ernstig zieke en verwaarloosde kat

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door castratenkoor »

Triest, maar het enige liefdevolle wat je nog voor hem kon doen. Je hebt hem nog een kans gegeven en hij is niet alleen en niet een langzame dood gestorven.

Bedankt voor wat jullie gedaan hebben voor deze arme zwerver!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door nellebel »

gelukkig heeft hij nog even mogen ervaren hoe het is om in een liefdevol huisje te wonen en is hij niet eenzaam en alleen gestorven. waren er maar meer mensen met zo'n groot hart. sterkte. ondanks julie kort samenzijn heeft hij een diep indruk achter gelaten
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door Cyamytha »

Aahw wat zonde! En een dikke pluim voor jullie! Jullie hebben dit beestje in korte tijd heel veel gegeven! Was iedereen maar zo!

Sterkte!
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door Ikey »

Wat een naar bericht, maar zoals de andere ook al zeggen, jullie hebben gedaan wat jullie konden. En deze kat heeft de laatste dagen van zijn leven tenminste niet op straat doorgebracht maar bij mensen die hem goed verzorgden en liefde gaven. Sterkte!
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door Cari »

Heel triest.... maar heel fijn dat hij jullie op de valreep nog is tegengekomen. Zijn laatste dagen is hij nog even met liefde en zorg omringd en dat had dit aanhankelijke kereltje nodig.
Ik wens jullie heel veel sterkte!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door Anne87 »

Sterkte. Gelukkig heeft hij de laatste dagen lekker warm binnen gezeten in plaats van in het noodweer buiten. Dat zal zeker fijn geweest zijn voor hem.
paasnini

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door paasnini »

Heb net het hele topic gelezen wat fijn dat er nog mensen zoals jullie bestaan. Deze kater was duidelijk doodziek maar is vanuit warmte en liefde gegaan en dat is heel dankbaar. Het had zo anders kunnen gaan. Sterkte met het een plekje geven.
winterkoning
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 mei 2014 23:51

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door winterkoning »

Allemaal bedankt voor jullie lieve woorden. Jullie zijn echt wel een warme groep zo samen.

Ik vind het nog steeds heel erg, want het was echt een schat van een kat die ik graag nog een paar gelukkige jaren had gegund. We hebben hem wel mee naar huis genomen en in de tuin begraven. Ik kon hem niet achterlaten, de DA zei dat hij dan naar een destructie bedrijf zou worden gebracht. Dat vind ik pas eenzaam, ook al is hij dan al overleden. Dus hij heeft nu een mooi plaatsje bij ons.

Maar, ik heb gedacht dat ik hier sowieso iets goeds van kan maken. Per slot van rekening heeft deze zwerfkat ervoor gezorgd dat we nu een kattenbak, een mandje, een reismandje ( kreeg ik erbij), brokjes, een paar blikjes voer en een eet-standaardje hebben. En de asiels zitten vol met katten.

Dus ik denk dat we op zoek gaan naar een asielkat of herplaatsen die met honden samen kan.
Zijn dood zorgt zo hopelijk voor een warm nestje voor een asielkat :) en heeft het toch zin gehad. Want zonder hem zouden wij waarschijnlijk niet snel een kat genomen hebben. Wij houden van alle dieren maar hebben er eigenlijk gewoon nooit aan gedacht, maar hebben nu gezien dat we daar dus echt de ruimte voor hebben in ons huis en in ons hart.

Leuk he ?

En misschien heb ik jullie dan nog wel eens nodig, want ik weet veel van honden maar niets van katten. Heb als kind wel katten gehad maar in mijn volwassen leven niet meer. Dus bereid jullie maar voor :)

Groetjes
Lian
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door Kattebeest »

Geweldig! Stilletjes had ik het ook een beetje verwacht/gehoopt ;-) .

Hopelijk tot gauw weer.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door G+S »

Wauw wat een prachtig einde op een heel trieste bedoeling eigenlijk! Super dat jullie voor een asiel katje willen gaan! Jullie hebben voor het zwerf katje gedaan wat je kon!!

Succes met zoeken naar een poezel waar je een klik mee hebt en die samen kan met jullie hondje!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door Catfish »

Ik heb net het hele topic gelezen. Het is al vaak gezegd, maar kan nooit genoeg gezegd worden. Wat geweldig van jullie dat jullie hem zo op hebben gevangen! Ben er door ontroerd.
Jullie hebben hem een waardig afscheid gegund, vol liefde en warmte (letterlijk en figuurlijk).
Maar zijn belangrijkste taak is misschien wel geweest dat jullie een asielkatje op gaan nemen!! Ik heb al jaren de combinatie hond/kat, en wil nooit meer anders. Hou je ons op de hoogte?
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door Dinky »

Wat leuk dat jullie nu voor een asielkat gaan!
En voor inlezen en vragen vooraf ben je ook van harte welkom hoor ;-) Net als in het kletstopic en de fotoalbums :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: ernstig zieke en verwaarloosde kat

Bericht door Cari »

Bij mij was 't ook al door mijn hoofd geschoten dat hier misschien wel plaats zou zijn voor een leuke asielkat :oops: . Geweldig, dan is de dood van deze lieve zwerver niet helemaal voor niets geweest!
Hier ook altijd katten en honden samen gehad en dat is altijd zonder enig probleem geweest. Ook met opgevangen katten en opgevangen honden uit 't buitenland. Het leven "als kat en hond" is gewoon leuk :-).
Wat voor honden heb je en hoe oud? Als zij niet achter katten aangaan hoeft de asielkat niet persé honden gewend te zijn. Van de meeste katten (de meeste zijn zwervers) is het namelijk niet bekend.
Straks heb je ook een kat achter je aanwandelen als je 's avonds het laatste rondje met de honden
maakt. Leuk! Hou ons op de hoogte. Lees je - voor dat je de kat in huis haalt - nog wel even in over de introductie, want katten zijn toch even anders dan honden ;-).
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie