Katten scherpen nageltjes aan nieuwe bank

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
OMH
Poema
Poema
Berichten: 219
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Katten scherpen nageltjes aan nieuwe bank

Bericht door OMH »

Hallo, we hebben altijd leren banken gehad en daar bleven de poezen aardig van af. Maar nu hebben we een nieuwe bank en daar kunnen ze maar moeilijk afblijven.
Mijn vraag: bestaat er materiaal dat je om een hoek van een bank kunt vouwen? Vooral één hoek is erg aantrekkelijk. We hebben drie krabpalen in huis en een daarvan hebben we voor die hoek gezet, maar ja...
Ik hoor graag tips!
Groetjes!
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Cerna

Re: Katten scherpen nageltjes aan nieuwe bank

Bericht door Cerna »

Een nieuwe bank is inderdaad erg aanlokkelijk voor katten want die ruikt nog niet naar hen en dat moet natuurlijk wel, vinden de katten.

Onze katten blijven gelukkig ook altijd van de meubels af, maar toen we 4,5 jaar geleden een nieuw bankstel kregen moest deze wel ingewijd worden. Wij waren het daar niet mee eens en ik heb plakplastic om de hoeken geplakt totdat de interesse verdween. En dat hielp heel goed.
Echter, je moet dan wel iets van een gladde stofsoort hebben want op een grove soort blijft het niet kleven.

Aluminiumfolie schijnt ook wel te helpen, maar ook dat moet je plakken.
Gebruikersavatar
Pikachu
Poema
Poema
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2019 14:02

Re: Katten scherpen nageltjes aan nieuwe bank

Bericht door Pikachu »

Je kan de bank ook bedekken met fleece ofzo, als dat er strak genoeg rond kan (anders gaan ze er gezellig onderin met hun poten, dat is natuurlijk spannend).
Ik heb wel eens krabpalen gezien die zo een hoek maken, speciaal voor rond een bank, maar kan niet vinden waar ze die verkopen.
Plaats reactie