Kitten en borrelen op de bank

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
KatBobbie
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2020 08:33

Kitten en borrelen op de bank

Bericht door KatBobbie »

Goeiemorgen!

Wij hebben sinds een week een schat van een kitten in huis. Ze gedraagt zich voorbeeldig en hangt lekker de gezonde, aanhankelijke kitten uit. Uiteraard met heel veel aandacht en spelen.

Het enige waar ik nog niet over uit ben is hoe ik ervoor kan zorgen dat we lekker met z'n 3-en (ik, mijn vriendin en Bobbie) op de bank kunnen hangen, met een borrel en een bankje chips. Zonder dat Bobbie aan de chips komt. Iemand hier tips voor of ervaring mee? We proberen nu met veeeeel geduld de chips bij hem weg te houden, wat natuurlijk werkt, maar dan krijgen we weinig van Wie is de Mol mee :-P

Anyway, ben benieuwd hoe dat bij jullie thuis gaat!

Groeten!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten en borrelen op de bank

Bericht door Dinky »

Een tweede kitten kan helpen waardoor ze elkaar hebben om te spelen ipv dat ze aandacht vraagt bij jullie tijdens het tv kijken.

Hier is het zo dat wanneer dinky lekker tussen ons in loopt te drentelen op de bank de chips op tafel voor ons staat. En ach, het duurt nog een tijd voordat wie is de mol weer op tv komt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten en borrelen op de bank

Bericht door Rik »

Dus jullie zitten lekker op de bank aan de chips...
en Bobbie krijgt niets?? ;)

Je kunt van tevoren Bobbie helemaal moespelen, maar een kitten is niet zo snel vermoeid (bundel van energie). Dan kan een tweede kitten inderdaad heel goed helpen. Dan heb je ook gelijk geen tv meer nodig want het is al een lol om die twee aan de gang te zien.

Verder zou je kunnen kijken of hij achter brokjes aanholt als je die door de kamer gooit. Dan is hij ook lekker bezig.

Waarom kittens altijd samen? Waarom plaatsen wij geen kittens in hun eentje?

Afbeelding


Een of twee kittens?

Afbeelding
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Kitten en borrelen op de bank

Bericht door Livelin »

Toen ik Minoes net had was het onmogelijk om op de bank iets te eten zonder dat ze er continu met haar pootjes aan zat. Ik heb er een kitten bij genomen en nu is het 'probleem' opgelost.
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
kittentjes

Re: Kitten en borrelen op de bank

Bericht door kittentjes »

Gebeurde hier ook en als ik dipsaus heb nog steeds. Ze zijn nu ze ouder zijn wel makkelijker t corrigeren door ze weg te zetten. Een tweede kitten is altijd leuk maar ten op zichte van chips zie ik die nog niet als oplossing. War wij ook wel deden was even in de gang zetten tot we het op hadden. Het is wel meer een kitten ding hoor want ik denk meteen terug aan die momenten we konden geen hap nemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten en borrelen op de bank

Bericht door nellebel »

hier vanaf het begin de katten nooit iets van ons te eten gegeven. ontbijt en avondeten doen we tegelijk. hun eigen schaaltje eten en wij onze bord. neus richting bord is al meteen uhh uhh. mag niet. (gewoon zeggen ,niet met harde stem). (mijn eerste kat was veel te dik en at wel mensen eten). zelfs al krijgen ze iets wat wij ook hebben doe ik het altijd in een apart schaaltje, ze krijgen nooit iets van onze bord (bijv gekookte vis of bij de wijn lekker rosbief). dit maakt dat ik alles op tafel kan zetten en mijn katten hier niet naar omkijken. als wij in het weekend een keer snacken krijgen zij lang niet altijd wat (gijs is te dik), maar soms wel en dan zit het dus in hun eigen schaaltje. meestal liggen ze op schoot erbij en willen ze vooral gekroeld worden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Kitten en borrelen op de bank

Bericht door lindsjee »

Bij ons thuis kunnen we nooit wat onbeheerd achter laten op tafel qua eten. Alles moet wel even afgelikt worden. We hebben het er nooit uitgekregen... Als wij een borrel hebben en wat chips op tafel hebben staan dan ligt hij bij ons, als hij dan een chippie wilt pakken corrigeren wij hem en gaat hij het volgende halfuur iets anders doen om het vervolgens weer te proberen haha
Otis - † Mees - † Sasje
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Kitten en borrelen op de bank

Bericht door Livelin »

Bij mij krijgen ze overigens ook geen 'mensenvoedsel' .
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Gebruikersavatar
Geert
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 10 dec 2018 23:02

Re: Kitten en borrelen op de bank

Bericht door Geert »

Ook wij kunnen niets onbeheerd achterlaten in de keuken of op de tafel. Niet dat ze zitten te schooien als we eten bereiden of als we zelf aan het eten zijn
maar als je de keuken zou verlaten zullen ze ongetwijfeld wel iets proberen te jatten e.n verdwijnen ze ermee naar de kelder. Vreemd genoeg eten ze het niet op.
Het lijkt ze meer 'om de sport' te doen. Zo verdwijnen hier wel meer dingen: potloden, gommen, elastieken, stopsels, ... Alles waar je mee bezig bent en ff onbeheerd laat heeft kans om ongemerkt in de kelder te belanden. Rare beesten :grin:
Luna (07/2018), Aya (08/2018).
Minou (1983-2000), Witje (1999-2016), Sloeber (19??-2009), Mieke (2007-2018).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten en borrelen op de bank

Bericht door nellebel »

zal het vanmiddag even doorgeven bij thuiskomst dat mijn guusje en gijs toch wel erg goed opgevoed zijn hahahahaha. god weet wat ze dan gaan uithalen. toch bijzonder. alleen mijn eerste kat at menseneten (ik wist van niets en vond het wel gezellig), door de problemen met haar daarna besloten het op de beschreven manier voortaan te voorkomen. ook de katten erna flippie, odie en sjefke hebben nooit menseneten gehad . kon ook bij hun altijd alles laten staan.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie