Mijn poes heeft COPD

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door kansarmedieren »

Ik ben blij dat je naar de dierenarts bent gegaan, te lage temperatuur is levensgevaarlijk dan gaat de kat in schok. En als je niet ingrijpt sterft de kat een ellendige dood.

Nu maar hopen dat de kat er weer bovenop komt, je hebt er in ieder geval alles aan gedaan.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door Anne »

Mijn duimen draaien hier voor jouw arme poes. Zo te zien al helemaal opgegeven door je da, wat een l*l van een da zeg :evil:
Gelukkig heb je naar je gevoel geluisterd. Heel veel sterkte, ik duim dat ze er bovenop komt.
Hou je ons op de hoogte? Hoe gaat het nu?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
rooddraakje
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jan 2012 16:55

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door rooddraakje »

Helaas heeft Lucie het niet gered.
Ik ben er kapot van het was zon knuffeltje.
Krijg regelmatig huilbuien.
Pfff
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door Catfish »

Wat vreselijk voor je, heel veel sterkte............
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door Anne »

Oh wat verschrikkelijk zeg, wat ontzettend sneu dat het zo is afgelopen :-(
Ga je dit geheel nog terugkoppelen aan je da?
Ik snap dat je nu wat anders aan je hoofd hebt maar zo te zien heeft hij haar flink laten zitten.


Heel veel sterkte met het gemis

lieve Lucie rust zacht
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door Kattenbella »

Heel veel sterkte met je kleine Lucie! Ik hoop dat je antwoord op eventuele vragen krijgt.

Hier zit ik met een probleempje.
Een katje hier in het dorp loopt overal te zoeken naar een warm plekje. een oude dame die ik goed kende en elke dag even bezocht had dit katje regelmatig in huis. het kwam binen via het luikje van haar katten. Na jaren stond er een bericht dat het diertje COPD heeft en hiet medicijnen voor krijgt. Ik ben naar de mensen geweest waar het dier van is en heb hen verteld wat er aan de hand is. Ze hebben een tuindeur en de kat heeft geen mogelijkheid naar binnen te kunnen. Ik heb hen aangeraden een luikje ergens te maken zodat ze naar binnen kan en dat ze er dan waarschijnlijk wel zal zijn.

Inmiddels is mijn oudere vriendin verhuisd en ik heb het losgelaten in de hoop dat het wel goed zou gaan.
Enkele weken geleden kwam ik het katje tegen, ze herkende mij en wilde meelopen. De weg is erg druk en gevaarlijk, dus via een veilige binnenweg heb ik haar naar huis gebracht, aangebeld, geen luik :evil: , mensen waarschijnlijk aan het werk. Ze bleef op het stoeje wachten. en buurvrouw vertelde dat ze bekend staat als een brutaal katje.

Gisteren stond ze voor mijn deur vlak voordat ik aan het werk moest. Ik heb haar maar in de gang gelaten, omdat ik niet wilde dat ze mee zou lopen. Ik was pas laat thuis, dus maar gelaten.
Ik weet niet wat ik hiermee aanmoet. ik merk niets aan haar, luik is er niet daar, ze zoek onderdak en kan deze kou kwaad bij deze ziekte?

Lang verhaal, ik hoop dat jullie het volgen. Ik wil er echt geen kat bij, maar zo kan het ook niet.

Hebben jullie tips?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door nellebel »

mijn eerste idee zou zijn weghalen bij die mensen, maar dat is niet eerlijk van mij. ik kan vanuit hier de situatie niet inschatten. heb je het idee dat het katje slecht wordt verzorgd? hoe ziet ze er verder uit? ziekjes? heeft ze helemaal geen schuilplekjes daar bij het huis? en eten en drinken? anders is het toch echt mishandeling om de hele dag van huis te zijn zonder beschutting of eten en drinken te hebben voor het katje. zou je oudere vriendin het katje niet willen hebben? zou ik hem gewoon catnappen hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door Kattenbella »

Ze ziet er niet slecht uit en ze hadden een bandje omgehangen dat ze medicatie nodig heeft. Ze kan alleen daar echt niet naar binnen.
Ik denk dat ik vanavond maar weer langs ga bij deze mensen en ze voorleg wat ze willen. Ze wordt eerdaags echt platgereden en ik heb er geen zin in te laat te komen door hun laksheid.
Wat ik bij het laatste gesprek wel duidelijk kreeg is dat ze het huis ontvluchtte vanwege de aanschaf van een jongere kat.

Ze eet zelfs met smaak carnibest, dat eten de meeste katten niet die dit niet kennen.

Volgens mij zoekt ze gewoon rust , in ieder geval de toegang tot een huis.

Mijn oudere vriendin is inmiddels verhuisd. Ik ben bang dat ze dan toch aan de zwerf gaat en gaat zoeken.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door nellebel »

lastig hoor. denk dat je ook niet meer kunt doen als weer langsgaan. hopelijk luisteren ze naar je, maar vrees dan vaak eht ergste omdat je dit al een keer hebt besproken. maar ja, het feit dat ze wel info heeft omhangen dat ze med nodig heeft geeft wel een beetje med dat ze wel van haar houden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door Kattenbella »

Ben ik ook met je eens. Ik ben wel benieuwd hoe ze er nu tegenover staan. Straks proberen. de vorige keer dat ik haar naar huis bracht waren ze er niet. Gisteren was het te laat, dus is ze hier gebleven. Volgens mij werken ze, dus vanavond maar weer proberen.

In ieder geval moeten ze wel van mij duidelijk krijgen dat ik er geen zin in heb dat ze voor mijn ogen wordt platgereden. Verder ben ik ook nieuwsgierig naar haar ziektebeeld.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door nellebel »

wel vreemd dat ze het dus schijnbaar normaal vinden dat ze niet thuiskomt. ik zou de hele buurt afzoeken naar mijn kat (ik laat ze niet eens buiten maar goed). veel succes vanavond
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door Kattenbella »

Heb ik ook, ik hoor wel wat ze zeggen. Laat het jullie wel weten!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door Chiquita98 »

Ben ook heel benieuwd hoe dit verder gaat aflopen. Heel sneu voor het katje. Met dit weer kan je geen enkel kat verplicht buiten laten(sowieso niet). Als je er met hen niet uitkomt toch het dierenalarmnummer bellen en situatie uitleggen? Misschien kunnen zij dan nog wat betekenen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door daantje »

Wish you luck, Bel! Laat je nog even weten hoe het gesprek afgelopen is? Ik vind het onwijs dapper van je :kissykissy:
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Mijn poes heeft COPD

Bericht door Anne »

Wat goed zeg dat jij je inzet voor deze kat. Wie laat zijn kat nou buiten de hele tijd met deze koude temperaturen?? :-|
Ik duim voor jou en de kat dat het goed komt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie