Waarom tikken tegen waterbakje?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
RmE
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2004 12:27
Locatie: Randstad

Bericht door RmE »

Joop (r.i.p.) gaf voordat hij water nam,altijd met zijn poot een tikje aan zijn waterbakje, zodat er wat water uitklotste.
Waarom?
ik weet het niet.
denk aan anderen, anderen denken aan jouw
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dit doet mijn kat nou ook vaak.
En soms haalt hij gewoon een paar brokjes met zijn pootje uit het voerbakje.
Ook als mijn andere kater aan het eten is, gaat hij er ook wel eens bij zitten, en haalt er gewoon wat brokjes uit met zijn pootje, gooit het op de grond en eet het op..
Waarom hij het doet, geen idee.
Carol
Poema
Poema
Berichten: 244
Lid geworden op: 26 apr 2003 21:15
Locatie: Heerenveen

Bericht door Carol »

Volgens mij om te kijken of er nog wel water in zit. Hier doet Remi dat ook, maar dan vooral als het schaaltje bijna leeg is.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Carol schreef:Volgens mij om te kijken of er nog wel water in zit. Hier doet Remi dat ook, maar dan vooral als het schaaltje bijna leeg is.
ja precies of in een glazen schaaltje, dan ziet hij niet goed of er nog water in zit. Quinto voelt dan vaak eerst even met zijn poot voor hij gaat drinken of tikt er inderdaad even tegen aan.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Mariekjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 sep 2004 16:39

Bericht door Mariekjuh »

onze kat doet het als 'voorspel' van de hele waterbak omgooien, zijn grootste hobby, om dan het water van het tapijt te drinken (maar hij is dan ook dol op water)
Gebruikersavatar
Anzjie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 jan 2004 23:02

Bericht door Anzjie »

Een van mijn poezen ( Dayla) doet dat ook...Ze heeft sowieso iets met water..Ze vindt water interessant en ook bij de cat-it "voelt" ze even aan het water voordat ze gaat drinken.

Misschien is het zoiets als bij mensen dat ze eerst ruiken aan wat ze gaan eten..
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Savanne wil het water voelen spatten als ze het drinkt. Ze zal nooit zomaar uit een schaal drinken, maar tikt het water er bijna uit en hapt als het opspat. Een hele klus :razz:
Gebruikersavatar
Marg
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:59
Locatie: Roosendaal

Bericht door Marg »

Onze poes (delphi) haalt ook het eten met zijn pootje uit het bakje om het vervolgens van zijn pootje af te eten!....meerdere keren kijken we met verbazing toe :grin: soms legt ze het ergens anders overigens ook wel eens op de grond...waarna we de hele vloer kunnen schoonmaken.. en mijn andere kat (hiernaast op de foto) Micio gooit vaak zijn drinkbak om omdat hij de restjes van het eten ´onder wil dekken´ ....ook érrug leuk! Grote schoonmaakboel bij ons dus na etenstijd! :wink:
Gebruikersavatar
Iet
Huiskat
Huiskat
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 apr 2004 21:01
Locatie: Wijchen

Bericht door Iet »

De voer en drinkbakjes staan hier inmiddels in een plastic mandje, anders kunnen we die leeg aan de andere kant van de kamer weer terugvinden. Met name het waterbakje gaat de kamer door. Chanel doopt ook vaak eerst haar pootje in het water om vervolgens haar pootje af te likken. Misschien vind ze het water anders te koud?
My cat isn't spoiled, I'm just well trained.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Haha, ik lees het al. Er zijn meer katten geobesedeerd door water! :lol:
Flanna zit soms uren naast de waterfontein, alleen maar te kijken hoe het water stroomt en draait. :roll: Een druppende kraan levert hier geheid een wasbak vol katten op en samen met de baas de planten geven is zo ongeveer het leukste wat ze kunnen bedenken! :cool:
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Ik heb ook de waterfontein en daar spelen ze geregeld mee, alleen staat er bij dat na drie weken het filter vervangen moet worden, kun je die gewoon in de dierenwinkel kopen?
Gebruikersavatar
JoBoris76
Huiskat
Huiskat
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 sep 2004 12:07
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Bericht door JoBoris76 »

Ik vervang het filter pas als die goed vies is. Het ligt er ook aan hoeveel katten er uitdrinken. Als ik de fontein verschoon dan spoel ik het filter ook heel goed af. Ik heb nu pas mijn 2e filter er in zitten en ik heb de fontein vanaf eind september in gebruik. Ik moet zeggen dat de fontein pas sinds half december door alle 2 mijn Rusjes gebruikt wordt omdat er eentje bang voor was maar gelukkig zijn angst heeft overwonnen.

De filters kun je (als ze tenminste niet zijn uitverkocht) in de dierenwinkel kopen. Ik heb voor 3 stuks € 4.95 betaald.
Russengroetjes Jolanda

Russian Blue I love you and Binky too!!
In Memoriam: Flappy
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1913
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

diana333 schreef:...alleen staat er bij dat na drie weken het filter vervangen moet worden, kun je die gewoon in de dierenwinkel kopen?
[Off topic]
Zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7355
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
alma
Lynx
Lynx
Berichten: 125
Lid geworden op: 01 dec 2004 21:14
Locatie: Heerlen

Bericht door alma »

Ik heb ook een poes die dat doet , onze oude dame Ashley,daarna
gaat ze met haar voorpoten op de rand van de waterbak staan en
gaat drinken.Zij is de enige van de poezen bij ons die dat doet. :smile: :smile: :smile:
Alma
De poezen,Ashley,Shanna,Pearley,Zenith,
Cosmo en Griffin en Landseer E.C.T. Caya
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Bij ons zijn het er 3 van de 5 die dat doen...heerlijk zo'n waterballet ;-)
Gesloten