Hoesten, snotneus, braakneigingen? DA kan niets vinden

Voor vragen over niesziekte, astma, longontsteking en andere luchtwegaandoeningen.
Gesloten
Inventia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2007 20:18
Locatie: Eindhoven

Hoesten, snotneus, braakneigingen? DA kan niets vinden

Bericht door Inventia »

Hoi Allemaal,

Onze kater van 1 jaar ging van de een op de andere hoesten, was lusteloos, wou niet echt eten en drinken en leek ook wel dat hij wat braakneigingen had. We zijn naar de dierenarts gegaan, omdat we dachten aan vastzittende haarbal. Echter kon de dierenarts niets mis vinden, wel heeft hij hem antibiotica gegeven en wij thuis gimpet tegen haarballen. Toen er geen verbetering optrad zijn we weer teruggegaan en Weer kon de dierenarts niet bedenken wat er mis was. Weer peneciline gekregen, en hij zei ook dat het niet aanstekelijk was.
Na een paar dagen begon ook het zusje van hem, met de zelfde leeftijd met de zelfde symptomen, ook kregen ze snotneus.

Wie kan ons adviseren, de DA heeft geen idee.

Onze katten komen niet buiten, we hebben geen giftige planten in huis en ook geen schoonmaakmiddel waar ze bij kunnen.

Ook hebben we nog andere katten waarbij tot nu toe geen symptomen optreden. Deze zijn een ander ras.

De zieke katten zijn half maine coon, de andere katten volledig pers.

Ik hoop dat iemand ons op wat ideen kan brengen, we zijn radeloos, wat te doen?

Nathalie :-(
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

De symtomen kunnen op héél veel zaken wijzen. Ik kan me niet voorstellen dat de da niks kan vinden ???
Zeker nu je tweede poezel het ook zitten heeft, is het belangrijk om te weten wat er aan de hand is.
Ik zou je dan ook sterk aanraden om naar een andere da te gaan voor een second opinie.
Sterkte ermee.
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik heb geen flauw idee wat het kan zijn, maar misschien is het een idee om eens een bezoekje aan een andere dierenarts te brengen? Misschien dat hij/zij deze symptomen wel kan thuisbrengen??

In ieder geval veel sterkte in deze situatie!
Gebruikersavatar
Aranea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mei 2007 11:09
Locatie: Wuustwezel
Contacteer:

Bericht door Aranea »

Ja,
onmiddellijk naar een andere dierenarts!
Hopelijk is het maar een storm in een glas water maar... je weet maar nooit! Veel succes en sterkte...
Eerst eten dan de moraal
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Het is wel raar inderdaad zoveel symptomen bij 2 katten en de DA die niets vind? Zoals gezegd second opinion is zeker goed plan.
Succes.
Inventia
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2007 20:18
Locatie: Eindhoven

Bericht door Inventia »

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Mijn man is er achter gekomen wat de oorzaak is. De DA had een oormijtkuur voorgeschreven en broer en zus hebben dit van elkaar afgelikt. Dit veroorzaakte de symptomen. Ik vind het heel erg dat de DA zelf hier niet op is gekomen, maar gelukkig hebben ze geen ernstige ziekte.

We zijn van plan de DA hierop aan te spreken en ook over te stappen van DA.

Inmiddels gaat het goed met broer en zus.

Groetjes,
Nathalie
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Misschien niet zo'n slecht plan, aangezien hij ook antibiotica voorschrijft terwijl hij niet eens weet wat het is :???:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Fijn dat jullie er zelf achter zijn gekomen wat het probleem is!
Gesloten