Waterbakje verschuiven???

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Anonymous

Waterbakje verschuiven???

Bericht door Anonymous »

Jaja, onze dondersteen Spooky weet niet van ophouden! Al een aantal keer kom ik 's ochtends beneden en dan ligt er een hele grote plas water op de keukenvloer en vreemd genoeg is het waterbakje dan altijd verschoven en bijna leeg.... Nu heb ik een aantal keer Martijn al de schuld gegeven.. :oops: :oops: :oops:
Maar vanavond hoorden we wat raars in de keuken en wat zagen we?? Spooky zat met z'n pootje het waterbakje door de keuken te verplaatsen??!!? Ondertussen dronk hij er af en toe uit... Martijn voor niks beschuldigd....Spooky is de boosdoener!! Maar het zag er niet speels uit, hij zat hem gewoon domweg opzij te duwen! Wie o wie weet wat dit inhoud? Of is het toch spelen?

(En nog wat: hij heeft het dwergpapegaaitje te pakken gehad van de buurman.... Die had zijn deur openstaan, maar omdat niemand het heeft zien gebeuren denkt de buurman dat hij de deur open heeft laten staan en het tamme beestje is waarschijnlijk naar buiten gegaan... Hij leefde nog gelukkig, maar als spooky door heeft gebeten niet voor lang meer....dan gaat ie dood :roll: )
Tja, het blijft een kat he?


Groetjes, Wanda!!
Laatst gewijzigd door Anonymous op 07 jul 2004 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Verplaatst ie het bakje echt opzettelijk of gaat het perongelijk omdat het een licht bakje is?
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nee, hij verplaatst het bakje bewust! Eerst was het een glazen schaaltje, niet echt licht. Nu was het een aardig grote plastic bak omdat ik de hond van m'n ouders bij me had. En hij duwt er met zijn pootje tegen en kijkt ernaar...
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Ja geen idee waarom ze het doen maar Quinto doet dat ook als hij de kans krijgt, Xandor ook trouwens. Ze slepen het bakje de hele keuken door. Vandaar dat ik nu dus nieuwe chromen bakjes heb gekocht die zwaarder zijn en waar zo'n rubberrand onder zit. De bakjes staan inmiddels ook in een hoek en het probleem is voorbij.
groetjes Sharon
Jolanda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 jan 2004 12:10

Bericht door Jolanda »

Bij mij deden ze het ook. Iedere keer als ik thuiskwam was het een waterballet. Helaas kan ik je ook niet vertellen waarom ze het doen. Ik ben over gestapt op een waterreservoir. Gewoon een drinkbak met een fles water (in de hoek). Deze is moeilijker om te gooien. Misschien een tip? :grin:
Gebruikersavatar
Vanessa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 98
Lid geworden op: 23 okt 2003 16:24
Locatie: Lelystad

Bericht door Vanessa »

Mijn vorige kat Much deed ook zoiets. Elke nacht gooide hij zijn waterbakje omver, met als gevolg dat ik elke ochtend met mijn blote voeten in een plas water stond.

Wat hielp: Zo'n houder met 2 metalen voerbakjes erin. Die kreeg ie niet om.

Groetjes,
Vanessa, Pippin & Jesse & Freyja
I think I'd be a pretty decent cat. I've been around them enough to know what the rule of being a cat is: WHEN ALL ELSE FAILS...WASH! (Neil Gaiman)
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hahaha, nou ja, mijn collega vertelde ook al dat haar katten dat deden. Ik heb al die gromen bakjes met een houder, en dan heb ik er inderdaad geen last van. Maar ik vroeg het me af omdat ik het bakje een keer verwisselde voor de hond (kattevoer even op de aanrecht) en ik Spooky dat zag doen... Had het nog nooit eerder gezien :???:

We hebben er echt om gelachen omdat het zo'n stom gezicht is!
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Woody gooit alle waterbakken om, rubber randje maakt niet uit. Nu heb ik een grote stenen bak voor honden en die krijgt ie niet om cq weggeschoven....maar het plenst nog regelmatig, want hij mept het water er gewoon uit :shock: :roll:
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ook hier worden waterbakjes omgegooid, dus ik heb een ovenschaal die precies klem onder de kast past. Dat gaat goed totdat Savanne er langs loopt; die spettert met haar pootjes de hele zooi nat :roll: Ze denkt vermoedelijke dat ze een vogel is :silly:
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Woody gaat erin schaatsten, in de waterplas die hij net gecreëerd heeft.
En als ik met een stuk keukenpapier de boel weer droog probeer te krijgen, zit ie er metzijn neus bovenop :lol: :lol:

Tijdje later....idem pierebadje :???:

:stampen: Het lekkere ding van me :wink:
"Cats aren't clean, they're just covered with cat spit."
Anonymous

Bericht door Anonymous »

:lol:

hahaha, leuk jullie verhalen!
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Ik heb naast de waterbak en de fontein (die de helft van de tijd uitstaat omdat ik 'm vergeet en omdat ik het zoveel werk vind :surrender: ) ook nog een litermaat met water in de spoelbak staan.
Maar de laatste week ben ik de keuken aan het sauzen en verven, dus de litermaat staat onder de tafel.
Dat was dooooommmmm :imstupid: De kittens klimmen erin en gooien hem om... ze vinden het een geweldig spelletje :edoh:
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

:lol: het was dus feest voor de katten :wink:
Quinto heeft de laatste tijd de tik om eerst met zijn poot in het water te gaan zitten, die lekker uit te schudden om daarna pas het water te gaan drinken :roll:
groetjes Sharon
fiona
Huiskat
Huiskat
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 aug 2003 14:11
Locatie: tilburg

Bericht door fiona »

Dikkie heb ik een al een tijdje niet uit het bakje op de slaapkamer zien drinken.Gisterenavond kwam ik erachter waarom niet...Hij drinkt mijn beker met water leeg!!Het ging echt SlurpSlurp...beker half leeg.Verder lukte het hem niet.Nu begrijp ik waarom mijn beker 's nachts iedere keer al zover leeg was :grin: .

Drinkbakjes worden hier niet verplaatst,maar eetbakjes wel.Fiona is steeds in de weer met lege eetbakjes,op de grond gooien,rondschuiven etc.Erg leuk!

Groetjes
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Nou heb ik eigenlijk wel een vermoeden waarom Spooky dat doet. Gister zag ik hem uit het onverplaatsbare (!!) bakje drinken en hij nam een likje en toen zat ie heel raar (met z'n kop een beetje schuin) naar het water te kijken. Volgens mij ziet hij niet hoeveel water in het bakje zit! Elke keer doet ie dat, even drinken en kijken en dan weer drinken. Vandaar dat ie misschien dat bakje verschuift, dan ziet ie het klotsen en weet ie hoeveel erin zit. Zou dat het kunnen zijn? :ethink:
Plaats reactie