Is dit niesziekte? Rare vlek op neus kitten.

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nadine-89
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2015 13:54

Is dit niesziekte? Rare vlek op neus kitten.

Bericht door Nadine-89 »

Hallo allemaal,

Sinds een maand heb ik een kitten, hij is nu bijna 6 maanden oud. Hij heeft nu sinds we hem hebben niesziekte en krijgt hier ook antibiotica voor. Aangezien het eerst alleen zijn neusje was en zijn bronchiën schoon waren hebben we in overleg met de da afgewacht maar na bijna anderhalve week was er geen verbetering. Daarna kreeg hij 7 dagen ab, sinulox geloof ik. Dit leek even te werken maar na afloop van de kuur waren we na 3 dagen verder dan terug bij af, z'n bronchiën klonken nu ook niet meer schoon. We hebben nu weer sinulox gekregen, maar dan voor 2 weken. Nu heeft sind een week of 3 een rare vlek op z'n neus die ook niet weg is gegaan toen hij niet meer nieste na afloop van de ab kuur. Ik las gisteren iets van een schimmel die bij katten op de luchtwegen kan slaan, waarbij de kat ook een vlek op de neusspiegel krijgt. Kan het zijn dat dit van de schimmel is? En dat hij dus geen niesziekte heeft. Zonder ab niest hij steeds dikke groene klodders snot uit, soms met bloed. Komt dit ook voor bij die schimmel? Zijn ademhaling in rust is nu 27, volgens de da is boven de 25 te snel, maar op internet lees ik dat dit pas boven de 30 is. Morgenochtend gaan we sowieso weer na de da, om te bekijken of de ab genoeg werkt. Alvast bedankt!

Het lukt me trouwens niet om foto's toe te voegen, iemand enig idee hoe dit moet op een telefoon? Ik heb de foto nu ingesteld als profielfoto hopelijk lukt het zo.
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Is dit niesziekte? Rare vlek op neus kitten.

Bericht door jennli »

Hoe gaatjes n met je kitten? Wat zei de dierenarts?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie