Op auto's springen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Op auto's springen

Bericht door Admin »

Ingezonden door: B. Paulusma op vr 7-10-2005

Wij hebben een kater die steeds maar weer op de auto's springt. Wij hebben ondertussen al meerdere malen ruzie/onenigheid met de buren.Hij maakt krassen en met zijn poten maakt hij net gewassen auto's weer vies. Het loopt op het ogenblik echt uit de hand. De buren kijken ons met scheve ogen aan en blijven aankloppen. Help!!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

Ik zou niet weten hoe je hem dit af kan leren, hooguit door hem nat te spuiten met een plantenspuit als hij op een auto zit.
Is het een optie om hem binnen te houden?
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

Tja een warme auto is ook wel erg lekker om op te liggen... Het is denk moeilijk (zo niet, niet te doen) om dit af te leren. Het enige wat je wel kunt doen is nageltjes knippen en een eventueel halsbandje met adreskokertje af te doen om te voorkomen dat er krassen op de auto komen. Verder is er weinig aan te doen denk.

Ik zou uitleggen aan de buren dat je er verder niets aan kan doen en als het echt een groot probleem is dat ze een hoes over de auto moeten doen, dan kan er niets meer mee gebeuren.

Succes met dit probleem!
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
ilsebrons
Huiskat
Huiskat
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2005 23:52
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door ilsebrons »

Is het niet mogelijk om de tuin af te zetten, zodat hij niet meer bij de auto's kan komen ?
Groetjes van Ilse en kopjes van Buddy en Roxy !
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

De poezen van mijn ouders liggen heel vaak op de moterkap van de auto te slapen. Mijn ouders zijn superzuinig op hun auto en zouden het niet toestaan als de poezen krasjes zouden maken. Dit doen ze dus ook niet. Ik vind het wel gek dat jouw kat dit wel doet. Heeft hij misschien te lange nagels? Of doet hij heel wild op de auto's? Ik denk dat het niet echt mogelijk is om hem dit af te leren helaas. :???:
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Marije schreef:De poezen van mijn ouders liggen heel vaak op de moterkap van de auto te slapen. Mijn ouders zijn superzuinig op hun auto en zouden het niet toestaan als de poezen krasjes zouden maken. Dit doen ze dus ook niet. Ik vind het wel gek dat jouw kat dit wel doet. Heeft hij misschien te lange nagels? Of doet hij heel wild op de auto's? Ik denk dat het niet echt mogelijk is om hem dit af te leren helaas. :???:
Hier sluit ik me bij aan. Hier liggen ze er ook graag op, maar maken geen krasjes, alleen soms voetafdrukjes.
Ik vond het ook gek dat die van jou er niet lekker op ligt te slapen, maar krasjes maakt. Kunnen de buren dit ook aantonen of dénken ze dat katten dat gewoon doen op hun auto? (Veel mensen denken bij katten gelijk aan krabben :???: ).
En wat versta je of je buren onder 'vies maken'? Ik kan me alleen de pootafdrukjes bedenken en ik zou het erg vinden als buren daar over zouden klagen :shock:

In ieder geval succes en ook ik denk dat dit bijna niet af te leren is...
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Ja, dat wilde ik ook al zeggen. Vieze pootjes daar kan ik me alles bij voorstellen, maar bij krassen werkelijk niets. Het is toch niet zo dat ze op een auto klimmen? Ze springen erop en houden daar hun nageltjes toch bij binnen. Het enige wat ik dan ook kan bedenken is dat de nageltjes vrij lang zijn, dan kan je die (laten) knippen.
Afleren is moeilijk, het is zo lekker warm om een auto die net gereden heeft ;-)
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Cathy
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 jun 2005 17:19
Locatie: Moorsele West-Vlaanderen Belgie

Bericht door Cathy »

Hier doen mijn katten niks liever dan op de auto liggen en als het ruitje openstaat s'zomers gaan er zelfs enkele inliggen.
Dat doen ze ook in de auto van de buren ,alhoewel ik dit niet graag heb het is moeilijk om ze dat te verbieden.
Het is al gebeurd dat ik wegreed met een van mijn katten op de achterbank :grin:
Wat op de auto's springen betreft ,krassen maken ze niet wel laten ze overal hun pootafdruk achter.
En dat zal je buur ook wel niet leuk vinden .
Katten hebben een eigen willetje en het enige wat ik kan bedenken is proberen af te leren met de plantenspuit ,je moet natuurlijk je kat niet de stuipen op het lijf jagen.

Veel succes,
Cathy
Cathy ,trotse mama van Harry,Droopy,Kayleigh,Aristo,Gismo (Dido+) Karel,Felix (Hanneke+) Maaike ,Titi en Siska.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Ik vind dat die buren van jouw te veel tijd om handen hebben, als ze over zoiets beginnen moeilijk doen. Als het jouw katten niet zijn zullen die van iemand anders wel op hun auto komen lopen. Wat willen ze dan? dat het bij wet verboden word dat katten buiten lopen? dan kunnen ze misschien ook bij de gemeente of politie gaan klagen over de vogels die rondvliegen en soms iets op hun auto laten vallen. Sorry hoor maar in mijn ogen zijn dit kleingeestige mensen!!!
En daarbij, als hun heilige koe hun zo heilig is moeten zij maar maatregelen nemen en vb in een garage voorzien.
Oeps, dit is mijn mening hoor, maar in zoiets kan ik me boos maken :twisted:

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
sandra
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:47
Locatie: omgeving Leiden
Contacteer:

Bericht door sandra »

En B. Paulusma, al overleg gehad met de buren?
Groetjes Sandra,
een pootje van Roos
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

sandra schreef:En B. Paulusma, al overleg gehad met de buren?
Hij is geen lid op het forum ;-) Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8553.
Gast

Bericht door Gast »

sandra schreef:En B. Paulusma, al overleg gehad met de buren?
Nee, wij hebben nog geen overleg gehad. Het zijn ook meerdere buren die er last van hebben, namelijk. Aan zijn nagels is niets mis. Sommigen van jullie schrijven dat jullie je er niet iets van kunnen voorstellen dat hij krassen maakt maar er zijn dus meerdere buren die er over klagen en ik heb zelf de krassen gezien. Het is dus waar! Een kokertje draagt hij niet, dus dat kan het ook niet zijn! Het is gewoon een lastige kwestie!
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

is het echt geen optie om hem binnen te houden dan als hij daadwerkelijk krassen maakt?
Je zou ook je tuin kunnen afschermen met gaas, zodat hij daar vrij kan rondlopen en toch naar buiten kan, zonder dat hij bij de auto's van de buren kan.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
José
Lynx
Lynx
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:45
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door José »

Dat lijken me inderdaad de enige twee opties Lotte.. Ik vind zelf dat als je kat echt overlast veroorzaakt, je er zelf je verantwoordelijkheid voor moet nemen. Dus gewoon niet meer buiten laten tot hij niet meer de tuin uit kan. Lijkt misschien zielig, maar met een beetje mazzel kan je hem er wel aan laten wennen. En anders zit er niets anders op dan flink aan het klussen te slaan, denk ik ;-)
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Lotte »

vind ik ook hoor José, als je dier echt overlast veroorzaakt heb je als eigenaar de plicht om er voor te zorgen dat dit niet meer gebeurd.

B.Paulusma, als je tips nodig hebt voor het afschermen voor je tuin kun je die hier krijgen hoor. Kan echt heel mooi en hoeft niet heel veel te kosten.
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gesloten