Kat niest en kwijlt veel!

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
ceekee
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2015 23:25

Kat niest en kwijlt veel!

Bericht door ceekee »

Hallo allemaal,

Ik heb me niet voorgesteld maar heb wel een vraag naar jullie.
Ik heb 2 poezen van allebei ongeveer anderhalf jaar. 1 van hun heeft een dag of 3 lopen niezen, dit is opgehouden maar de ander heeft t nu denk ik overgenomen. Maar deze poes (Yolo) produceert ongelovelijk veel slijm en niest afentoe tot regelmatig. Ze heeft waterige ogen, is heel aanhankelijk maar ook heel hyperactief door het overtollige slijm wat ze denk ik niet weg krijgt.

Mijn vraag aan jullie is, is er iets wat ik nu voor haar kan doen tot dat ik morgen met haar naar de dierenarts ga? Want op deze manier durf ik niet eens te gaan slapen bang dat er iets met haar gebeurd.
En misschien weet 1 van jullie wat ze heeft of heeft iemand hier ervaring mee.

Alle hulp is welkom!

mvg,

Michael
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat niest en kwijlt veel!

Bericht door Anne »

Ik zou niet weten wat je zelf kunt doen, het is van belang dat je zo snel mogelijk bij een da terecht kunt, beterschap
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Renatevanderveer

Re: Kat niest en kwijlt veel!

Bericht door Renatevanderveer »

Het klinkt als niesziekte, een soort verkoudheid bij katten.
Dit is erg besmettelijk en het klopt dat ze elkaar er erg ziek van kunnen maken.
Toen onze kater Jesper in januari bij ons kwam wonen, stak hij zijn Grote Broer aan.
Was Grote Broer aan de betere hand, werd Kleine Broer weer ziek.

Mijn advies zou zijn om beide zieke katten mee te nemen.
Hier is het tot twee keer tot voorgekomen dat de heren elkaar opnieuw ziek maakten.
Hier was het de oplossing om beide heren 10 dagen aan de Doxoral (= antibiotica) te hebben.

Voor nu zou je Llysine kunnen geven (= weerstandverhoger) door het natvoer.
Drinken de katten goed? Anders een extra keer natvoer, met een beetje water erover.

Het is niet zo dat je zieke kat doodziek is hoor, het is wel erg hinderlijk en vervelend..
Plaats reactie