Britse korthaar kitten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
W1984
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2019 20:26

Britse korthaar kitten

Bericht door W1984 »

Sinds 2 weken hebben we onze kleine kater. Hij is nu 16 weken oud.
We hebben voor hem een krabpaal en allerlei speeltjes. We spelen veel met hem. Alleen elke dag heeft hij een dwaze bui en dan hangt hij in de gordijnen... Hangt aan onze bank.
Ik vind hem echt super leuk, maar ik wil niet dat onze spullen vernield worden.
Wie heeft er tips?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Britse korthaar kitten

Bericht door castratenkoor »

Dat is op zich normaal kitten-gedrag. Je zou de gordijnen tijdelijk weg kunnen halen tot hij wat rustiger is. En een plaid over de bank leggen. Extra krabton doet ook wonderen, als je die naast de bank zet.

Voor jou is het vernielen, de kat ziet dat heel anders, die is gewoon lekker actief bezig.

Je kunt hem proberen te leren waar hij wel en waar hij niet mag krabben, maar dat vergt een heeeeeeeel lange adem. Steeds weg pakken en bij de krabpaal, tot hij begrijpt wat je wilt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Britse korthaar kitten

Bericht door Rik »

En heeft hij een speelmaatje? Het spelen met 'de mens' is heel anders dan dat hij gewend is vanuit het nest. Niets lekkerder dan lekker achter elkaar aan racen door het huis (ik neem niet aan dat jij dat met hem doet).

(Maar goed, dat zul je ook wel eerder gelezen hebben)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
W1984
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 dec 2019 20:26

Re: Britse korthaar kitten

Bericht door W1984 »

Bedankt voor jullie reactie.
Daar heb je gelijk in Rik. Mijn dochters spelen onwijs veel met hem maar dat zijn uiteraard geen katten. In dat opzicht is hij alleen.
Gebruikersavatar
Poezevrouwtje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 jun 2012 01:01

Re: Britse korthaar kitten

Bericht door Poezevrouwtje »

Deze tips heb ik eens gekregen toch mijn katten nog kitten waren.

Hang aan je gordijnen kleine ballonnen hebben ze een hekel aan. Op de bank kan je noppen folie of aluminiumfolie leggen.
Bazinnetje van Dufie is maar 14jaar geworden. :cry: Djooky 18 jaar en Pocahontas 16 jaar is op 22 december 2019 overleden 😿😿
Plaats reactie