Hoesten

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Fienfien
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2015 21:15

Hoesten

Bericht door Fienfien »

Onze kat hoestte ook. Ik had dit al twee keer bij de dierenarts aangegeven maar ze luisterde naar de longen en die waren goed. Toen ging ze voor sterilisatie naar de dierenarts. Het was warm weer en ze was benauwd. De dierenarts gaf aan dat ze een infectie had en na de sterilisatie antibiotica zou krijgen. Ik vroeg of het wel verstandig was om de operatie door te laten gaan. Dat was geen probleem. Achteraf natuurlijk flauwekul want bij het enten was gezegd dat ze dan drie weken niet gesteriliseerd mocht worden. Ik ben tot ze onder narcose was gebracht bij haar gebleven. Na twee uur belde de dierenarts dat ze toen ze uit de narcose kwam aan een hartaanval was doodgegaan. We waren heel verdrietig. We hadden hier niet op gerekende. Nu pieker ik me suf wat dit heeft kunnen zijn. Misschien hartklachten. De dierenarts vertelde dat ze iets onder de lede moest hebben gehad waar zij niet achter waren gekomen. Dat begrijp ik niet. Ik had toch aangegeven dat ze hoestte en nog voor de operatie gezegd dat ze thuis ook benauwd was. Dan ga je toch niet opereren.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Hoesten

Bericht door nellebel »

veel sterkte met het verlies van je kat. wat het geweest is kom je alleen achter als je autopsie laat doen. voor de rest blijft het speculeren. denk dat de meesten hier wel hebben geleerd vertrouw op je gevoel en niet alleen naar je DA.
als je zelf twijfelt of het verstandig is om te opereren, niet doen. heb je het gevoel dat er iets mis is en de DA kan niets vinden, andere DA. heb je nu niets meer aan, maar mogelijk wel in de toekomst. heb zelf helaas ook zo'n harde les moeten leren. heb er mijn katje natuurlijk niet mee terug gekregen, maar dit gaat in de toekomst mij niet meer gebeuren.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoesten

Bericht door Dinky »

Tja, fouten maken is menselijk en een narcose is altijd een risico. Daarom is iedereen hier ook altijd erg nerveus wanneer een kat onder narcose moet en blij wanneer er wordt gebeld dat operatie is geslaagd en de kat weer wakker.

Ik vind het zeer vreemd dat deze dierenarts eerst concludeert dat er een infectie is om daarna wel doodleuk te gaan opereren....
Ik kan je alleen maar meegeven een volgende keer je eigen gevoel te volgen en als een dierenarts geen diagnose kan stellen een second opinion te laten doen bij een andere dierenarts.

Heb hier recent nog meegemaakt dat een dierenarts de situatie geen spoedsituatie vond en de operatie over het weekend wilde tillen. Dat terwijl onze poes enorm last had en duidelijk pijn aangaf (en zo ongeveer elk kwartier op de kattenbak zat omdat de blaas klem zat in een liesbreuk). Ik heb er toen op aangedrongen dat ik het niet ook nog over het weekend wilde tillen omdat het al te lang duurde (eerdere diagnose was blaasontsteking geweest maar probleem speelde toen achteraf al). Toen kon de dierenarts toch nog een gaatje vrij maken op de vrijdag (diagnose was op donderdag) omdat ze het toch eigenlijk ook wel met mij eens was :roll:

Wens je heel veel sterkte met het verlies van je poesje...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hoesten

Bericht door castratenkoor »

Mijn advies is hetzelfde : inenten en opereren alleen als de kat echt 100% in orde is.

Ook ik heb het op de "harde" manier ondervonden mijn eigen gevoel te moeten volgen.
Ik kwam met 2 kittens bij dierenarts. De dierenarts constateerde dat de ene wat snotterig was. Ach een virusje, kan geen kwaad en hup beide een enting erin.
Het kitten met virus is aan de enting overleden. Een harde les.........
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie