Griepje bij katten?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Ilone »

De quote vat trouwens prima samen wat er in dit topic tegenstrijdig beweerd wordt....
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Cerna

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Cerna »

Ik weet gelukkig niets over bewindvoering en de gevolgen hiervan, maar ik vraag me wel af wat je bewindvoerder doet wanneer één van de katten ziek wordt? Is hier dan ook geen budget voor? Want wanneer dat het geval is dan zou ik voor de katten een ander huis zoeken en eerst zien dat ik mijn eigen leven weer op de rit kreeg en de katten niet de dupe worden.

Hoe komt iemand die zo jong is eigenlijk aan een bewindvoerder?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Dinky »

Paar jaar terug, in de tijd van dirk scheringa, had je meer dan genoeg reclame over hoe voordelig lenen wel niet was en hoe makkelijk je een lening afsluit (o.a. lenen.nl van de dsb groep) voor de meest onzinnige dingen. Genoeg mensen die daar gevoelig voor zijn en zich zo in de schulden werken.
Slechts een van de mogelijkheden om al jong in de schulden te komen......
Al weet ik natuurlijk niet waarom ts een bewindvoerder heeft, kan ook op verzoek van bijvoorbeeld ouders zijn: http://www.papillion-bewindvoering.nl/c ... lde-vragen

Ik denk dat je vooral creatiever moet (leren) denken wanneer je de katten de verzorging wilt geven die je voor ogen hebt. Zoals met het voer, als jij het geld opzij zet kan iemand in je omgeving dat toch bestellen? Ontworming zullen toch ook afspraken over te maken zijn?
Wanneer dit niet mogelijk is zal je je toch echt moeten gaan afvragen of jij wel in de gelegenheid bent ze de zorg te geven die ze verdienen of dat het beter is ze te herplaatsen want hoe zie jij bekostiging van castratie voor je? Om nog maar niet te spreken over bezoek en onderzoeken door dierenarts als ze ziek zijn? Want als de diarree aanhoud zal je daar toch langs moeten en alleen consult kost al meer dan ontworming waarvan je aangeeft het niet te kunnen betalen....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Ilone »

Hoe iemand in de bewindvoering komt is hier niet aan de orde lijkt me. Ze zit in bewindvoering en kan financieel gewoon niet voor haar 2 katten zorgen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Anne »

Hoe is het met Lily ondertussen? Voelt ze zich al wat beter, is de diarree over?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Cerna »

Ilone schreef:Hoe iemand in de bewindvoering komt is hier niet aan de orde lijkt me. Ze zit in bewindvoering en kan financieel gewoon niet voor haar 2 katten zorgen.
Het was ook meer een retorische vraag :smile:
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Lily-Banjer »

Ik had hier niet zoveel over mezelf moeten vertellen. Geeft alleen maar miscommunicaties. Er is inderdaad niet voldoende geld voor 2 katten, althans niet voor premium voeding. Ik had Lily al vóór de bewindvoering, Banjer is gekomen toen ik net onder bewindvoering stond. Toen hadden mijn vriend en ik het wat ruimer. Nu helaas niet meer, maar is dat een reden om mijn katten te doen? Vind ik niet. Ik kan ze op het moment niet alles bieden, maar wel de basis dingen. Ze hebben eten en drinken, slaapplekken en vooral veel liefde. Ik heb ze nog geen moment ongelukkig over zien komen. Wil wel even wat zeggen, en hoop niet dat er weer bovenop word gesprongen qua reacties. Mijn mening is dat er niet gepraat mag worden over een persoon zoals sommigen van jullie deden, als jullie niet precies weten wat er speelt. Ik had, zoals al gezegd net, niet alles hoeven te vertellen. Dit deed ik trouwens om jullie een redelijke schets te geven over wat er aan de hand is en dus zo advies te vragen.

Ik vind ht
Trots personeel van:
Lily
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Lily-Banjer »

Ik had hier niet zoveel over mezelf moeten vertellen. Geeft alleen maar miscommunicaties. Er is inderdaad niet voldoende geld voor 2 katten, althans niet voor premium voeding. Ik had Lily al vóór de bewindvoering, Banjer is gekomen toen ik net onder bewindvoering stond. Toen hadden mijn vriend en ik het wat ruimer. Nu helaas niet meer, maar is dat een reden om mijn katten te doen? Vind ik niet. Ik kan ze op het moment niet alles bieden, maar wel de basis dingen. Ze hebben eten en drinken, slaapplekken en vooral veel liefde. Ik heb ze nog geen moment ongelukkig over zien komen. Wil wel even wat zeggen, en hoop niet dat er weer bovenop word gesprongen qua reacties. Mijn mening is dat er niet gepraat mag worden over een persoon zoals sommigen van jullie deden, als jullie niet precies weten wat er speelt. Ik had, zoals al gezegd net, niet alles hoeven te vertellen. Dit deed ik trouwens om jullie een redelijke schets te geven over wat er aan de hand is en dus zo advies te vragen.

Ik vind het ook ronduit laag dat er mensen in dit topic hebben gezegd dat ik niet voor mijn katten kan zorgen. Ik heb namelijk niet om deze situatie gevraagd. Gekwetst heeft het me zeker. Er zijn mensen in dit topic die me willen helpen, maar merk ook dat er mensen zijn die denken alles te weten, en dan denken het recht te hebben om eventjes zulke dingen te zeggen.

Ik hoop dat er goede adviezen worden gegeven, en geen in de grond borende dingen worden gezegd. En ook vooral geen vooroordelen.
Trots personeel van:
Lily
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Griepje bij katten?

Bericht door nellebel »

zeer goede vrienden van ons zijn een aantal maanden geleden uit hun huis gezet, executieverkoop. hun hond is 3 jaar geleden overleden toen zij net haar werk was kwijtgeraakt. hij werkt nog wel gewoon. te hoge hypotheek en het niet meer op kunnen brengen. toch hebben ze 3 jaar geleden meteen een nieuwe pup gekocht. misschien niet verstandig omdat zij net haar werk kwijt was, anderzijds snap ik ook de andere kant. daar zit je, de hele dag alleen, je grote vriend net overleden en je mist een maatje. toen konden ze het nog wel betalen en hadden ze nooit gedacht dat zij geen werk meer kon vinden. nu 3 jaar later, hond ook op goedkoper voer moeten zetten. hij zit onder de eczeem. ondanks dat begrijp ik dat ze hun hond niet weg doen. het is geen ding, geen voorwerp wat je verkoopt als je het moeilijk hebt. ze doen er alles aan. bezuinigen op eigen eten om de hond goed eten te kunnen geven. hij is lid van hun gezin, en ze leveren allemaal iets in op kwaliteit van eten (waar ik soms wel twijfels bij heb want ik denk dat gezond eten niet duurder hoeft te zijn, ga je groentes bij de boer halen, is goedkoper, kost meer tijd om schoon te maken. maar dat is een andere discussie).
helaas hebben jullie de pech dat de bewindvoerder waarschijnlijk niet zo denkt over huisdieren.
is het mogelijk om zelf een potje te maken met kleingeld bijv wat je over hebt van boodschappen doen? verder kun je proberen om afspraken te maken met je dierenarts. 2 ontwormings tabletten kosten niet veel. misschien krijg je ze wel gratis als je de situatie uitlegt, hebben ze er nog een paar liggen ofzo. ook proefzakjes eten/ natvoer die aan datum zijn. er zijn ook van die sites waar je proefzakjes kunt bestellen doe ik ook regelmatig en dan mengen onder het andere voer. scheelt toch weer.
kijk op internet of het voer ergens in de aanbieding is. schrijf een mooie brief naar de fabrikant, krijg je misschien ook wel wat gratis.
ik probeer onze vrienden ook te helpen. ik geef geen geld, heb ik zelf hard genoeg nodig, maar koop iets lekkers voor de hond als het in de aanbieding is of laat ze bij ons mee eten. ook heb ik hun aangeboden spullen voor hun te verkopen en hun het geld te geven (kunnen ze zelf niet wegens bewindvoering)
veel sterkte, moeilijke situatie waarin jullie zitten, maar haal het creatieve in je boven om geld te regelen. al is het maar lege lessen die je vind inleveren of websites afspeuren naar gratis dingen. als je aan 1 kant wat kunt besparen kun je aan de andere kant wat opzij leggen voor onvoorziene kosten bijv voor je katjes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Griepje bij katten?

Bericht door castratenkoor »

Er zijn katten die probleemloos 18 worden op supermarktvoer. Maar voor jou helaas, doet je kat het er niet goed op. Ik persoonlijk zou er geen moeite mee hebben voor mezelf concessies te doen en toch het voer te kopen, waarvan je weet dat ze het er goed op doet.

Als je adviezen vraagt kun je rekenen op meningen. Je geeft in je topic aan dat je poes diarree heeft en slapjes is. Maar je weet immers zelf het antwoord al. Ze doet het gewoon niet goed op dat voer. Dat heeft helemaal niks met griepjes te maken.

En in mijn optiek ben jij dan de verantwoordelijke om te zorgen dat ze ander voer krijgt, waar ze het wel goed op doet. De ene kat is de andere niet. En misschien ervaar je het als "hard" maar ik denk aan het belang van de poes. En ik heb de bescheiden mening dat goed kattenvoer eerst komt en dat je dan kijkt wat je over hebt voor eigen boodschappen.

Het is een kwestie van anders denken. En het niet te ervaren als dat je een recht op eigen vreugde en genot wordt ontzegd. Je krijgt er immers een ander soort genot voor terug, een gezonde en blije poes.

En dan vind ik eerlijk gezegd de ontworming van minder belang, het kitten wel maar de volwassen poes niet. Als ze geen vlooien heeft krijgt ze geen lintworm. Als ze wel lintworm zou hebben zie je dat gauw genoeg, dan komen er kronkelende witte dingen uit haar poeperd. En die driogen op als rijstkorrels, dus als je een soort van rijstkorrels in huis ziet wees dan gewaarschuwd dat het om lintworm kan gaan.

Spoelworm krijgen ze bij de geboorte van moeder mee. Kittens kunnen opgeblazen dikke buikjes hebben van de spoelwormen. Bij kittens is het belangrijk daarom het vaste schema aan te houden. Als je spoelwormen bij een kitten niet goed bestrijdt, kan het chronisch worden. Dan kun je later ontwormen wat je wilt, het is niet meer te onderdrukken. Ik heb dat gehad met een verwaarloost katje wat ik opving. Hij braakte zelfs wormen uit. Hij is twee jaar geworden, erg triest en erg onnodig.

Je vat onze meningen op als onderuit gehaald worden. Zo is het uiteraard niet bedoeld. Ik kom op voor het belang van je katten. Bedenk daarom hoeveel verdriet je zou hebben als je poes net als mijn voorbeeld met 2-3 jaar komt te overlijden. Ik denk dat je je dan voor je kop slaat - "had ik maar......" En dat risico loop je wel als je haar iets laat eten waarvan je weet dat ze het er niet goed op doet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Ilone »

Wat Dinie inderdaad ook zegt, het is geen in de grond boren. Maar voor ons gaat het welzijn van de beestjes voorop en jij hebt in de afgelopen tijd gewoon tegenstrijdige dingen beweerd.
En ik heb nergens gezegd dat jij niet voor je katten kan zorgen, ik heb gezegd dat jij er financieel niet voor kan zorgen. Ik blijf bij mijn mening dat de aanschaf van Banjer geen goede zet is geweest. Gratis of niet, hoe ga je hem straks castreren?? Nu is het alleen nog voeding, maar straks niet meer.
Wendy heeft je nu goede tips gegeven, dus doe daar wat mee zou ik zeggen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Lily-Banjer
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 18 jul 2015 00:39
Locatie: Dordrecht

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Lily-Banjer »

Ik vind het fijn om over jullie ervaringen te horen, over vrienden die soortgelijke dingen hebben meegemaakt. Ik hoop dat ik afspraken kan maken met mijn bewindvoerster over bijvoorbeeld ontwormingstabletten, entingen en later de castratie. Heb met mijn moeder gepraat en ze wil goed voer voor me bestellen als ik het geld heb, daar ben ik heel erg blij mee en stelt me ook gerust.

Ook wil ik jullie bedanken voor de adviezen. Soms wat bitse antwoorden, maar liever de waarheid dan een leugen. Mijn vriend en ik doen er alles aan Lily en Banjer een goed leven te bieden. Ik hou jullie op de hoogte over eventuele veranderingen en nieuws.
Trots personeel van:
Lily
Carrie

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Carrie »

Ik blijf bij mijn mening dat de aanschaf van Banjer geen goede zet is geweest.
Ik wil het nu toch even voor TS opnemen: als iemand hier hardop zegt 1 kitten in huis te halen blijven sommige mensen hier -ook na uitleg waarom 2 katten geen optie is- behoorlijk pushen (ja zo mag ik het wel noemen..) om er toch vooral 1 bij te nemen zodat ze met elkaar zullen spelen en je automatisch geen enkel (gedrags)probleem zult krijgen in de toekomst.
Wat lang niet altijd zo is want tegelijkertijd luidt het advies: spreek wel heel duidelijk af dat je een 2e terug kan brengen als ze elkaar niet kunnen luchten of zien... Heel verstandig, goed advies over dat terugbrengen maar: tegenstrijdig. Het bevestigt namelijk wat ik dan denk: nou, soms moeten ze wel kunnen vluchten voor elkaar want samen in 1 kamer = vechten. Keihard en tot bloedens toe.

Honden zijn echte roedeldieren, toch hoor je zelden mensen zeggen wát, neem je er maar 1? ;-)

Sylvester hier is het bewijs dat het ook heel goed kan gaan, een solokat. Bijt niet, krabt niet, sloopt geen dingen kortom niets van dat al; toch heeft hij na zijn 3e maand op aarde nooit meer een andere kat gezien. Natuurlijk kan het flink mis gaan dat wil ik niet bagatelliseren maar 1 kitten = vragen om ellende is geen wet!

TS heeft -wie weet bang geworden door al die verhalen over solokatten- een vriendje voor nr.1 gevonden is het wéér niet goed.. :roll:

Ook tegenstrijdig, toch? :eshifty:
Ik vind het hartstikke lief dat ze dat kitten een huisje geeft en zo goed mogelijk voor ze zorgt. Soms zijn er acties van de dierenbescherming (heb ik als studente een keer gebruik van gemaakt) waar mensen die van het min. of nog minder moeten leven hun kat gratis kunnen laten steriliseren, er bestaat inmiddels een dierenvoedselbank zelfs. Daar heeft TS toch veel meer aan dan met een akelig gevoel rondlopen dat ze haar dieren tekort zou doen toch?
Ook zijn er DA die in winkels voor weinig geld vaccineren b.v. of tegen kostprijs helpen als je AANTOONT dat je echt geen geld hebt. TS zou in aanmerking komen!
Deze moeilijke periode gaat ook weer voorbij gelukkig, maarrrr dan is het wellicht te laat om er nog een tweede kat bij te zetten.

Ik weet dat iedereen het echt goed bedoeld, don't shoot me maar ik weet ook dat sommige mensen hier niets meer durven vragen omdat ze maar 1 kat hebben en geen tweede willen/kunnen nemen.

Just saying..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Griepje bij katten?

Bericht door castratenkoor »

Lily-Banjer schreef:Ik vind het fijn om over jullie ervaringen te horen, over vrienden die soortgelijke dingen hebben meegemaakt. Ik hoop dat ik afspraken kan maken met mijn bewindvoerster over bijvoorbeeld ontwormingstabletten, entingen en later de castratie. Heb met mijn moeder gepraat en ze wil goed voer voor me bestellen als ik het geld heb, daar ben ik heel erg blij mee en stelt me ook gerust.

Ook wil ik jullie bedanken voor de adviezen. Soms wat bitse antwoorden, maar liever de waarheid dan een leugen. Mijn vriend en ik doen er alles aan Lily en Banjer een goed leven te bieden. Ik hou jullie op de hoogte over eventuele veranderingen en nieuws.
Hartstikke goed, ik hoop dat je dit doorzet. Het idee van gratis proefzakjes van diverse soorten vind ik persoonlijk geen goed plan. Deze poes reageert slecht op slecht voer en op veranderingen, als je dan steeds van voer blijft wisselen wordt ze nooit stabiel.

Probeer via je moeder steeds op tijd een nieuwe zak van hetzelfde merk aan te schaffen. En niet op een dag ondervinden, oh jee het voer is haast op laat ik maar naar de Lidl gaan. Dat betekent dat ze weer 2 x over moet schakelen. En verwacht niet dat poes zich na twee dagen goed voer beter voelt. Dat heeft echt even tijd nodig. Ze heeft er alleen baat bij als ze standaard datzelfde goede voer blijft krijgen.

Succes!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Griepje bij katten?

Bericht door Cerna »

Ik kon niet ontdekken of Dordrecht hier onder valt, maar misschien is dit nog een optie voor je:
http://www.dichtbij.nl/voorne-putten/re ... inima.aspx
Plaats reactie