Katten dicht bij een computerscherm laten meekijken, slecht voor ogen?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
DrieDubbeleKater
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2021 10:58

Katten dicht bij een computerscherm laten meekijken, slecht voor ogen?

Bericht door DrieDubbeleKater »

Hallo,

Ik heb me zojuist geregistreerd op dit forum. We hebben hier 3 katers waarvan 2 langharig. Het onderhouden is altijd een strijd waar wij als baasjes (mijn vriendin en ik) niet altijd ongeschonden vanaf komen. :grin:

Ze kijken zo nu en dan mee wat we aan het doen zijn op de computer en mertke dat als ik bv echt iets interessants voor ze opzet (natuurfilmpjes met dieren) ze ultra gefocust zijn en minder geïrriteerd raken als we de vacht voorzichtig kammen.
Maar nu springen ze ook voor de computer als ik ermee moet werken.. Leuk, maar niet altijd even praktisch. En soms laat ik ze dan maar even kijken en zet een leuk videootje op, uiteindelijk raken ze na 'n half uurtje minder gefocust maar ik vraag me toch of of het wel goed is dat ze zo dicht met hun ogen bij het beeldscherm zitten.

Heb ook op internet gezocht en kon er eigenlijk niet zoveel over vinden en me eindelijk maar eens ergens geregistreerd. Bedankt alvast voor de reacties. :)
Plaats reactie