Kat miauwt 'snachts ineens en klimt overal in

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
isabellaaa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2020 09:44

Kat miauwt 'snachts ineens en klimt overal in

Bericht door isabellaaa »

Hallo,

Ik heb sinds april een kat gekocht, ze is nu 9 a 10 maanden oud. Alleen sinds een week maakt ze 'snachts ongelofelijk veel herrie, ze miauwt de heletijd in de slaapkamer of woonkamer, ze gaat de heletijd achter mijn bed om daar te rommelen en ze klimt in mijn kledingrekken en laat al mijn kleding vallen of schoenen van mijn plank.

Ik word hier een beetje gek van omdat het mijn nachtrust erg verstoord. Dit gebeurt rond 4/5 uur 'sochtends en gaat echt door tot 7/8 uur.... Zoals nu, gebeurde het rond 4 uur en om 8 uur ging mijn wekker pas af... vanaf 4 uur geen oog dicht meer gedaan.

Ik lees overal dat ik haar moet negeren wat ik ook doe maar dat heeft geen zin want ze blijft door gaan, slaapkamerdeur dicht doen is geen optie want ik heb nog een andere kat die altijd bij ons op bed slaapt en als ik ze buitensluit gaan ze allebei hard miauwen en krabben aan de deur.

Iemand vertelde mij dat het krolsheid kan zijn maar ik weet hoe een kat krols is en dat is ze niet, ze is alleen heel erg druk midden in de nacht.

Ik hoop dat iemand iets weet.

Groetjes,
Isa
Zizi
Lynx
Lynx
Berichten: 128
Lid geworden op: 30 jan 2020 13:47

Re: Kat miauwt 'snachts ineens en klimt overal in

Bericht door Zizi »

isabellaaa schreef: 11 feb 2020 09:50Iemand vertelde mij dat het krolsheid kan zijn maar ik weet hoe een kat krols is en dat is ze niet, ze is alleen heel erg druk midden in de nacht.
Ik dacht ook aan krolsheid. Je zegt dat je weet hoe een kat krols is, maar weet je ook hoe deze kat krols is? Elke poes kan krolsheid weer anders tonen dus de jouwe hoeft niet het beeld te geven wat jij van een andere poes kent.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7641
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat miauwt 'snachts ineens en klimt overal in

Bericht door Rik »

Hoe dan ook, zou ik sterk adviseren je poes met 6 maanden (dus direct) te laten castreren. Niet alleen voor jezelf maar absoluut zeker voor de poes. Elke krolsheid is een aanslag op het lichaam en geeft elke keer een EXPONENTIEEL grotere kans om op latere leeftijd baarmoederkanker en melkkliertumoren te krijgen.

Het is ook echt niet leuk voor de poes om iedere keer krols te worden.

En krolsheid hoeft zich inderdaad niet te uiten zoals je normaal gewend bent. Er zitten toch echt hormonen in het lichaam waar elke kat weer anders op reageert (en horendol van wordt).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Aagje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 jan 2020 17:06

Re: Kat miauwt 'snachts ineens en klimt overal in

Bericht door Aagje »

Helemaal eens met Rik.

Heb hier sinds een maand of twee een poes van 4 die toen ze bij mij kwam meteen ontzettend krols werd. Ze is inmiddels geholpen en is daar ontzettend van opgeknapt. Krols zijn was een hel voor haar. Je hebt de kans om haar tijdig te laten castreren, dus vooral doen! Ik had de gezondheidsrisico's graag vermeden.
Gebruikersavatar
bmwpiet
Panter
Panter
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 aug 2018 07:23
Locatie: Drechtsteden

Re: Kat miauwt 'snachts ineens en klimt overal in

Bericht door bmwpiet »

Kan ook territorium drift zijn, dit gedrag. Misschien ziet ze door het raam buiten katten lopen en gaat ze zich afreageren op allerlei dingen.
Poekie, mei 2018.
Plaats reactie