Ronken in mn oor en zachtjes bijten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
MijnpoesMijnalles
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2019 22:25

Ronken in mn oor en zachtjes bijten

Bericht door MijnpoesMijnalles »

Heb een Europese korthaar 8 jaar 2 maine coons 5 jaar uit het zelfde nest en sinds 5 maanden 2 prachtige Noorse boskatten, op de boskatten na zijn ze geholpen maar nu sinds 2 weken gaat de oudste van het stel in de nacht knorren in me oor als ik dan nog nie wakker ben geworden dan bijt ze zachtjes (en dat voel je toch echt wel alsof je er zo 50 oorbellen in kan stoppen) dan wuif ik dr nogmaals weg en dan probeert ze me aan mijn haren te slepen. Ik denk zelf aan nestdrang, maar probeer maar eens een nest te bouwen voor een man van 1,98 en 118kg (grapje) heb geen speeltjes met katnip en dit gedrag is spontaan begonnen "help voor er geen oorbellen meer bij kunnen of voordat ik kaal ben)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Ronken in mn oor en zachtjes bijten

Bericht door pinguin »

Staat er nog eten? Klinkt ook als liefdes beetjes maar dan wat harder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Ronken in mn oor en zachtjes bijten

Bericht door nellebel »

onze gijs, exkater van 8 jaar sabbelt en knabbelt ook aan mijn oren en nek. bij ons mag heel veel, maar niet als we slapen. guusje expoes, is ook van de knor in de nacht. dikke ronk vol bij je hoofd. overdag wast ze mijn man zijn hoofd zeer uitgebreid als hij thuis komt (en hij is al bijna kaal hihihi) dit soort gedrag, hoe lief ook bedoeld, word bij ons volledig genegeerd in de nacht, juist om te voorkomen dat het erger word oftewel beloond en erger gaat worden. ik weet dat ze voldoende eten hebben en dat er overdag voldoende knuffeltijd is dus s'nachts word er geslapen en niet gespeeld e.d. ik weet dus niet of het nestdrang is. onze guusje heeft dit soms ook nog wel, maar dan sleept ze meer al haar knuffelbeertje op bed en pakt ze die stevig vast om haar heen. dat slepen doet ze ook snachts met veel kabaal en piepgeluiden. wij zorgen dan dat voor het slapen gaan alle knuffeltje veilig op bed liggen. dit is vaak maar een paar weken en dan is het weer voorbij.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
kittentjes

Re: Ronken in mn oor en zachtjes bijten

Bericht door kittentjes »

Siep knort ook bij mn oor en dan doe ik dus geen oog dicht. Helaas zet ik m dan dus de slaapkamer uit

Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk

MijnpoesMijnalles
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2019 22:25

Re: Ronken in mn oor en zachtjes bijten

Bericht door MijnpoesMijnalles »

pinguin schreef: 24 okt 2019 05:27 Staat er nog eten? Klinkt ook als liefdes beetjes maar dan wat harder.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ja er staan voldoende kattenbrokken, en soms doen we zelfs de slaapkamerdeur dicht maar mevrouw kan ook al naar de klink springen
Gebruikersavatar
Zotvanpoezen
Tijger
Tijger
Berichten: 1440
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:19
Locatie: Pajottenland /Vlaams Brabant

Re: Ronken in mn oor en zachtjes bijten

Bericht door Zotvanpoezen »

Dat (heel luid) ronken in mijn armen in bed met de 4 pootjes omhoog zodat ik zijn buikje kan kriebelen... Duvel doet dat al bijna 8 jaar. Ik word er rustig van en slaap dan juist beter! Als hij in zijn mand naast mijn bed slaapt raak ik niet makkelijk in slaap :lol: .
En hij weet perfect wanneer de wekker zal aflopen: hij herbegint een half uurtje ervoor weer luid te knorren :grin: .
viewtopic.php?f=5&t=32802fotoalbum (fotoalbum)

Kopje van Filou (9- 2011), Duvel (4-2012) en Froufrou (7-2015)
Plaats reactie