ENTEN OF NIET ENTEN

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Catfish »

Dit is Sannie vandaag. De bult is ENORM maar ze heeft verder geen last. Alleen eet ze wat minder.
Afbeelding

Afbeelding
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Dinky »

Wat een vreemde en inderdaad grote bult!
Wel jammer dat ze nu toch minder goed begint te eten. Hopelijk hobbelt ze nog even vrolijk rond maar lijkt me heel lastig inschatten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Catfish »

Ze heeft er geen zichtbare last van. Loopt gewoon rond, spint, komt op schoot kroelen... Ze mag nu eten wat ze wil, mijn vriendin geeft haar gewoon wat ze wil hebben. Nog een week? Twee weken? Nog een dag? Niks van te zeggen.
Ik wilde dit gewoon even posten om te laten zien hoe entings carcinoom eruit ziet.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Ilone »

Achgos....
Ik herken het, Keto* had het ook, tussen de schouderbladen. Een bult ter grootte van een tennisbal.
Is moeilijk weg te halen, is in Keto's geval ook niet goed gegaan, de wond wilde niet dicht door de beweging van de schouderbladen....Paar maanden later kwam de bult nog groter terug, inclusief allemaal kleintjes verspreid over zijn lichaam...
Sterkte!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte voor jou en je vriendin
Wat ontzettend naar om in zoveel onzekerheid te leven
Super dat ze er nog is en er geen last van heeft!!
Ik zou gewoon doorgaan op de ingeslagen weg, als het niet gaat dan weet je dat de tijd raap is :???:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Catfish »

Sannie is vandaag ingeslapen.
Dag lieve meid........
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Ilone »

Ach.....heel veel sterkte! *knuffel*
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Anne »

Heel veel sterkte voor jou en je vriendin :-|
wat ontzettend naar om op deze manier je lieverd te moeten laten gaan
Je denkt dat je het doet voor de gezondheid van je lieverd en dan krijg je dit :-|

rust zacht Sannie
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Catfish »

Dank jullie wel.

Ik had net de Kattendokter aan de telefoon voor een afspraak voor Snoopy, hij heeft al lang diarree. Zij heeft Sannie ook behandeld en ingeslapen, en vertelde me dat het Injectie Carcinoom, zoals het daadwerkelijk heet, door ALLE injecties en waarschijnlijk ook door de chip veroorzaakt kan worden. Daarom prikt zij zo min mogelijk.
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Anne »

Nou dat is best wel schrikken als het tenminste klopt wat zij zegt.
Mijn da zegt er in ieder geval niks over. Ik vind op zijn minst dat dierenartsen je hiervoor moeten waarschuwen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Cerna

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Cerna »

Stella: alsnog veel sterkte!

Ook mijn dierenarts heeft het hier nooit over gehad en ook op internet vind ik niets wanneer ik zoek op Injectiecarcinoom.
Een andere dierenarts vertelde mij wel dat zoiets kan ontstaan bij dode entstof omdat dood dood is en dus niet beweegt en daarom wordt er iets aan de entstof toegevoegd waardoor dood opeens toch getransporteerd wordt door de rest van het lichaam.
En dat spul kan een carcinoom veroorzaken en daarom enten dierenartsen hier nauwelijks meer mee, maar bij niesziektekatten altijd met levend-verzwakt.

Omdat men standaard levend-verzwakt alleen als volledige enting heeft en niet alleen als niesziekte-enting heb ik hemel en aarde moeten bewegen om toch alleen de niesziekte-enting in de praktijk te krijgen (de da kende het niet eens) en nu heeft hij 10 flesjes op voorraad alleen voor mij :cry: .
Op mijn vraag of Amber zijn enige niesziektepatient is antwoordde hij ontkennend, maar hij voerde aan dat nooit iemand hier om vroeg (logisch want de meeste mensen hebben geen idee wat er allemaal in hun kat(ten) gespoten wordt) en hij er ook niet aan dacht.
Kan hij dadelijk een voorraad flesjes weggooien omdat het over de datum is en zal dit als argument gebruiken om het nooit meer te bestellen. Tjaaaaaa.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Ilone »

Hm, jammer dat mijn DA me daarover niet heeft ingelicht, over de dode entstof...
Hij raadde me juist dode entstof aan omdat ik liever niet wilde enten. Bij Muka en Speedy heb ik mijn poot stijf gehouden en niet laten enten. Lotje en Nozem zijn op zijn advies met dode entstof geënt..
Was wel meteen de laatste enting hier. Alleen M&M gaan nog voor hun 1 jaars enting.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Paasnini »

Cerna

Re: ENTEN OF NIET ENTEN

Bericht door Cerna »

Deze link onderschrijft dus wat ik ook enigszins :smile: beweerde.

Laat je je kat inenten kies dan NOOIT voor dode entstof. Gezonde katten gewoon levende entstof en hebben ze ooit een flinke entreactie gehad of chronisch niesziekte (wat dan wel eerst over moet zijn voordat je laat enten), kies dan voor levend-verzwakt.
Dat is altijd de volledige enting en totaal overbodig om dit ieder jaar te laten enten, maar er is dus ook alleen niesziekte-enting op de markt alleen hebben de meeste dierenartsen dat om onduidelijke redenen niet in huis.
Dat heet Purevax RC (RCP is volledige enting) en kan dus besteld worden.
Plaats reactie