Kat Jaap tumortje in neus

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
snuffeltje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2011 11:44

Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door snuffeltje »

hallo

na een paar jaar afwezig en na het verlies van Max, Ming, en Dali afgelopen winter is nu nog alleen
mijn grote liefde Jaapie nog over. Jaap is 16 jaar, een mooie hele grote spierwitte kater met een blauw en bruin oog.
Helaas zijn bij hem ook afgelopen maanden neus klachten ontstaan, waarbij hij af en toe een beetje snot had bij in neusuitgang en af en toe druppeltje bloed.
Na meerdere keren bij de DA geweest te zijn en verschillende AB kuurtjes die niet echt het probleem verhielpen afgelopen week toch maar naar Medisch Centrum voor dieren geweest om het te laten onderzoeken. Hij is toen onder narcose gegaan en hebben ze in zijn neus gekeken.
Waar ik al bang voor was hebben ze een tumortje gezien.
Ik wacht nog op de uitslag van het onderzoek over dat tumortje maar de Internist was er zeker van dat dit kwaad aardig was.
Jaap zit nu dus een paar dagen aan de prednison en vrijdag hoor ik meer over het tumor en zou er met een chemo kuur gestart worden.
Echter vandaag zie ik hem in de tuin opeens mank lopen wat ik nog nooit eerder had gezien.
Zijn rechter voorpootje lijkt het echter kan ik er niks bijzonders aan zien. Gevallen of springen of iets dergelijks zal het niet zijn omdat hij in principe alleen maar op de bank ligt, slaapt en er weer af gaat met beleid. Dus toch maar weer naar de DA, arm beestje, hij is zo vredig in ons huis met tuin en steeds maar weer moet ik hem "ontvoeren"
Hij liep altijd wat stijfjes, en stroef, ook als hij gaat liggen doet hij dat in alle rust, maar ik zie nu opeens toch
echt dat hij mank loopt..
vreemd allemaal..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door castratenkoor »

Lijkt op het verhaal van Cerna http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 66&t=30747

Misschien dat je daar adviezen uit kunt halen?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
snuffeltje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2011 11:44

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door snuffeltje »

Bedankt voor de verwijzing, ik ben het met veel belangstelling aan het lezen en volgen, met name
ben ik benieuwd naar de CBD olie aanpak, ik ga het zelf zeker bestellen en proberen bij Jaap.
Hoop dat het met Cerná iets beter gaat ondertussen,

groetjes
Cerna

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door Cerna »

Ik ben inmiddels gestopt met CBD-olie omdat ik geen verbeteringen zag en Cerná regelmatig begon te spugen nadat ik haar het druppeltje met wat eten had gegeven.
Inmiddels zit ik aan de zoveelste antibioticakuur, maar merk ook nu geen verbetering.

Bij Cerná dacht de dierenarts aan een tumor omdat ze een bultje in het linker neusgat had. Dat bultje is inmiddels weg (doordat het gebloed heeft) en twee weken geleden is er een foto gemaakt en heeft de da in de neus gekeken, maar daar is verder geen tumor aangetroffen, wel een heleboel vastzittend wit "spul" in de linker bijholte. Wel bloedt ook bij Cerná regelmatig het ene neusgat, maar dat zit meer aan de buitenkant (neusvleugel). Kan ook irritatie zijn.

De dierenarts stelde nog voor om Cerná volledig onder narcose te brengen om zo te proberen om dat spul te verwijderen, maar dat durf ik niet aan en ik probeer het nu met Liseng van de Huisdierendokter. De vorige keer nieste ze toen erg dikke klodders uit, maar ze werd er zo lusteloos van en daarom was ik gestopt.

Ik denk dus dat Cerná's verhaal een iets andere is dan dat van Jaap, maar ook bij Cerná kan het nog steeds kanker zijn omdat er geen diagnose gesteld kan worden.
Chemo gaan wij niet meer doen. Daarvoor moeten we een heel eind rijden en Cerná is al gestressed (en daardoor vreselijk benauwd) wanneer ze 10 minuten in het mandje moet zitten.

Ik wens je heel veel sterkte!
snuffeltje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2011 11:44

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door snuffeltje »

gisteren, donderdag, ging het opeens heel slecht met Jaap en leek hij per uur er op achteruit te gaan.
Ik werd er wanhopig van, hij had moeite met ademen en heel veel snot in zijn neus dat dus ook verstop was.
Leek of het snot ook in zijn luchtwegen was gekomen. Hij was lusteloos en wide zelfs niet meer eten (wilde zalm) waar hij normaal altijd gek op is.
Enfin ik ben zelf meteen heel fanatiek CBD olie gaan geven (op flesje stond 1 tot 3 druppels en dat 3 keer per dag) maar ik dacht ik moet iets doen anders haalt het weekend niet eens!.
Ook had ik zelf een THC olie in elkaar geflanst en hem die avond toen hij wel honger had dubbele dosis antibiotica gegeven en een prednison .... Het voelde als laatste red middel.
De volgende dag toen ik wakker werd (na hem de hele avond in de gaten te hebben gehouden) stond meneer opeens weer in de keuken op zoek naar eten. Het moeilijke ademen was zo goed als verdwenen en hij at zijn bakje leeg, waar ik ook een soort olie toevoegde met omega vetten, daarna wandelde hij de tuin in voor zijn dagelijkse ochtend gymnastiek oefeningen ...
Verder heb ik ook vandaag echte THC olie kunnen krijgen en ga ik met beide olies zijn tumor te lijf.
Ik heb mij heel veel ingelezen en heb contact gehad met meerdere mensen die zeggen dat er een (grote) kans is om resultaten te boeken.
Dus ja, het is opgeven of dit proberen, zolang ik zie dat jaap nog steeds kan genieten en geen pijn heeft ga ik er vol voor. Dus misschien is dit wel te controversieel voor het forum.
Vanmiddag zijn eerste druppel (verdunt) gegeven met stukje kip en daarna was hij heel aanhankelijk en heeft lekker tegen me aangelegen en keek me verliefd knorrend aan 8-)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door Adriana »

wat hardstikke goed van je om zo snel alles voor elkaar te krijgen.
en ja, thc kan tumorcellen aanzetten tot zelfvernietiging en van cbd alleen al gaan alle lichaamsfuncties beter.
het is ook ontstekingsremmend. trouwens, ik begrijp die antibiotica niet zo goed..
of gaat die tumor gepaard met ook nog ontstekingsverschijnselen?

heel fijn voor Jaap en zeker ook voor jou dat hij zo goed en al zo snel reageerde.
intussen 'echte' thc-olie bemachtigd (vrij makkelijk zelf te maken trouwens..) en aan de slag.
hihi.. als Jaap maar niet high wordt.... wens je ontzettend veel succes met deze aanpak en we duimen..!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
snuffeltje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2011 11:44

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door snuffeltje »

ondertussen gaat het heel goed met Jaapie en is hij zoals ik hem ken. Zijn neus is nu ok en ondanks dat ik weet dat hij een kwaadaardige tumor heeft is er niks aan hem te zien ga ik door met hem op deze wijze te behandelen. Na een paar dagen geëxperimenteerd te hebben met het vinden van de juiste verhoudingen thc olie loopt hij ook weer normaal rond en eet als een tijger. In de ochtend rond uur of 5 (ik sta altijd vroeg op) mauwt hij al rond in de keuken op zoek naar eten want in de nacht heeft hij zijn brokjes en half blikje op en krijgt hij zijn eerste 3 CBD druppels op een stukje kip filet (2.3% CBD) zit er in de olie. Dat krijg hij 3 keer per dag en 3 keer per dag de THC olie, namelijk druppel in de ochtend, druppel in de middag en 2 druppels s avonds. Verder elke avond geef ik hem 1 pilletje doxycycline ipv een halve die krijgt hij trouwens in een stukje gerookte wilde zalm. 8-)
Verder veel aandacht en knuffels en vergeleken met een week geleden toen ik echt dacht dat hij het weekend niet zou halen is het bijzonder om te zien hoe hij er boven op is gekomen.
Cerna

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door Cerna »

Fijn dat het met Jaapie weer beter gaat!

Ik zou graag willen weten welke CBD-olie jij gebruikt? Op mijn flesje (van Jacob Hooy) staat namelijk dat een mens maximaal 15 druppeltjes per dag mag en aangezien de gemiddelde mens zo'n 20 keer zwaarder is dan de gemiddelde kat, zou ik dan bij een kat uitkomen op max. 1 druppeltje per dag terwijl jij dus 9 druppeltjes geeft.

En THC-olie. Waar heb je dat gekocht?
snuffeltje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2011 11:44

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door snuffeltje »

ik ben zeker blij dat het weer goed met hem gaat, echter blijft het natuurijk afwachten en is het elke dag een hoop stress maar hij knort weer veel en is elke goede dag voor hem er 1 (voor ons beide)
ik gebruik de Cibiday en op het flesje staat 1 a 3 druppels per keer, 2 a 3 keer per dag dus daar houd ik me maar aan, het ging zo slecht met hem vorig week dat het ook een kamikaze poging was om het er boven op te helpen,
voor die andere olie stuur even een pb

groetjes
Cerna

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door Cerna »

Ik zie dat dit 1% CBD-olie is en de mijne is 2,75% dus dat verandert de zaak. Ik geef sinds vandaag op advies van een alternatief genezer 2x daags 2 druppeltjes en dan komt het redelijk overeen (geef ik zelfs wat meer).

De alternatief genezer heeft ook THC-olie, maar zij raadt mij dit af omdat het bij Cerná niet duidelijk is wat er aan de hand is.
Voorlopig houd ik het dus bij CBD-olie, al was het maar tegen de stress :smile:
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door Dinky »

Wat enorm fijn nieuws! Carpe diem ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
snuffeltje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 nov 2011 11:44

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door snuffeltje »

Hoi Cerna

als je mijn vorig post goed had gelezen dan had je gezien dat er die olie van mij 2.35 % CBD zit en dat ik dus veel hoger zit met mijn 9 druppels per dag.
Ik ben geen helderziende maar ik stel een paar dingen vast bij je kat.
De hoge leeftijd en de vaak veel voorkomende klachten (tumoren) in de neus op die leeftijd.
Het is zeker geen gewone verkoudheid die ze heeft en ondanks de vele, vele soorten chemische antibiotica waarbij de farmaceutische industrie welvaart die je toedient gaat de "klacht" maar niet weg.
Je moet durven te denken, er zit iets daar in die neus en het lichaam wil er van af, wat doet dat dan?
snotteren, etteren, bloeden enz
Ook het hoge en snelle gewicht verlies duidt erop dat er iets niet pluis is daar in die neus.
Het is een dure en enge kijk operatie die ze kunnen doen in de neus (ze doen het dagelijks bij Medisch centrum west) in Amsterdam, met oude besjes dus dat valt wel mee. Ook ik was er bang voor om Jaap onder narcose te laten gaan maar ik wist wel binnen een week waar ik aan toe was en wat wel en niet helpt bij een kwaad aardige tumor, (adenocarcinoma tumor)
En eigenlijk helpt niets. Geen enkel pilletje. Helemaal niets. Ik kon Jaap laten bestralen voor 3000 euro in Utrecht, en moest hem daar intern laten opnemen omdat ze elke dag een paar minuten hem onder narcose moesten brengen en maximaal 21 keer bestralen. Dit wilde ik hem op deze leeftijd niet aandoen, los van het feit of het zou helpen en de stress die hij er van zou hebben...
Maar goed, ieder zijn geloof en strategie en hoop oprecht dat Cerna er boven op komt
Cerna

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door Cerna »

Ik heb hier gekeken: http://www.apollyon.nl/cbd-olie/cbd-oli ... y-cbd-olie en hier staat 1% :eeh:

Nee, het is geen gewone verkoudheid, maar wat het wel is, is niet duidelijk. Het kan best zijn dat tumoren op oudere leeftijd veel voorkomen, maar dat is bij Cerná onder narcose niet vastgesteld. Maar een volledige kijkoperatie is bij onze kliniek niet mogelijk en ik ga echt geen 250 km rijden met een kat die al gestressed is na een autorit van nog geen 5 minuten.

Wij moeten het dus doen met de diagnose die onze dierenarts gesteld heeft en dat is "We weten niet wat er aan de hand is". Het kan een tumor zijn, maar die is op de foto niet te zien, het kan een schimmel zijn, maar dan zien we eigenlijk andere verschijnselen, het kan een bacterie zijn. En dus is er "iets wat ze uit de neus hebben gehaald" op kweek gezet en dat reageerde goed op 2 soorten antibiotica.
Echter, mijn dierenarts zei erbij dat er in een lichaam vaak andere factoren meespelen waardoor antibiotica zijn werk niet zo goed kan doen als in een kweekbakje.

Ik geloof niet dat Cerná er helemaal bovenop komt (daarvoor is het te hardnekkig), maar zoals ze nu is - een actieve, snotterige oude kat - maakt dat ik gewoon doorga want ze gaat niet verder achteruit en doet het zoveel beter dan een paar weken geleden.

En zo doen we inderdaad wat we zelf het beste achten :smile:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door Adriana »

zelf heb ik intussen erg goede ervaringen met thc/cbd gezien de laatste bloeduitslagen en de indrukwekkend gedaalde bloedwaarde CA 19-9 (= tumor marker), waarbij het gehalte thc niet hoog hoeft te zijn om effectief te zijn, maar wel onderdeel moet zijn van de combi.
en dan is het advies frequent kleine hoeveelheden aanvoeren zodat je een constant gehalte in het bloed opbouwt.
in de golyoil van appolyon zit een kleine hoeveelheid thc en ze hebben daar ook een product speciaal voor dieren.

het is met name de thc die de kwaadaardige tumorcellen aanzet tot zelfvernietiging en uit de berichten op internet weet ik dat het adenocarcinoom gevoelig is voor thc. cbd zorgt voor algeheel welbevinden en ruimt overal op.
het is een natuurlijk product en heeft als zodanig niet de bijwerkingen van bv de ab's.
en zoals met bijna alles heeft het even tijd nodig om goed zijn werk te kunnen doen.

geweldig dat Jaap er zo van opknapt, dat alleen al is de onderneming waard.
hoop dat Cerna er ook goed op reageert, wat dan ook de oorzaak van die ellende in haar neus mag zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Kat Jaap tumortje in neus

Bericht door maaikevanhelvoort »

Beste dames, ik zit jullie verhaal te lezen en heb zelf een kat met een sponsvoetje. Er is mij via dit forum ook aangeraden om cbd olie te proberen. Doxy helpt totaal niet. Ik ga nog wel ff door met doxy omdat ik het nu twee weken geef. Dexoral werkt wel goed bij hem maar daar krijgt hij diarree van. Het spuit eruit. Waar kopen jullie dit? Is het niet gevaarlijk?
Plaats reactie