Steeds weer ziek

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Sammy88
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2014 02:31

Steeds weer ziek

Bericht door Sammy88 »

Rakker is in 2007 bij ons als zwerfkat geboren. Hij is altijd gezond geweest, tot afgelopen juli (hij was toen net 7 jaar). Hij zat vol met snot en heeft 10 dagen AB gehad. Hierna hebben we hem weer buiten gezet. Dat ging eerst heel goed, maar half augustus werd hij weer verkouden. We hebben hem toen weer binnen gedaan en hij heeft toen 21 dagen AB gehad. Twee weken geleden is hij ingeent, omdat het weer heel goed leek te gaan. We gaven hem ook L-Lysine. Maar nu begint hij weer snot te niezen :( gelukkig is hij nog binnen en kunnen we morgen naar de DA. Zou het door de enting komen? Ik vind het zo verdrietig, hij wil zo graag naar buiten terug bij zijn vriendjes. Binnen vind hij het maar niks. Maar als hij steeds ziek is gaat dat ook moeilijk... :( hij kan gewoon niet zijn hele leven binnen blijven. Ik word er zelf ook heel verdrietig van.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Steeds weer ziek

Bericht door Dinky »

21 dagen AB is behoorlijk lang. Vind het in eerste instantie klinken als niesziekte en dat kan mede door de enting komen omdat de weerstand daar lager van wordt. Als ik het goed heb blijft het herpes virus in het lichaam en kan het bij stress/lage weerstand weer de kop opsteken.
Hopelijk kan de DA jullie weer op de goede weg helpen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Sammy88
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2014 02:31

Re: Steeds weer ziek

Bericht door Sammy88 »

Bedankt Dinky. De DA denkt ook dat het niesziekte is inderdaad. Maar ik hoop niet dat dit zijn hele leven elke maand terugkomt. Omdat het nu al de 3e keer is sinds juli.
Renatevanderveer

Re: Steeds weer ziek

Bericht door Renatevanderveer »

Ik heb een poes die helaas al te vaak is getroffen door een longontsteking.
De dierenarts legde mij uit dat door 'schade' die opgetreden is door een eerdere ziekte of hevige ontsteking,
het immuunsysteem sneller lamgelegd kan worden.
Zodra dat het geval is, kunnen bacteriën en zelfs infecties sneller zijn weg vinden in het poezenlichaam.
En zoals je omschrijft word je kat dan opnieuw weer heel ziek.
Het is belangrijk weerstandverhogers te blijven geven, je schrijft dat je dat al doet.
Kijk eens bij Dr. Vogel weerstandverhogers. Ik geef de 250 mg tabletten, naast de L-lysine.

Hier word bij slecht weer altijd een dag van een siësta ingelast, ik heb twee katten met luchtweg problemen.
Ik probeer altijd eens per week de katten de hele dag binnen te houden, om ze een dag rust te gunnen.
Mocht er ondanks dat dan toch een ziekte optreden, weet je zeker dat er alles aan hebt gedaan om het te voorkomen.

Hier werd het ook niet altijd geaccepteerd dat er een dag van siësta werd ingelast.
Ik ben gaan doorzetten, het gejammer negeren en spelletjes doen binnen.
Ik verwen ze met knuffels, complimentjes en warme plekjes in huis.
Of, wanneer daar behoefte aan is, koele plekjes op de vloer.

Ik ben me er, helaas, heel goed van bewust dat onze poes opnieuw ziek kan worden.
Ik doe er op dit moment echter alles om haar zo gezond mogelijk te houden.
Sammy88
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2014 02:31

Re: Steeds weer ziek

Bericht door Sammy88 »

Bedankt voor je reactie Renate.

Vervelend he, zo'n virus? Met onze kat gaat het nu alweer beter, dat is waarschijnlijk door de antibiotica.
Helaas hebben wij geen tuin, dus ik kan hem niet binnen halen wanneer ik dat zou willen. Vorige keer heeft het ook een paar dagen geduurd voordat ik hem te pakken kreeg.
Plaats reactie