Kat hangt aan raamlatten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
LDN
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2020 10:17

Kat hangt aan raamlatten

Bericht door LDN »

Hallo allemaal,

Ik ben dit onderwerp nog niet tegengekomen, maar zit met grote vraagtekens.

Eerst voorstellen, mijn naam is Lisette en we hebben een poes van net 1 jaar. Ik heb haar met 5 mnd meegenomen van de boerderij van mijn ouders. Enige overgebleven uit een nestje en door moeders aan haar lot overgelaten. Mijn ouders gingen verhuizen en ik vond het zielig om de kleine naar het asiel te laten gaan. De overige katten die er rondliepen waren altijd buiten voor het vangen van muizen en kwamen niet binnen. Deze zijn uiteindelijk wel opgehaald door het asiel, want de nieuwe eigenaren hebben niks met katten.

De kleine, Nala, deed in het begin veel bijten en rotzooi schoppen. We wonen in een nieuw gebouwd huis en de hele afbouw zelf gedaan, dus dan is het zuur als zo'n kleine aan je nieuwe gordijnen, deuren en glaslatten hangt. De gordijnen en deuren laat ze nu redelijk met rust. Ze mag nu ook al maanden naar buiten, maar nu komt het.

Als wij binnen zijn en zij buiten hangt ze buiten aan de glaslatten. Omdat we binnen zijn kunnen we dat dus niet op tijd corrigeren. Het op een kiertje laten staan van de deur maakt niks uit. De enige oplossing is dat je dan ook naar buiten komt. Nu met het slechte weer op komst zijn wij niet vaak meer buiten.

Wie herkent dit probleem en heeft een oplossing. We wonen heel vrij met van alles om te ontdekken, maar ook buiten loopt ze ons te irriteren. Mijn vriend is er inmiddels klaar mee.

Wie o wie?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gebruikersavatar
lindsjee
Huiskat
Huiskat
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 okt 2020 17:32

Re: Kat hangt aan raamlatten

Bericht door lindsjee »

Hi Lisette,

Als ze buiten aan de glaslatten hangt, maakt ze dan iets kapot of alleen vies?Als het alleen het vies maken is dan is de beste remedie het negeren... Ongewenst gedrag geen aandacht geven. Voor meubels/spullen binnen hebben wij Beaphar 'Stay Off' gebruikt en dit werkte erg goed bij ons. We hebben het een paar weken op de meubels gesprayd en onze kat bleef daardoor van de meubels af. Na een aantal weken gestopt en onze kat heeft nooit meer interesse gehad om aan meubels te krabben/bijten. Met droog weer zou je het eens kunnen proberen om het buiten ook op oppervlaktes te sprayen?

Groetjes,
Lindsay
Otis - † Mees - † Sasje
LDN
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2020 10:17

Re: Kat hangt aan raamlatten

Bericht door LDN »

Hoi Lindsay, bedankt voor je reactie. Ze hangt gewoon te hangen, dus met haar nagels in de kit en haar achterpoten staan dan op de grond of op een andere lat. We hebben de keep off ook alleen voor binnen. Voor buiten heeft het weinig nut want de regen spoelt het toch af. Op dit moment doen we de gordijnen dicht, zodat het weinig nut heeft om de aandacht te vragen. Je zou zeggen dat een kat die de hele dag naar buiten mag daar haar vertier kan halen 🤔 Wij hebben weer een aparte in huis gehaald...
Plaats reactie