Kitten is erg druk en wild

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Kittyjh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 sep 2015 09:21

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Kittyjh »

Ik krijg het niet voor elkaar een foto toe te voegen, maar hier een link; C:\DSC_0140.JPG
Het is een heel aanhankelijk katje, komt op schoot zitten, vraagt om geaaid te worden. Ik merk zeker dat hij een vriendje mist, maar ga mijn best doen hem zo veel mogelijk aandacht te geven en hem zo goed mogelijk op te voeden ;)
Renatevanderveer

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Renatevanderveer »

Ik zie de foto helaas niet..
Kan je hem uploaden via mijnalbum.nl en dan de link hier neer zetten?
Kittyjh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 sep 2015 09:21

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Kittyjh »

Renatevanderveer

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Renatevanderveer »

Wat een scheetje! Is hij ook doof, hij heeft een odd eye..
Kittyjh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 sep 2015 09:21

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Kittyjh »

Ja erg leuk! Nee hij hoort prima. Vroeg het aan de dierenarts, maar zij verwachtte geen problemen met zicht of doofheid. Gelukkig :)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Ilone »

Knapperd hoor.
Probeer ook speeltjes aan te schaffen (als je die al niet hebt) waar hij zich lekker op kan uitleven, zoals:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... ijen/25439
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... che/145966
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... ken/284848

En heerlijke stinkmuizen waar hij relaxed van word,
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... nip/190026
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Lillith »

Erg veel reacties van mensen die proberen door te voeren dat een tweede kitten erbij nemen eigenlijk zou moeten. Ik zit in dezelfde situatie als TS met maar één kitten en niet de mogelijkheid er een tweede bij te nemen. Ja het is beter om kittens niet alleen te laten opgroeien, maar het gebeurt echt ontzettend veel en echt niet elke kat heeft meteen gedragsproblemen. Ik vind het een beetje net als tegen mensen zeggen dat één kind niet genoeg is, omdat het dan niet sociaal opgroeit en te verwend wordt. Tja, jammer dan, maar het is de keuze van die mensen. Kun je het wel of niet mee eens zijn, maar ik vind dat TS duidelijk heeft uitgelegd wat haar situatie is dus dan houdt de discussie gewoon op. Toch?
Cerna

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Cerna »

Nee Lilith, dat heeft ze niet en dat hoeft ze ook niet. Ze is ons geen verantwoording verschuldigd.
En wij dringen haar niets op, maar adviseren in het belang van haarzelf maar vooral het kitten, om er een vriendje bij te nemen. Dat heet ervaring. En sommige mensen nemen ervaringen van anderen ter harte en anderen denken: het zal zo'n vaart niet lopen en anders kan ik er altijd nog een kat bijnemen. Maar vaak accepteert de kat het dan niet meer.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Rik »

Lillith, ik vindt het niet helemaal hetzelfde als adviseren om een tweede kind te nemen. Een kind groeit nooit "alleen" op. Het heeft de ouders (die menselijk praten) en het kind zal ook regelmatig met andere kinderen in aanraking komen zoals op school, speelpartijtjes e.d. Het is, lijkt mij, meer een beetje te vergelijken met een enkel kind opsluiten in een kamertje en verbieden dat ze iemand anders mag zien (soortgenootjes). Een kat heeft doorgaans in de ontwikkeling heel erg veel aan soortgenootjes.

Maar je hebt wel gelijk in het feit dat inmiddels wel duidelijk is dat een tweede kitten dus geen optie is. En dat is een keuze en ieders goed recht. Ik heb ook een solo-poes (maar had toen geen forum om mij een beetje de goede richting in te pushen, en nu is het te laat :)) Wel willen we dat dus altijd nog even duidelijk benadrukken maar als er eenmaal (of in dit geval driemaal :)) gezegd wordt dat het niet kan dan houdt de discussie inderdaad gewoon op.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Ilone »

Een kind of een kat...nog al een verschil zeg.
Ja, we proberen eerst of we de persoon kunnen "overhalen" tot het nemen van een tweede kitten. Maar zoals je hebt kunnen lezen zijn we daar ook mee gestopt, en geven we nu tips om de verveling van het kleintje tegen te gaan. Beetje jammer dat je dát dan niet ziet.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door castratenkoor »

Lillith schreef:Erg veel reacties van mensen die proberen door te voeren dat een tweede kitten erbij nemen eigenlijk zou moeten. Ik zit in dezelfde situatie als TS met maar één kitten en niet de mogelijkheid er een tweede bij te nemen. Ja het is beter om kittens niet alleen te laten opgroeien, maar het gebeurt echt ontzettend veel en echt niet elke kat heeft meteen gedragsproblemen. Ik vind het een beetje net als tegen mensen zeggen dat één kind niet genoeg is, omdat het dan niet sociaal opgroeit en te verwend wordt. Tja, jammer dan, maar het is de keuze van die mensen. Kun je het wel of niet mee eens zijn, maar ik vind dat TS duidelijk heeft uitgelegd wat haar situatie is dus dan houdt de discussie gewoon op. Toch?
Ik krijg een beetje het gevoel hierbij dat, omdat jij zelf maar een kitten neemt, je dan voortaan maar mensen gaat adviseren dat ze zich niks van adviezen aan hoeven te trekken dat het verstandiger is kittens samen op te laten groeien?......

Kijk alle topics er maar op na hoe vaak het mis gaat. Van wildplassen tot slopen, van diarree tot agressie naar mensen enz. enz. En dat doen katten niet om de mens dwars te zitten, nee dat is pure frustratie geen katachtig bestaan te hebben. Mensen komen dan op het forum, niet met de vraag hoe zorg ik dat mijn kat gelukkiger wordt? Nee met de vraag b.v. hoe leer ik mijn kat af met alle klauwen in mijn armen te hangen. Of hoe leer ik mijn kat af de bank te slopen, of op de deurmat te piesen.

De gedachte na 2 of 3 jaar alsnog er een kitten bij te plaatsen is krom. Dan is de kat inmiddels zo vastgeroest in het solobestaan dat het regelmatig erg moeizaam of zelfs helemaal niet meer gaat er alsnog een kat of kitten aan te koppelen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Kittyjh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 sep 2015 09:21

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Kittyjh »

Ik ben het ermee eens dat niet alle solo katten gedragsproblemen ontwikkelen. Ik ken zat solo katten die een gelukkig zijn en goed opgevoed.

Ook ben ik het ermee eens dat kittens van elkaar leren, dus dat een maatje beter zou zijn. Maar houd er dan ook rekening mee dat sommige huishoudens ervoor kiezen om 1 kitten te nemen. Dit is een eigen keuze.

En er worden hier veel woorden in andersmans mond gelegd..
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Cari »

"Een eigen keuze... "
Iedereen heeft recht op een eigen keuze, daar ben ik het op zich helemaal mee eens. Mijn mening is dat dat recht komt te vervallen als er een ander wezen (mens of dier) daarvan de dupe wordt. In dit geval is dat een kitten dat zonder soortgenootjes moet opgroeien. Zo'n kitten wordt ernstig tekort gedaan. Zelfs als er geen gedragsproblemen ontstaan die voor mensen hinderlijk zijn. De wereld van een gezond kitten bestaat voor een groot deel uit rennen en stoeien met soortgenootjes. Daarnaast slapen ze graag samen, verzorgen elkaar en begrijpen elkaar. Een mens kan dat nooit vervangen.
Eén kitten nemen doe je voor jezelf, niet voor het kitten.
Maar ik ben blij dat hij straks wel naar buiten mag, dat maakt een hoop goed. Als hij oud genoeg is, kan hij dan zelf nog contact maken met soortgenoten. Eén kitten opgesloten op een appartement vind ik echt niet kunnen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Lillith »

Ho ho ik adviseer helemaal niets, ik zeg alleen dat je wel kunt proberen om iemand te 'pushen' (er wordt hier gepraat over 'overhalen' maar ik vind het nogal doordringende reacties eigenlijk) omdat je anders eigenlijk een ontaard baasje bent, terwijl ik zelf zat solokatten ken die het heel goed doen in hun uppie. Echt niet elke kat gaat aan de schijt of gaat dingen slopen, dat hangt er vanaf hoe je er als baasje mee omgaat en wat voor ras het is en zo voort. Allemaal andere factoren dus. Bovendien raken ook genoeg katten wel aan de schijt omdat ze opgroeien met een andere kat maar later niet meer door een deur kunnen, dus ja het risico dat je een kat hebt die overstuur is door wat dan ook is gewoon behoorlijk groot. Katten zijn nu eenmaal gevoelige dieren, het zijn niet echt solitaire dieren maar het zijn ook niet echt groepsdieren. Of je er nu wel of niet een maatje bij moet nemen hangt dus van de kat en het karakter af. Argumenten als: twee katten zijn niet zo heel veel duurder, niet zo heel veel meer werk en niet zo heel veel meer ruimte, daar ben ik het gewoon niet mee eens. Ja de dierenarts geeft korting voor je 2e dier maar een inenting kost dan alsnog 20 euro ipv 30 en kittens moeten wel gewoon regelmatig ingeënt, ontwormd en ontvlooid worden.
Waarom ik de vergelijking maak is omdat het bijna lijkt alsof ik hier op een mama forum zit, waar allemaal mama's van een hele hups kinderen commentaar lopen te leveren over een andere mama die er slechts ééntje heeft, zonder eerst naar de redenering daarachter te vragen :p
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Lillith »

Natuurlijk neem je een kat voor jezelf? Waarvoor anders? Je neemt het toch omdat je graag voor een beestje wil zorgen en wat gezelschap in huis wil? Oh en bijkomend voordeel, als je er een uit het asiel haalt dan red je 'm ook nog dus ben je goed bezig voor jezelf en je kat. Ik ken niemand die een huisdier neemt puur 100% alleen omdat dat goed is voor de kat, je doet het altijd voor jezelf.
Plaats reactie