Benauwd, droge hoest en erg veel water drinken?

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
leendert22
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2011 23:21

Benauwd, droge hoest en erg veel water drinken?

Bericht door leendert22 »

hallo,deze poes van ergens in de 12 jaar of ouder,mijn schoonzus had er geen tijd meer voor en ik heb er zelf 5 dus krijgt ze weer aandacht genoeg,maar de vraag is of er wat tegen te doen is,ik heb haar gewicht bijna weer normaal,maar dat hoestje klinkt niet al te best,dat ze te veel water drinkt kan ik zelf wel invullen zal wel met de nieren te maken hebben,maar kan dus ook een combinatie zijn? geen idee.mvg leen.
Soez
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 nov 2011 09:15
Locatie: Venlo

Re: benauwd,drooge hoest en erg veel water drinken?

Bericht door Soez »

Ik zou ermee naar de dierenarts gaan, zeker omdat er een goede kans is op nierproblemen en alle gevolgen van dien. Het vele drinken kan daar zeker mee te maken hebben.

Wat het daadwerkelijk is, samen met dat hoestje, zou ik echt niet weten, maar het klinkt als iets waarvoor een consult bij de DA geen slecht idee is
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: benauwd,drooge hoest en erg veel water drinken?

Bericht door Adriana »

welkom op het Forum! als ik goed gelezen heb en het juist begrijp dan heb je een poes 'gered', overgenomen van je zus met onderwicht en beetje verwaarloosd. gelukkig heb je haar weer op gewicht en samen met je andere katten gaat het kennelijk ook goed.
ze hoest en drinkt vrij veel water, vergeleken bij je andere katten.
nee, het lijkt me niet dat dit met het hoesten te maken heeft en het kan inderdd een fase van nierfalen zijn. ook van suikerziekte trouwens.. zeker als ze missch veel stress achter de rug heeft..
zoals ook al in voorgaande bericht: de enige die daar iets zinnigs over kan zeggen is je dierenarts via bloedonderzoek en missch urine-onderzoek en missch even glucose meten en naar haar longen luisteren want missch bronchitis....
wij zien haar niet en zijn geen dierenarts.. maar dat weet je wel..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: benauwd,drooge hoest en erg veel water drinken?

Bericht door kansarmedieren »

het lijkt me verstandig om zo snel mogelijk naar een dierenarts te gaan. Het hoesten kan ook wijzen op hartfalen. Dan krijgen ze vocht achter de longen krijgen het benauwd en gaan hoesten.

Het lijkt me wel ernstig genoeg om actie te ondernemen, misschien is het gewoon een verkoudheid maar dat kan alleen de dierenarts je vertellen.
Plaats reactie