Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
ILOVETYLER
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2020 20:22

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door ILOVETYLER »

Mijn poes vindt het helemaal geen probleem om boven te zitten. We hebben ook genoeg geprobeerd om te zorgen dat ze wel op de bak ging plassen maar dat deed ze niet. En 1 week geleden was de DA gewoon niet open en daar kan ik niks aan doen... Tyler had een gekneusd pootje en moest 3 dagen in absolute rust doorbrengen, hij is nu weer gezond :)

Oh ja, mijn poes heeft geen blaaskanker of iets anders medisch want anders hadden we dat allang gemerkt in de afgelopen 5/6 jaren.
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5136
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Synemios »

Als de dierenarts niet open is dan zijn er echt nog wel andere dierenartsen open.
Een kat die naast de bak plast doet dat met een reden, en iets medisch kun je pas uitsluiten als dat onderzocht is.
Niet met redeneringen als dat hadden we wel gemerkt in al die jaren.
Triest dat dat dus in al die jaren nog niet gebeurd is, en een kat opsluiten is nooit de oplossing, alleen maar makkelijk voor de eigenaar.

Gelukkig is het met Tyler met een sisser afgelopen maar ik vrees voor de volgende keer.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Coraline »

Fijn dat het met Tyler nu beter gaat. En knap dat het is gelukt om hem in de rust te krijgen. Voor een kitten die de wereld wil ontdekken niet makkelijk.
Ik hoop ook dat je van hem kan genieten. Hij is pas een maandje?? bij jou, dus misschien moeten jullie nog erg aan elkaar wennen/ leren kennen. En hij komt vanuit een nest met broertjes/ zusjes ineens in een heel ander huis. Ik hoop ook dat hij ooit met jouw oudere poes overweg kan en vice versa. Want hoe leuk zou dat zijn 👍🏻
ILOVETYLER
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2020 20:22

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door ILOVETYLER »

3 maandjes.. Ik hoop ook dat hij goed overweg kan uit eindelijk met mijn andere poes.
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Zizi »

Ik geloof er nog steeds niets van. Een OP en volgende berichten met allemaal triggers. Niet ingaan op mijn opmerking dat er ALTIJD een dierenarts is die dienst heeft maar stug herhalen dat de dierenarts niet open was, tuurlijk. Vragen of een kat die in Wuhan geweest is in quarantaine moet. Een kat jaren opsluiten omdat zij buiten de bak plast en compleet niet ingaan op de neutrale vragen daarover. Even voeren dat je met een veel te rustig en mank kitten die een kast op zich gekregen heeft niet naar de DA gaat. Pas reageren als mensen denken dat je zit te trollen en nóg steeds niet ingaan op adviezen en vragen over je plaskat en nu gooi je er nog even een opmerking in dat je je 4,5 maand oude kitten al 3 maanden hebt.
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Coraline »

Dat is het nadeel van internet, je weet nooit of diegene die achter achter een naam of pseudoniem “echt” is en met de juiste intenties komt.
Dat vind ik zelf best balen, dat je dat zo niet kan zien.
ILOVETYLER
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2020 20:22

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door ILOVETYLER »

Mijn kat was al 1.5 maand toen ik hem kreeg. We hebben een vaste DA waarvan we zeker weten dat het een goede DA is en niet al te duur. We hebben van alles geprobeerd om die poes op de kattenbak te laten plassen maar het helpt gewoon niet. Ik stelde gewoon een vraag of een kat het nieuwe coronavirus kan hebben, ik wil namelijk niet dat mijn kat COVID-19 krijgt, heel normaal toch? Ik ben ook niet altijd even actief op het forum maar ja, je wordt aan alle kanten aangevallen...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Rik »

ILOVETYLER schreef: 05 mar 2020 16:01 Mijn kat was al 1.5 maand toen ik hem kreeg.
1,5 maand? Dat is toch maar 6 weken. Ik neem aan dat je minimaal 8 weken bedoeld. Of dat er een andere reden is om een kitten op illegale leeftijd reeds te krijgen. Maar goed... ik zal me maar stil houden :eshhh: (Ook over zo'n opmerking kun je natuurlijk commentaar krijgen als je niet uitlegt waarom je hem al bij 6 weken gekregen hebt)

ILOVETYLER schreef: 05 mar 2020 16:01 We hebben van alles geprobeerd om die poes op de kattenbak te laten plassen maar het helpt gewoon niet.
Dat heb je niet gezegd. Kijk eens terug in dit topic.
Je eerste uitspraak over plassen is van hier: viewtopic.php?f=65&t=33901&start=15#p741600
Quote:
Zij zit op een kamertje boven aangezien ze schijt heeft aan de kattenbak en overal pist
Niets over waarom en wat je allemaal gedaan hebt. Maar wij weten dat het nooit komt omdat een kat "schijt" heeft aan de kattenbak. Er is altijd een reden. En ja... dan kun je wel wat commentaar verwachten als je zo'n uitspraak, zonder uitleg, op het forum slingert.... vind je zelf ook niet?

ILOVETYLER schreef: 05 mar 2020 16:01 Ik stelde gewoon een vraag of een kat het nieuwe coronavirus kan hebben, ik wil namelijk niet dat mijn kat COVID-19 krijgt, heel normaal toch?
Inderdaad heel normaal. En daar is ook normaal op gereageerd.
(Alleen in combinatie met de andere posts dachten een aantal te maken te hebben met een 'klassieke' troll, waarbij dit soort vragen en uitspraken voorkomen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Demajai
Huiskat
Huiskat
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 feb 2020 21:24
Locatie: Gouda

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Demajai »

Heel vaag allemaal.
Love Taiger en Toby
ILOVETYLER
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2020 20:22

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door ILOVETYLER »

Oh, ik bedoelde 2 maanden, vergissing.
Gebruikersavatar
Coraline
Lynx
Lynx
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 dec 2019 23:06

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Coraline »

Hoe is het nu met Tyler? Je hebt heel veel tips en adviezen gekregen in het topic. Genoeg handvatten om positief verder te gaan waarbij de verandering vooral bij jou zal beginnen.
Pas je iets van de adviezen ook toe bij jouw beide katten?
ILOVETYLER
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2020 20:22

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door ILOVETYLER »

We hebben de poes gisteren een half uurtje uit het kamertje gedaan om te kijken of het lukt. Ik heb Tyler ook kennis laten maken met de poes en Tyler wilt graag spelen met de poes maar zij wilt dat niet. Tyler is ook eergisteren officieel genezen (Geen medicijnen meer nodig). Ik heb ook een plantenspuit geprobeerd om Tyler te laten stoppen maar Tyler vindt de plantenspuit niet zo erg dus 5 minuten later zit hij dan weer op de kast :)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door castratenkoor »

Persoonlijk vind ik het heel normaal dat mijn katten over mijn wandmeubel sjezen.
En op het aanrecht. Kunnen ze heerlijk vers water drinken rechtstreeks uit de kraan.

Katten zijn nou eenmaal geen honden en blijven niet alleen op de vloer.

Bied eens een alternatief ipv een plantenspuit zou ik zeggen. Maak b.v. een klimmuur voor hem.

Ik geniet van mijn katten - dat is veel leuker dan druk zijn met agentje spelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5136
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Synemios »

Dit is gewoon weer uitlokken met je plantenspuit.
Je hebt je blijkbaar nergens in verdiept voor dat je aan katten/ kittens begon.
En anders verzin je gewoon steeds weer iets om reacties uit te lokken.

Verder volledig eens met Dinie,
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy & Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1436
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Kitten van 4 maanden luistert totaal niet.

Bericht door Zotvanpoezen »

Triest :-(
Geen reactie meer waard!
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie