Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
ILOVETYLER
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2020 20:22

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door ILOVETYLER »

Nou, hij heeft weer een nieuw spel. Ik heb een kattenmatje voor voor de kattenbak gekocht zodat het zaagsel niet door het hele huis ligt, echter ligt het matje na 5 minuten al 5 meter verderop...
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Coraline »

Wat misschien kan helpen is om de kattenbak een stukje op de mat te zetten. Zo kan hij het niet verschuiven. Hij zoekt iets om mee te spelen en vindt toevallig de mat. Hij is inventief! Je zou wat grote dingen neer kunnen leggen waar hij mee mag gaan sjouwen. Een washand of onderzetter? Iets wat natuurlijk ook veilig voor hem is maar dat snap jij wel.

Je kan als je op de bank zit een bolletje touw/ breiwol wat uit kunnen rollen en weer wat gaan oprollen. Is erg aantrekkelijk voor katten.
Je kan de speelhengel in het midden of 1/3 vast kunnen pakken zodat hij handvat gedeelte ook hangt. En wat gaan wiebelen ermee.
Ik las dat je nog een oudere kat hebt? Wie weet doet zij mee en gaan ze samen spelen?
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Zizi »

Ik zou er lekker om lachen.
ILOVETYLER
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2020 20:22

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door ILOVETYLER »

Tyler is bang voor onze andere kat (Zij zit op een kamertje boven aangezien ze schijt heeft aan de kattenbak en overal pist) maar het huidige nieuws: Gisteren ging Tyler aan een doos met planken erin (voor een kastje) hangen en die doos viel op Tyler zijn achterkant dus nu is Tyler abnormaal rustig en ligt steeds (Hij heeft pijn) dus we gaan morgen naar de dierenarts.
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Coraline »

Nu hoop ik zó dat je ons voor de gek houdt, al zou je dat niet toegeven dan, natuurlijk.
Zo niet, hij heeft pijn. Als jij pijn hebt wil jij ook nu geholpen worden. Ga dan ook voor hem nu naar de dierenarts toe.
En ik heb medelijden met jouw andere poes.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Zotvanpoezen »

ILOVETYLER schreef: 21 feb 2020 16:24 Nou, hij heeft weer een nieuw spel. Ik heb een kattenmatje voor voor de kattenbak gekocht zodat het zaagsel niet door het hele huis ligt, echter ligt het matje na 5 minuten al 5 meter verderop...
Zizi schreef: 22 feb 2020 21:15 Ik zou er lekker om lachen.
ILOVETYLER schreef: 23 feb 2020 12:04 Tyler is bang voor onze andere kat (Zij zit op een kamertje boven aangezien ze schijt heeft aan de kattenbak en overal pist) maar het huidige nieuws: Gisteren ging Tyler aan een doos met planken erin (voor een kastje) hangen en die doos viel op Tyler zijn achterkant dus nu is Tyler abnormaal rustig en ligt steeds (Hij heeft pijn) dus we gaan morgen naar de dierenarts.
Coraline schreef: 23 feb 2020 12:37 Nu hoop ik zó dat je ons voor de gek houdt, al zou je dat niet toegeven dan, natuurlijk.
Zo niet, hij heeft pijn. Als jij pijn hebt wil jij ook nu geholpen worden. Ga dan ook voor hem nu naar de dierenarts toe.
En ik heb medelijden met jouw andere poes.
Ik denk net hetzelfde dan Zizi en Coraline.
Match jij wel met katten?
Ik denk het niet...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Anne »

Heb je je kat die nu compleet opgesloten zit ( hoelang al??) zijn/haar urine al laten nakijken door de da?
Als katten onzindelijk worden komt dat vaak doordat ze de pijn van bijv. een blaasontsteking gaan assiocieren met de kattenbak.
Dus voordat je zelf concludeert dat de kat schijt heeft aan de kattenbak, moet je het door een deskundig iemand laten nakijken
Ik vind dit ook zielig voor je kat, dat is toch geen leven zo?
Heb je je al eens bedacht dat deze kat door de stress van een nieuw kitten (Tyler) misschien wel blaasproblemen heeft gekregen?
Ik hoop dat je met Tyler beter omgaat dan met je andere kat
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
ILOVETYLER
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2020 20:22

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door ILOVETYLER »

Onze poes heeft dat al haar hele leven. Het is zondag dus dan is de dierenarts niet open dus het moet morgen. Ik probeer het Tyler het zo gemakkelijk mogelijk te maken zodat hij niet ver hoeft te lopen... Jullie vallen mij nu aan op het feit dat ik een beslissing neem voor die poes maar moet ik het hele huis onder laten plassen door haar?
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Zizi »

ILOVETYLER schreef: 23 feb 2020 16:39 Onze poes heeft dat al haar hele leven. Het is zondag dus dan is de dierenarts niet open dus het moet morgen.
Er zijn ALTIJD dierenartsen die dienst hebben. Dus zoek even naar de dienstdoende DA bij jou in de buurt en bel meteen om te overleggen. De DA kan dan aan de telefoon vertellen of je nu langs moet komen of dat het toch nog wel tot morgen kan wachten. Kleine moeite, essentieel voor de goede zorg voor Tyler.


ILOVETYLER schreef: 23 feb 2020 16:39ullie vallen mij nu aan op het feit dat ik een beslissing neem voor die poes maar moet ik het hele huis onder laten plassen door haar?
Ik weet natuurlijk zo van een paar woorden niet of het klopt maar ik krijg het idee dat je er weinig aan gedaan hebt en/of niet weet wat er aan ten grondslag kan liggen en wat je er allemaal aan kunt doen. Weet je waarom ik dat denk? Doordat je zegt dat ze 'schijt' heeft aan de kattenbak. Dat klinkt voor mij alsof je nog behoorlijk wat kennis kunt bijspijkeren over katten en hun gedrag. Ook door je opmerkingen over Tyler die zich als een gewoon kitten gedroeg.

Ik hoop dat je de DA nu gaat bellen voor Tyler en dat je wat wil vertellen over de poes, haar gedrag en wat je allemaal gedaan hebt om het plasprobleem aan te pakken. Velen hier (ik incluis) hebben flink wat ervaringen met onzindelijkheid bij katten dus er is hier een schat aan informatie waar je gebruik van zou kunnen maken.
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Zotvanpoezen »

Het feit dat je nog veel moet leren vind ik niet erg.
Het is de manier waarop je over je katjes schrijft dat mij stoort: denigrerend en respectloos...
Daarom vind ik dat er geen match is tussen jou en katten.
Sorry als je je beledigd voelt...
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door castratenkoor »

Ik sluit me aan bij de vorige spreekster. Ik "proef" geen enkele liefde voor de katten in de teksten. Dat begint al met de titel van dit topic. Als je aan een kitten begint dan maak je je huis kitten-proof. Dan verwacht je niet van een jong kitten dat het braaf ademende teddybeer speelt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Zizi »

Coraline schreef: 23 feb 2020 12:37 Nu hoop ik zó dat je ons voor de gek houdt
Na het lezen van haar andere topic met de vraag of een kat in quarantaine moet nadat het in Wuhan geweest is (tuurlijk...) ga ik uit van een trol. Beetje zielig wel maar gelukkig maar voor de katten die dan niet bestaan.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Anne »

Ik hoop dat je gelijk hebt Zizi
Anders zou het wel heel erg sneu zijn :-(
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Coraline »

Als dit verhaal nep is ben ik blij dat dat zo is. Maar ik vind het raar dat iemand het leuk vindt om anderen zo voor de gek te houden met, in mijn ogen, een verhaal over dierenmishandeling.
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Demajai »

Hoe kan een kitten niet luisteren ze hebben toch allemaal dat ze een keer niet luisteren.
Dit verhaal is te nep om te lezen.
Ben wel nieuw hier maar dit kan niet.
Love Taiger en Toby
Plaats reactie