Kat wil naar gang

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Silveraax
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2019 19:38

Kat wil naar gang

Bericht door Silveraax »

Hoi,

Ik weet niet of dit het juiste onderwerp is maar ik vraag het toch maar! Wij hebben een kat van nu bijna 1 jaar oud. Hij is heel lief maar wil niets liever dan bij ons de gang op. Wij wonen in een flat op de derde verdieping. Zodra de voordeur opengaat sprint hij weg en zodra je hem te pakken krijgt zit hij soms lange tijd naar de deur te schreeuwen.

Hij heeft 3 speelkameraadjes van 17, 12 en 6 jaar oud en geneog speeltjes/dozen, dus verveling zal het niet zijn. Zou iemand advies kunnen geven? :edoh:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat wil naar gang

Bericht door Rik »

En die 'speelmaatjes' van 6, 12 en 17 jaar zijn zelf ook nog speels? Hoe vaak zie je die samen echt spelen? Ik kan je verzekeren dat katten van 5+ anders speels zijn dan katten van 1 jaar.

Ik heb hier ook allemaal spelletjes voor mezelf maar ik verveel me ook wel eens.

Je zou, als hij dus ontsnapt en weer gepakt is, even een 15 tot 30 minuten aan hem moeten besteden. Knuffelen, spelen, knuffelen en nog eens spelen. Zodat zijn gedachtes niet meer bij de hal zijn.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat wil naar gang

Bericht door nellebel »

Hier willen ze ook altijd zijn achter de dicht deur. Zodra ik de deur open maak is de interesse weg. Bij ons mogen ze niet op de galerei, Guusje is ooit bij de buurvrouw naar binnen gerend toen zij met de deur open deed, buurvrouw is zwak begaafd en was overstuur. Maar daar wil ze wel altijd zijn natuurlijk. Balkon deur staat ze ook vaak voor. Als ik hem open laat komt ze binnen op de bank liggen. Muts

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Silveraax
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 aug 2019 19:38

Re: Kat wil naar gang

Bericht door Silveraax »

Hi! Bedankt voor de hulp. Vooral de katten van 6 en 17 vinden het leuk, de andere is wat meer op zichzelf. Het spelen werkt inderdaad en na eventjes te hebben gesnuffeld oo de gang laatst is nu zijn aandacht voor de deur ook al wat verminderd (trap vond hij drie keer niets gelukkig hahaha)
Plaats reactie