet veel voorkomt. Als ze dit lang achter elkaar blijft doen (en niet op houdt) dan is het wel zaak om ernaar te laten kijken maar waarschijnlijk is ze na zo'n sneeze-sessie wel weer opgelucht.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Re: Reverse sneezing?

Bericht door Kimm »

Dankjewel Rik, voor de filmpjes. Dat ziet er inderdaad een stuk heftiger uit ja! Dan zal haar inderdaad wel iets dwars zitten ofzo. Aangezien ik nog redelijk nieuw ben met katten en geen vergelijkingsmateriaal of ervaring heb van wat normaal is of niet schrok ik er wel een beetje van. Ik heb het Moes ook nog nooit zien doen.
Maar ik zal het goed in de gaten houden. Ben al weer wat gerustgesteld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Plaats reactie