water

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

water

Bericht door poezeloes »

Wij hebben een junior poes van bijna 9 maanden.
Ze speelt graag met water. We hebben zo'n water drinkfontein in de hoek van de woonkamer staan. De 2 andere drinken gewoon en hebben er verder geen aandacht voor.
Maar Fleurtje maakt steeds alles nat. Vaak ook eerst in de kattenbak, dus dan laat ze allemaal witte poot afdrukjes achter op de vloer.
Heb haar al elke keer gecorrigeerd maar ze is een volhouder.
Is er een manier om dit af geleerd te krijgen?

Als ik erover zeur zegt mijn man dat ik een gewoon bakje met water moet zetten, maar dat helpt toch niet, daar kan ze ook met haar poortjes in.

Ze gaat echt achter langs de drinkfontein en kruipt er zo op om dan ondersteboven te gaan zitten drinken van de waterstraaltje.
Ze dropt er ook allerlei speelgoedjes in, vooral kleine pluche muisjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: water

Bericht door castratenkoor »

Een kitten corrigeren omdat ze met water speelt? Lekker haar gang laten gaan zou ik zeggen. Als hier de inhoud van de waterbak over de vloer gaat haal ik er simpelweg een dweiltje overheen en klaar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: water

Bericht door Dinky »

Sommige katten zijn hierin nou eenmaal erg hardnekkig.
Zo heb ik wel gelezen hier op het forum dat er niets aan te doen was en de waterfontein in de badkamer kwam te staan zodat het omgooien/spelen met het water geen schade aan kon richten.
Ook Ilone heeft zo'n waterrat in huis, zie ook haar album: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... start=1425

Dit los je inderdaad niet op door een waterbakje neer te zetten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: water

Bericht door Ennakee »

Sommige katten vinden water geweldig.

Toen ik klein was hadden we een rode kater, die perse naar buiten wilde als het stroomde van de regen.
Hij vond het heerlijk en kwam na een tijdje druipend weer binnen.

Ook speelde hij met het water zomers in de teil, waar ik als kind in speelde. Hij was dan uren bezig om al mijn speeltjes eruit te vissen.
Natascha001
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 dec 2012 06:43

Re: water

Bericht door Natascha001 »

Zo herkenbaar, hier ook zo'n waterrat. Staat regelmatig in de sloot naast ons huis en loopt inderdaad het liefst met regen buiten.

Heb ook verschillende waterfonteintjes gehad voordat ik er eentje vond die wel bestand was tegen Roady. Nu hij iets ouder is, laat hij de waterbakjes wel meer met rust en hoeven er geen speeltjes meer te leren zwemmen van hem.
Afleren heb ik nooit een poging toe gedaan, denk ook niet dat dit gaat lukken. Ik zou er een handdoek onder leggen en haar haar gang laten gaan.
Knuffel van Roady, Pepper, Odie en Peewee
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: water

Bericht door poezeloes »

Een handdoek eronder leggen is misschien nog een idee ;-)

Dat het wat nat is rond de dronkfontein vind ik op zich niet zo erg, alleen die witte pootjes door heel het huis vind ik minder... wij hebben overal een antraciet grijze vloer, vrij donker dus, en daar steken die witte pootjes heel hard op af hahahahaha.
Zo is het nooit eens proper :-(
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: water

Bericht door Ilone »

Ik heb hier ook een waterrat ;-) Mijn Cat Mate fonteintjes staat op een dienblad met eronder antislip en op het dienblad nog een handdoek ;-) Mijn Catit fontein heb ik deels vast moeten plakken zodat hij het filter en het bovenste deel er niet af kan trekken :-P Dat lag namelijk regelmatig zeiknat op mn vloer. 1x heeft meneer het gepresteerd om die Catit van 3 liter om te gooien.... *zucht*
In mijn keuken ben ik het filtertje slash stopje van mijn gootsteen al kwijt, want meneer is ook nog kleptomaan :lol:

Gewoon erop inspelen. Het wordt vanzelf iets minder haha.
Je kan eventueel ook open kitten-kattenbakjes halen, of gewoon teiltjes, en daar de fontein in zetten.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Josje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:24
Locatie: Zuid-Oost Nederland

Re: water

Bericht door Josje »

Onze Bowie is nu 4 jaar en dropt zijn muisjes nog steeds in t waterbakje. Hij vindt t ook heerlijk om aan de waterkraan te lebberen. Ik vind t niet erg, t is maar water.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: water

Bericht door nellebel »

gijs mept ook met zijn pootje in het water, hele raam kletsnat. ach ja.... af en toe vul ik voor hem een teiltje water met balletjes erin, vind hij heerlijk om te hengelen. in de douche laat ik gijs de douche droog maken. oplikken, met pootjes erin meppen, of scheppen met zijn pootjes.
krijg vaker opmerkingen over ramen omdat ze vol zitten met kalkplekken, maar mij maakt het niet uit. mijn kereltje woont daar en als hij dol is op water mag hij met water spelen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
poezeloes
Huiskat
Huiskat
Berichten: 76
Lid geworden op: 03 jan 2016 12:05

Re: water

Bericht door poezeloes »

Ik heb nu een ruime glazen schaal gezet, vol water.
Eerst ging ze wat achterdochtig kijken, en ook even met haar poot erin om dan het water van haar poot te likken. Ze zit er soms nog wel eens in met haar pootje maar veel minder.
Het ging haar meer om de straal water.
Als het weer mooi wordt zet ik terug een bakje water met balletjes in de kattenren buiten en kan ze zich uitleven :;
Plaats reactie