Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5083
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Synemios »

Alleen de titel zegt al genoeg....
Laten we maar echt hopen dat dit een trol is anders heb ik echt medelijden met de katten.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Coraline »

Carnavalsvakantie is afgelopen, dus wie weet. Hij/ zij was precies in die periode actief.
Ik kan het alleen maar hopen dat het een troll is.
ILOVETYLER
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2020 20:22

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door ILOVETYLER »

Dit is geen trol. Ze bestaan echt maar ik verlaat gewoon dit forum aangezien ik aangevallen wordt...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Anne »

oja nu ben jij ineens het slachtoffer inplaats van je katten, zielig hoor
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Demajai »

Arme katten.
Love Taiger en Toby
ILOVETYLER
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2020 20:22

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door ILOVETYLER »

Mijn katten hebben het goed, ze krijgen veel aandacht, veel speelgoed maar ja, soms haalt Tyler kattenkwaad uit en dan begin ik een topic daarover (daarvoor is het toch bedoelt) en begint iedereen mij aan te vallen...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Rik »

De 'aanval' was volgens mij naar aanleiding dat je niet op zondag naar een dienstdoende dierenarts ging terwijl de situatie daar waarschijnlijk wel om vroeg.

Tevens het opsluiten van een poes omdat deze buiten de bak plast i.p.v. het probleem aan te pakken.

(Dat was in ieder geval wat ik eruit begreep, maar ik heb me verder ook onthouden van reaktie)

Het uitblijven van enige reactie daarna verergerde de reacties alleen maar.


Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5083
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Synemios »

Wat Rik dus zegt.
En er is in het begin echt wel serieus ingegaan op het normale kittengedrag waar jij je aan stoorde.
Sommige dingen kunnen niet een dagje wachten, en op dat topic over Corona kwam je ook niet meer terug dus ging ik er vanuit dat je hier aan het trollen was.
Een kat die je met pijn laat lopen omdat het zondag is en dat niet eens kitten kan zijn, en een kat die opgesloten wordt omdat zij buiten de bak plast hebben het niet goed.
Hoeveel speelgoed je ze ook geeft.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Coraline »

Als je geen troll bent dan mijn excuses. Dan zijn jouw vragen echt onwetendheid en wil je hulp en heb je deze ook hard nodig. Dan hoop ik ook dat je hier blijft om te vragen, iets met de antwoorden te doen en ervan te leren. En ervaren hoe leuk katten zijn.
Dan is het fijn, voor jouw kat en voor jou omdat jullie jaren lang samen zijn en wonen, om te bedenken dat een kat niet denkt in termen als goed/ kwaad, kattenkwaad, stout/ lief of sowieso iets bedenkt om te gaan doen om iemand boos te krijgen.
Ook is het goed om te bedenken hoe iets voor jou zou zijn, jezelf dus verplaatsen in jouw kat.
Jij wil niet opgesloten zijn en niet begrepen worden.
Ook wil jij niet onnodig met pijn rondlopen.
Andersom gebeurt dit wel, iets wat jijzelf aangeeft. Voor jouw oudere poes is misschien een deskundige in kattengedrag erg handig. Het zou voor iedereen fijn zijn als zij vrij kon rondlopen en normaal gebruik kon maken van de kattenbak.
Als een kat iets doet wat jij als niet fijn ervaart, dan is er of iets lichamelijks/ psychisch mis of jij doet iets fout. Daarbij heb je ook te maken met normaal katten- en kittengedrag. Waar je op kan anticiperen.

Sowieso is het altijd leuk om een foto van hun te zien.
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Demajai »

Eens met de gene hier boven!
Love Taiger en Toby
Gebruikersavatar
marloes501
Poema
Poema
Berichten: 283
Lid geworden op: 03 sep 2019 15:07

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door marloes501 »

Mijn kitten haalt soms ook kattenkwaad uit, maar ik heb gemerkt dat ze dat vaak doet als ze aandacht wil.
Gelukkig zijn er hier in huis weinig dingen die ze niet mag.
Maar er zijn een paar dingen die ik echt niet wil hebben.

En dan gebruik ik de trainingsdisk:
Deze zijn eigenlijk voor honden bedoelt maar bij mijn kitten werkt het ook heel goed.
het werkt als volgt:
Als de kat iets doet wat je echt niet wil hebben, gooi je zonder iets te zeggen de disk vlak naast de kitten.
( het is heel belangrijk dat je echt niets zegt en het liefst ook niet naar je kat kijkt, de disk moet onverwachts komen)
Als de disk naast de kat vallen rammelen die tegen elkaar aan en maken een schel geluid, meestal schrikt de kat dan heel erg/ dit geeft de kat een naar gevoel.
( het geluid is met geen enkel ander geluid in huis te vergelijken)
De kat leert dat het geluid van de disk een naar gevoel geven zonder dat deze geassocieerd word met jou (stem)
Als je een slimme kat hebt is 1 keer gooien vaak genoeg, de volgende keer hoeft je dan alleen met de disk te rammelen en de kat weet dan dat wat hij/zij doet, een naar gevoel geeft en zal minder geneigd zijn het nog een keer te doen.

De kracht van de disk ligt in het feit dat de kat het nare geluid/correctie niet met jou gaat associëren , dus dat jou stem veilig en vertrouwd blijft.
Bij mijn kitten werkt het heel erg goed, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor jou kitten ook werkt, das een kwestie van uitproberen.
succes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Rik »

Hoe is het overigens afgelopen met Tyler nadat je bij de da geweest bent? Of was hij de volgende dag weer in orde en niets overgehouden aan de doos die op hem gevallen is?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Anne »

ILOVETYLER schreef: 03 feb 1970 17:34 Mijn katten hebben het goed, ze krijgen veel aandacht, veel speelgoed maar ja, soms haalt Tyler kattenkwaad uit en dan begin ik een topic daarover (daarvoor is het toch bedoelt) en begint iedereen mij aan te vallen...

Je zegt ook dat je kat altijd opgesloten zit. Ik vraag jou hoelang dat al zo is en daar reageer je niet op
Vanwaar ik opmaak dat dat al een hele tijd zo is dat is gewoon zielig
Ik heb je uitgelegd dat een kat vaak onzindelijk is omdat deze pijn met de kattebak assiocieert
Ik geef je de tip om de urine van je kat te laten testen
Daar reageer je ook niet op
Maar je beweert hierboven wel stellig dat je goed voor je katten zorgt
Ik denk daar heel anders over
en vindt het zielig voor je kitten dat deze gedoemd is alleen op te groeien terwijl het sociale wezens zijn(als ik er van uitga dat je andere kat altijd opgesloten zit)
En ik vind het ronduit walgelijk dat je andere kat opgesloten zit vanwege het feit dat jij als baasje je verantwoording niet neemt en je kat eerst medisch laat onderzoeken door je da, voordat je besluit je kat levenslang op te sluiten

En dan voel jij je aangevallen? In mijn ogen is dat nog een luxeprobleem in vergelijking met hoe jij je kat behandeld
Weet je wel hoe pijnlijk het voor een kat met blaasgruis is te plassen? Allemaal steentjes die schuren in de blaas


Mocht ik er naast zitten dan hoor ik dat graag. Sterker nog, ik hoop met heel mijn hart ernaast te zitten
het zou mooi zijn als je ook wat antwoorden had
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Zotvanpoezen »

Eens met de anderen.
Wat mij stoorde was dat ik alleen maar ergernis van jou voor je katten voelde. En geen liefde en begrip. (Begint al direct met de ongepaste titel van dit topic)
Het zou heel mooi zijn indien je daaraan iets zou veranderen...
(Niet de titel uiteraard, dat is te laat. Maar de rest...)
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door castratenkoor »

Mijn gevoel bij dit topic is - iemand die een kitten aanschaft zonder zich te verdiepen in wat een kitten en later kat nodig heeft om een gezond en gelukkig leven te krijgen. Je kunt een huis katproof maken maar je kunt niet een kitten afleren kitten te zijn.

We hebben meer mensen gehad op het forum die hun kat opsloten vanwege naast de bak plassen - zelfs iemand die de kat naar de schuur heeft verbannen. Ik heb toen kunnen regelen dat de kat terug ging naar de fokker - was een raskat. Fokker heeft hem in opname gedaan bij de dierenarts en nadat de medische problemen waren opgelost heeft ze hem in haar eigen groep geïntroduceerd. Ondanks de stress van alles nieuw leren kennen - huis, mensen, katten, geuren - bleef hij keurig zindelijk.

Dit was een mooi voorbeeld vind ik van iemand die met een dier de weg van de minste weerstand kiest - kat maar naar de schuur.

Ander voor beeld - een vriendin van mij in België. Fokpoes plaste buiten de bak. Dierenarts kon niks vinden en adviseerde om de poes alleen in het kleinste kamertje op te sluiten met alleen het hoognodige - want het zou een gedragsprobleem zijn. In dit geval was het dus niet de eigenaar die in gebreke bleef.

Op een gegeven moment zat de kat keihard te gillen op de bak, in plashouding. Om een lang verhaal kort te maken - poes had blaaskanker. Was niet meer te redden. Erg triest dat ze haar laatste weken in eenzame opsluiting door moest brengen.

Daarom ja ben ook ik het niet eens met de "andere" poes die in eenzame opsluiting zit op zolder in dit topic. Poes doet het normaal gesproken NOOIT zomaar. In zulke gevallen begin je met het medische uit te sluiten. En daarna ga je verder kijken, wat moet er veranderen in huis. Soms is de oplossing om een poes blijer te maken heel eenvoudig, een extra hoge krabpaal, een extra kattenbak, keuze uit verschillende soorten grit. Ik noem maar wat. Ander/beter voer doet ook vaak wonderen. Het streven is om een ongelukkige kat weer gelukkig te maken. Niet om een ongelukkige kat te verbannen.

Apart opsluiten is de oplossing niet, dan wordt de poes alleen maar ongelukkiger.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie