rochelen

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

rochelen

Bericht door sandy »

Kom toch maar even advies halen over Jessie, mn jongste.
Die heeft al jaren last van dat ze benauwd is, begonnen met chronische nies is het vermoeden.
Probleem met haar is, en daar zijn mn dierenarts en de assistent inmiddels ook achter, dat ze dus onhandelbaar is door een traumatisch verleden voor ze bij ons kwam. En ik dus nooit de korf in krijg zonder zelf in het ziekenhuis te belanden.
Ik heb ze een paar weken geleden langs laten komen om na te laten kijken, dat was een drama, een kort drama maar toch.
Ze rochelt al vrij lang, de da bevestigde dat het ook haar longen zit, ze kreeg een ab spuit en vitaminespuit en ab voor 2 weken.
ab kreeg ze al vrij vaak als ze het weer is moeilijk had, deze deed de laatste keer niet veel en de kuur nu dus ook niet.
Ze rochelt er nog steeds op los, is verder levendig genoeg, eet goed en verder niet ziek. Een dag of 3 na hun bezoek begon ze wel flink te niesen, door de stress denk ik, dus ben haar echina van vogel gaan geven, dat is nu over, maar het rochelen dus niet.
Ze willen dus dat als dit blijft, weer langskomen, haar hier een injectie geven om dr mee te krijgen voor een foto van haar longen.
Ik zit ernstig in twijfel wat ik moet doen, want wat gaat dit qua stress met haar doen, ze raakte al volledig in paniek toen ze langskwamen en is dagen van slag af geweest.
Ik vermoed dat het bronchitis is, mn oudste heeft astma en die heb ik nooit horen rochelen alleen stikbenauwd met hoesten.
Ik heb nog respire in huis, waar Missy slecht op reageerde maar Jessie toen niet, maar andere kant, het deed bij haar ook niks. Wat is wijsheid...
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: rochelen

Bericht door sandy »

The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: rochelen

Bericht door Rik »

Ik heb er geen ervaring mee maar met de zoekfunctie kom je misschien wel wat verder (aangezien er nog niemand geantwoord heeft).

lysine
rochel
rochelen

lysine + rochel

(maar ik neem eigenlijk aan dat je het forum al helemaal afgepluisd hebt)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: rochelen

Bericht door Adriana »

op pagina 1 vijfde bericht van boven van het zoekresultaat (74 hits) kom je een rochelende Bolle tegen.
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... le#p635709

intussen weet ik dat het wordt veroorzaakt door melksuiker in een bepaalde zak brokjes, waar hij (ik ook trouwens) allergisch voor is.
dan schiet hij vol slijm en loopt een paar dagen rochelend door het huis.

respire van huisdierendokter en spuitjedrinken met beetje kleuterbisolvon maakten korte metten met de geluidsoverlast (vooral ’s nachts..)

(kom in dat bericht ook weer een meloxicam-botsing tegen en ja, ook ik moet dan op de barricade. terwijl op de patientenkaarten van alle dierenartsen staat: geen meloxicam..!!!
zonder meloxidyl was hij er binnen een paar dagen vanaf dus chanteren was niet op zijn plaats..
dit was onze ‘plaatselijke’ dierenarts, die vond dat meloxidyl geen metacam was.. grrrmble… :evil: )
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: rochelen

Bericht door sandy »

Sorry voor de late reactie, ik heb uiteindelijk besloten de dierenarts te laten komen om een foto te laten maken. Hij en de assistente hebben haar in de slaapkamer met veel drama de korf in gekregen en meegenomen. De waardes in het bloed waren perfect, de longfoto was niet goed, daar was een waas op te zien, mevrouw heeft wat ik al vreesde, bronchitis. Ze heeft een corticosteriode injectie gehad die 4 weken werkt om te kijken of dat verlichting geeft, en ook zij, als het me lukt, moet aan de puffer.
Voor nu omdat ze in een angstsituatie leeft sinds gisteren heb ik bach rescue gehaald maar ik weet niet of het de goeie is.
Het is niet degene zonder alcohol omdat ze hier niks verkopen op dat gebied voor dieren, het zijn wel bach rescue druppels zoals het er letterlijk op staat. Ik ga eerst wel neuzen voor ik ze geef.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Cerna

Re: rochelen

Bericht door Cerna »

Het klinkt een beetje zoals bij onze Amber. Amber rochelt niet echt, maar is altijd benauwd (vooral tijdens het eten en tijdens de slaap hoor je het) en het verergert tgv stress.
Ik heb haar al wel eens L.lysine gegeven, maar het hielp geen barst.
Neusdruppels (Rhinigenta) daarentegen hielp wel erg goed in het begin, maar nu reageert ze daar ook niet meer op. Ook op andere antibiotica reageert ze nauwelijks.

En dus twee jaar geleden een Cortalone-injectie laten geven en ze knapte binnen een paar dagen op. Ze krijgt dit nu ongeveer 3 à 4 keer per jaar (afhankelijk van de benauwdheid) en vindt het leven weer leuk. Wanneer ze goed reageren is het een allergie (en geen niesziekte al zijn de verschijnselen hetzelfde) en daar helpt antibiotica niet tegen.

Ik zou ook niet teveel met andere middeltjes aan de gang gaan want wanneer je een stresskipje hebt, kan al dat "gedoe" met huismiddeltjes wel eens een averechtse werking hebben (tenzij het door het eten kan).
Ik hoop voor je dat de cortico verlichting gaat geven!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: rochelen

Bericht door nellebel »

TAP heeft ook homeopatische druppels voor rochels enz. echter helaas met smaakje en daar trapte mijn flippie destijds niet in
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: rochelen

Bericht door sandy »

Bach rescue staat wel goed bekend, ik heb niet degene zonder alcohol maar ze kreeg al echinea voor weerstand en daar zit ook alcohol in. Denk dat dat kleine beetje geen kwaad kan en het gaat door haar eten dus heeft ze er geen weet van. Maar ze eet nog slecht hoor..
Voor nu hoop ik alleen maar dat ze uit de stress situatie komt, ik was hier al heel erg bang voor dat het haar psychisch een klap zou geven.
Ze heeft een paar keer per jaar ab gehad, doxycline geloof ik, dat hielp goed maar de laatste keer niet meer, en clavubactin deed al helemaal niks.
Het is bekend dat chronische nies kan vervallen in bronchitis, hoopte van niet maar helaas wel.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie