Kitten last van stof

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Kitten last van stof

Bericht door xdenise »

Hallo allemaal!

Een van mn kittens, Nanuq, heeft af en toe last van tranende oogjes en vuil rond haar neusje. Ben hier al voor naar de DA geweest en zij vertelde mij dat dit in haar geval kwam door stof. Omdat ze zo laag bij de grond zitten hebben kittens hier sneller last van.

Nu kan ik mij dit heel goed voorstellen en wordt het naarmate ze groeit minder, maar zojuist hoorde ik haar heel even zachtjes gorchelen (soort gesnurk) en vroeg me uit nieuwsgierigheid af of hier niet iets tegen is voor katten/kittens?

Net als dat wij met een verstopte neus kunnen stomen of druppels gebruiken ofzo? :p
Meow is like aloha - it can mean anything ~
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten last van stof e.dle

Bericht door Dinky »

Toen onze vorige poes loulou niesziekte had hoorde ik dat het inderdaad mogelijk is om te stomen bij een kat.

Je zet de poes in een reismandje, zet een schaal dampend water ervoor (deurtje dicht) en legt hier een handdoek overheen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
paasnini

Re: Kitten last van stof

Bericht door paasnini »

Zou je aanraden om naar een andere da te gaan. Waar woonde in DH?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten last van stof

Bericht door castratenkoor »

Ik zou ook naar een andere dierenarts gaan. Wat een l*l-verhaal. Dan zou ieder kitten dus vieze ogen en neus moeten hebben want ze zijn allemaal klein en laag bij de grond.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
xdenise
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 01 jul 2012 10:43

Re: Kitten last van stof

Bericht door xdenise »

sorry voor de late reactie! Had per ongeluk de notificaties uit geklikt..

Mijn DA zit in Voorburg, dierendokters. Ben er juist zeer tevreden mee! Mijn andere kitten was een tijd geleden erg ziek, en ze is bij het eerste DA bezoek daar gehouden ter observatie en heeft direct een bloed/lever/nier onderzoek gehad. Gelukkig kwam ze goed uit de tests en bleek het een virus te zijn. Allemaal zeer empatische mensen, ben nog regelmatig gebeld hoe het ging en moest ze nog een aantal keren voor nacontrole komen. Mijn kitten was er binnen een week weer helemaal bovenop. Dus nee, aan mijn DA twijfel ik niet..

Desondanks neem ik jullie reacties serieus (wil geen risico nemen natuurlijk) en heb ik een afspraak gemaakt bij dierenartsen praktijk Leyweg.

Ben benieuwd! :-)
Meow is like aloha - it can mean anything ~
paasnini

Re: Kitten last van stof

Bericht door paasnini »

Ik heb nu mijn 4e dierenarts en ben eindelijk happy, het is een echtpaar, hebben een kliniek in Nootdorp en in Wateringseveld, echt super. Hebben ook goede apparatuur. Ze verkopen zelf KVV en Marco heeft als aanvullende studie homeopathie gedaan maar is daar niet in "doorgeslagen".
Plaats reactie