Aanrecht en alleen laten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Livelin
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 okt 2020 17:41

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Livelin »

Stef71 schreef: 19 okt 2020 11:56 Heb je een krabpaal voor de kittens? Dan kun je ze met een foei van de aanrecht naar de krabpaal verhuizen, op den duur zullen ze begrijpen wat je bedoelt. maar het zijn kittens he dus kattekwaad hoort er bij. Voor de stoelen zou je van die keep-off spray kunnen gebruiken, dat stinkt en maakt de stoelen minder aantrekkelijk om aan te krabben.
Natuurlijk, meerdere. Dat had ik ook al geschreven. Die spray heb ik geprobeerd maar werkt niet. De jongste begint er zelfs aan te likken.

Het helpt wel echt dat de planken aan de muur hangen.
Minoes en Lillie ♀ ( 2020 )
Momo3205
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 apr 2018 08:38

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Momo3205 »

Bij Amazon hebben ze anti scratch tape. Sticky paws noemt Jackson galaxy het.
Is een dubbelzijdig plakband voor katten. Ze vinden dit niet lekker aanvoelen aan hun pootjes.
En een mooi katvriendelijke oplossing.
Dit kun je op je stoelen plakken en als ze daar dan met hun pootjes aankomen, komen ze echt er na een paar keer niet meer aan.
Je kunt het ook op placemats plakken en die op je aanrecht leggen.
Heb het ook besteld voor mijn kitten maar die is tot nu toe vrij braaf qua krabben.
Waarschijnlijk omdat mijn huiskamer uitpuild van de krabpalen en mandjes :)
Gebruikersavatar
Stef71
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 sep 2020 08:46
Locatie: België
Contacteer:

Re: Aanrecht en alleen laten

Bericht door Stef71 »

Pikachu schreef: 19 okt 2020 13:52 Ik heb juist altijd gelezen in boeken over kattengedrag dat dat niet werkt. Dat als je ze bij de krabpaal zet ze niet snappen wat jouw bedoeling is, en dat niet linken met het feit dat ze op die andere plek niet mogen krabben.
Bij mijn katten altijd zo gedaan en werkt prima. Als je ze alleen bij de krabpaal zet dan snappen ze het misschien niet, maar als je ze met een foei oppakt en vervolgens met een aai of een snoepje aan de krabpaal hangt dan snappen ze echt wel wat je bedoelt hoor, ze zijn echt niet dom
Plaats reactie