devon rex ernstig ziek

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
bowie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2015 12:02

devon rex ernstig ziek

Bericht door bowie »

vandaag heb ik mijn kleine Mickey, een devon rex van 6 jaar, bij de dierenarts moeten achterlaten. Er is een borst foto gemaakt en daarop is te zien dat er iets met zijn hart en longen niet goed is. Misschien heeft hij longontsteking door het verslikken met dwangvoeding geven. ik verwijt mij dit zeer want ik gaf hem dat. Tweede paasdag begon hij met overgeven, meerdere keren per dag en niet meer eten. Nu spuugt iedere kat wel eens maar dit maakte mij grote zorgen en ik ben afgelopen woensdag met hem naar de DA gegaan. Prikje tegen misselijkheid en advies kleine beetjes eten geven. Helaas geen verbetering, donderdag een sterker middel gehaald tegen het overgeven, geen resultaat en Mickey wilde niet meer eten. Vrijdag weer terug en toen zijn er buikfoto's gemaakt waar veel gasvorming te zien was in zijn darmen. het vermoeden was dat er een obstructie zat die acuut weggenomen moest worden. Hij is die middag nog geopereerd maar het bleek dat zijn darmen stil lagen. Er is bloed afgenomen want er was een vermoeden van lever/gal/alvleesklier falen. Zaterdagmiddag mocht ik hem ophalen wel moest bij ieder uur minimaal 5 ml verdunde AD hebben. 's nachts om half 4 begon hij zelf te eten en zondag ging het ook goed, om de twee uur kleine beetjes. Maandag middag veranderde de situatie en ging hij heel snel ademhalen en wilde niet meer eten, naar de dierenarts die geen verklaring kon vinden. Misschien pijn? Met tramadol naar huis voor de pijn, helaas geen verandering. Vandaag dus weer terug voor een borstfoto en eigenlijk geen duidelijkheid. Hij krijgt nu zuurstof, antibiotica en een warmte lamp want hij heeft onder temperatuur. Ik ben heel bang hem te verliezen en weet het onderhand niet meer. Hij is mijn kleine grote vriend en zo ziek. Is er iemand die dit herkent????
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: devon rex ernstig ziek

Bericht door Rik »

Welkom op het forum met je zieke Mickey. Ik kan je geen advies geven over wat er met Mickey aan de hand is. Wel valt mij op aan het verhaal dat de dierenarts het ook niet weet en inmiddels dingen aan het "uitproberen" is zoals je bijvoorbeeld maar met tramadol naar huis sturen tegen de "misschien pijn". Ik lees niets over pijn, en als er pijn is dan moet de oorzaak weggenomen worden. Jou naar huis sturen met pijnbestrijding lijkt mij geen goede plan van aanpak. Wat ik hier eigenlijk ook mis is... als je dierenarts het niet weet, stuurt hij je dan niet door naar iemand anders voor een "second opinion"? Ik denk dat dit heel snel moet gebeuren anders ben ik bang dat er binnenkort een "advies voor inslapen" uitkomt omdat er niets gevonden kan worden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: devon rex ernstig ziek

Bericht door Adriana »

lees even de bijsluiter van tramadol, één van de bijwerkingen is dempen van eetlust..
eens met rik, hier wordt van alles en nog wat geprobeerd en tijd voor een andere dierenarts, lijkt mij..

want 'iets met hart en longen niet goed' maar wat dan?

en dan darmoperatie wegens vermoeden van verstopping maar daar niks aan de hand.... t zou mijn dierenarts niet zijn die dat soort acties onderneemt.. want door operatie nog verder verzwakt..

vermoeden van lever/gal/alvleesklier-falen.. maar wat was de uitkomst van het bloedonderzoek?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: devon rex ernstig ziek

Bericht door Nina1967 »

Misschien second opinion in een dierenziekenhuis? Daar hebben ze goede apparatuur om hem goed door te lichten. Benauwdheid kan zoveel oorzaken hebben...niet te lang wachten want alweer biina weekend...duim voor je dat de oorzaak gevonden wordt en hij weer opknapt!!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Plaats reactie