katten willen niet afleren

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
veronikske
Panter
Panter
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 sep 2005 14:02
Locatie: Belgie-limburg

Bericht door veronikske »

Hoi,

Er bestaat iets ( maar vraag me niet meer hoe het heet ), wat je in de potgrond van je plant kan steken en wat voor katten erg onaangenaam zou ruiken, als ze dan in de buurt komen van de plant, zou dit hun moeten weerhouden van dichter, laat staan in de plant te kruipen.
Het zijn een soort kleine staafjes of bolletjes, eigelijk dienen ze om in de tuin tussen de beplanting te steken, maar werkt ook bij kamerplanten.
Normaal zou je dat kunnen vinden bij dierenspeciaalzaken of een tuincentrum. Succes ermee.

liefs veronikske
katten zijn als chips...je kan niet stoppen na één...
Gebruikersavatar
Ddees70
Huiskat
Huiskat
Berichten: 86
Lid geworden op: 12 jun 2004 11:35
Locatie: Hoorn

Bericht door Ddees70 »

Ik heb sinds kort een kitten erbij en het ritueel van planten vreten en aarde uit de pot graven is weer begonnen. Mijn oudere katten doen dit niet meer dus zal het vanzelf weer overgaan.
Mijn oudere kat wil nog wel eens aan de planten knagen als ze een tijd niet buiten zijn geweest (als ze buiten dus geen gras kunnen knagen) of als er dus een haarbal dwars zit
Voor het kitten ga ik wel weer kattengras kopen alleen gaat dat zo snel dood
Aluminium folie werkt bij mij niet dat is namelijk ook leuk om mee te spelen :lol:
Desire
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Koffiedik helpt wel een beetje op de potgrond. En gaas, dat voelt niet lekker aan hun voeten, dus dat doen ze liever niet.

Ik ken die stokjes wel, die had ik vroeger in mijn tuin, maar helaas hielpen ze niet :???:
Gesloten