Corrigeren

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Corrigeren

Bericht door nellebel »

Blijf erbij dat ik mijn katten niet wil laten schrikken.
Weet niet of ik dan geluk heb gehad bij al mijn katten maar hier word niets gedaan wat echt niet mag. Negeren tijdens het slapen maakt dat ze nu langer slapen als wij, krabben op plekken wat ik liever niet heb, bij krabpaal zetten, deden ze alleen bij de nieuwe bank heel even, op het aanrecht tijdens het koken, netjes naar de bar verwijzen en gezellig kletsen met ze en belonen. Voor de rest mag hier alles en mijn huis is catproof en ook voor hun ingericht met speelgoed en loop plankjes zodat ze overal op kunnen. Denk dat dat ook enorm scheelt. Wij wonen hier niet alleen mijn man en ik, Guusje en Gijs ook dus het huis is ook voor hun ingericht ook als is dat niet altijd heel charmant vinden anderen. Jammer dan, wij wonen hier als gezin. 2 mensen 2 katten en 5 vissen die zorgen dat Gijs vis tv heeft

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk


groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Corrigeren

Bericht door Zotvanpoezen »

Ik laat mijn katten ook nooit schrikken. Ze mogen overal op en ze krabben alleen aan hun (overvloedig) krabmateriaal.

Haha, en hier zal ik ook op onbegrip stoten maar dat zal mij worst wezen: Filou is een katje die bijna elke ochtend sproeit in huis. Ik heb hem nog NOOIT gestraft en laten schrikken als ik zie als hij zich "klaarzet" om te sproeien of als hij onverwacht voor mijn neus tijdens het knuffelen zomaar sproeit :lol:
Hij is nu eenmaal zo. Ik ben een uitgebreid therapieplan bezig met hem, maar volgens de kattenpsych behoort hij tot de categorie die het nooit zal afleren :lol:
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Corrigeren

Bericht door Rik »

Zotvanpoezen schreef: 03 jul 2020 13:19 Haha, en hier zal ik ook op onbegrip stoten maar dat zal mij worst wezen: Filou is een katje die bijna elke ochtend sproeit in huis. Ik heb hem nog NOOIT gestraft en laten schrikken als ik zie als hij zich "klaarzet" om te sproeien of als hij onverwacht voor mijn neus tijdens het knuffelen zomaar sproeit :lol:
Ik denk niet dat je hier op onbegrip zult stoten. Meer op bewondering :eclap:
Niet iedereen zou zich in kunnen houden met zo'n sproeiertje. Maar straffen maakt het alleen maar erger.

Hier straf ik ook nooit. Ik heb wel een klein aanrechtalarmpje :) Maar verder mogen ze alles. Ik heb alleen een clicker om ze even af te leiden op momenten dat Bono wat te ruw op Yuna duikt of als ze in de tuin aan wat 'slechtere' planten gaan knabbelen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie