Kat na vechten lusteloos en wil niet meer eten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat na vechten lusteloos en wil niet meer eten

Bericht door Scooby Doo »

Mijn kat heeft toch iets aan zijn achterpootje. loopt niet lekker en schud er ook steeds mee. een nagel is helemaal kapot, hij likt er steeds aan en ik voel splinters. mogelijk heeft hij met zijn achterpoot flink liggen krabben. hij kan zijn tenen wel nog spreiden maar ik zie dit scenario steeds voor me. hij word aangevallen en die andere kat ligt bovenop en klemt hem vast en bijt in zijn kop en oor en hij ligt onder en krabt met achterpoten . dit heb ik vaker gezien en zo zien zijn verwondingen er ook uit. op zijn kop een hoop plukken haar eruit met bijt afdrukken van tanden . onder zijn oog en dan flink in zijn oor flink gebeten. had ik het maar gezien dan had ik die andere kat er keihard afgeschopt .ik ben nog steeds zo kwaad om wat mijn kat aangedaan is. hij ziet er zo verminkt uit en is nog helemaal uit zijn doen .dit is voor mij ook niet leuk. zit ook niet te wachten op dierenarts rekeningen maar vooral niet op een beschadigde kat met daardoor gedragsverandering.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kat na vechten lusteloos en wil niet meer eten

Bericht door Zotvanpoezen »

Lijkt me toch serieus! Ik zou er toch naar de dierenarts mee gaan.
Dierenartskosten horen nu eenmaal bij de verzorging en verantwoordelijkheid voor je kat.
Dat had je van tevoren moeten weten...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat na vechten lusteloos en wil niet meer eten

Bericht door Anne »

Scooby Doo schreef: 20 sep 2020 13:24 binnen houden ga ik niet doen .het is een kat die graag buiten is en ja hij is gecastreerd.
Je zou hem aan een tuigje kunnen houden of de tuin af zetten
Anders blijf je bezig met al die vechtkatten bij jou in de buurt

En om de vechtkat eens flink af te trappen, nee daar schiet je niks mee op
Het is heel natuurlijk voor katers om te vechten voor hun territorium
Aan jou als baasje en verantwoordelijke de plicht je kat hiervoor te beschermen

Ik zou er ook mee naar de da gaan, abcessen komen vaker voor bij gevechten onderling
daar zit je ook niet op te wachten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: Kat na vechten lusteloos en wil niet meer eten

Bericht door Scooby Doo »

Ik ga morgen wel ab halen
Cerna

Re: Kat na vechten lusteloos en wil niet meer eten

Bericht door Cerna »

Scooby Doo schreef: 22 sep 2020 20:46Ik ga morgen wel ab halen
Dat krijg je echt niet zomaar en al helemaal niet wanneer de dierenarts de kat niet gezien heeft. Gewoon een afspraak maken en dan de dierenarts er goed na laten kijken.
Ik zou het verschrikkelijk vinden wanneer mijn kat er zo uit zou zien en alles in het werk stellen om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt. En dat betekent dus: tuin afschermen!
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5084
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kat na vechten lusteloos en wil niet meer eten

Bericht door Synemios »

Als er een abces zit, dan heeft hij echt ook heel veel pijn.
Dus dan is er ook goede pijnstilling nodig naast ab.
Dus ben het eens met mijn voorgangers, naar de dierenarts, goed na laten kijken ook dat oor en ook mbt het afschermen van je tuin.

https://www.dierendokters.com/katten/zi ... bij-de-kat
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
TessaB
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 31 mei 2020 09:04

Re: Kat na vechten lusteloos en wil niet meer eten

Bericht door TessaB »

Inderdaad, je kan wel even afwachten, maar als je kat ne 2 dagen nog niet in orde is, zou ik meteen naar de dierenarts gaan.

Indien je nog niet gegaan bent naar de dierenarts, zou ik dat zeker nog doen. Mijn kater heeft onlangs bv ook nog gevochten, kwam thuis met een gescheurde nagel. Ik heb een dag gewacht en zag dat hij er erg aan bleef lekken. Dan toch maar een afspraak bij de dierenarts gemaakt en de poot bleek helemaal ontstoken. Nu heeft het een week om te genezen, anders operatie.

Ik ben zeker fan van even afwachten en kijken of het betert, maar er is een grens. Je kat is/was duidelijk niet in orde. Ik weet niet hoe het ondertussen met je kat is? Heb je nog nieuws?
Plaats reactie