Flippie piept

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Flippie piept

Bericht door nellebel »

Hoi
Mijn nieuwe katje flippie hebben we uit het asiel gehaald. Ze zou chronische niesziekte hebben. Onze dierenarts heeft haar onderzocht. Haar longen piepen wat en ze is wat benauwd. Echter ze lijkt er weinig last van te hebben. haar oogjes maak ik 3x per dag schoon en ze rochelt best wel. Echter weer lijkt het alsof ze er zelf niet zoveel last van heeft. ze is vorige wee kvrijdag gecastreerd, dus hopelijk doet de Antibiotica die ze hiervoor krijgt ook iets voor de niesziekte. De DA hoopt dat ze er nog overheen groeit. Ze is 1 jaar, maar heeft een groeiachterstand van ee nhalf jaar (ze wordt een half jaar geschat, maar in het asiel zeggen ze dat ze een jaar is, zeker weten omdat ze er al zolang zat en ze hee lziek was bij binnenkomst.).
Heeft er iemand ervaring mee dat een katje over de niesziekte heen groeit? En ook als ze nu een jaar oud is?
Ik moet volgende week maandag terug voor het hechtinkje te laten verwijderen. Mocht ze nog zo piepen ga ik het weer bespreken.

gr Wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: flippie piept

Bericht door Adriana »

je zou als je volgende week in het asiel bent eens moeten vragen of Flip missch astmatisch is.. en je kunt hier zoeken bij ademhaling en astma. er zijn vrij veel berichtenwisselingen over piepende katzels en er is denk ik zat info met zoeken al te vinden.
dan ben je ook beter op de hoogte volgende week bij de asiel-da..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: flippie piept

Bericht door MarjanR »

Inderdaad Wendy, ik dacht eigenlijk ook aan astma toen ik je verhaal las.
Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, sorry.
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: flippie piept

Bericht door nellebel »

Ik heb op internet gekeken en bij astma is het vooral de droge hoest. Zij heeft echt zo'n rochelende ademhaling, en dan probeer ik haar zover te krijgen om eens flink door te hoesten en als dat lukt is het ook weer even weg. Ze heeft het vooral s'avonds en s'nachts.
gr wen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: flippie piept

Bericht door MarjanR »

Ah, ok. Dan heb je dat al uitgesloten ;)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: flippie piept

Bericht door Adriana »

groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie