Kitten is erg druk en wild

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Sjanke »

Het is een dikke tyleenslang die in een ronde vorm, als een kinderhoepel, op de vloer ligt. Daarbinnen leggen we dan de voerbal met brokjes. De katten moeten erg lomp zijn om de bal over de rand te krijgen.
Nohara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 aug 2015 14:56

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Nohara »

Wij hebben 2 kittens van nu 13 weken en ze zijn inderdaad heel actief wanneer ze wakker zijn, haha.

Rennen, springen, vallen, spelen, de nageltjes worden in alles gezet; mijn bank, mijn bed, de gordijnen en de krabpaal.
Mijn kittens hebben 2x per dag hun 'hyperuurtje', dan rennen ze rond alsof ze bezeten zijn. Ik laat hen hun gang gaan. Natuurlijk heb ik liever niet dat ze hun nagels gebruiken terwijl ze over de bank rennen, maar ik kan me hun gedrag absoluut voorstellen. Op mijn stoffen bank kunnen ze (met behulp van hun nagels) scherpe hoeken maken, zich afzetten en remmen. Mijn gordijnen zijn nog van de oude bewoners en die heb ik expres laten hangen zodat zij erin kunnen hangen. Ze vinden het heerlijk.
Als ze over een paar maanden geholpen zijn, hun wilde haren zijn verloren en naar buiten mogen, dan ga ik pas beginnen aan nieuwe gordijnen. Tot die zijn is het kitten-hemel hier, haha.

(Er zijn wel plekken waar ze niet mogen komen trouwen; oa het aanrecht en op het bureau van mijn partner. Als ze hier opspringen haal ik ze er direct af. Het begint tot ze door te dringen. Op het aanrecht komen ze niet meer, en op het bureau nauwelijks. :) )
(Magaret Green) - Maggie
(Hiroshi Nohara) - Hiro
Geboren op 29/05/'15
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Jantina »

Als ze nu in de oude gordijnen mogen, en straks niet in de nieuwe, dan wens ik je veel succes om dat nog af te leren. ;-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Cerna

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Cerna »

Kitty, lees dit bericht eens (of nog beter, laat je moeder het lezen!): http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 19#p661219
Nohara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 aug 2015 14:56

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Nohara »

Jantina schreef:Als ze nu in de oude gordijnen mogen, en straks niet in de nieuwe, dan wens ik je veel succes om dat nog af te leren. ;-)
haha, wie weet wordt dat nog een uitdaging inderdaad.
(Magaret Green) - Maggie
(Hiroshi Nohara) - Hiro
Geboren op 29/05/'15
Cerna

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Cerna »

Nohara: ze zeggen ook altijd aan mensen met een pup om de hond geen oude schoen als speelgoed te geven omdat een hond geen verschil weet tussen een oude en nieuwe schoen.

Ik denk dat dit ook geldt voor katten en oude of nieuwe gordijnen :smile:
Nohara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 aug 2015 14:56

Re: Kitten is erg druk en wild

Bericht door Nohara »

Daar zit wat in inderdaad. Niet bij stilgestaan. Ze hangen eigenlijk alleen in de (oude) vitragegordijnen in de woonkamer. De gordijnen in de slaapkamer en het douchegordijn doet ze niets.

Nou we zullen zien :)
(Magaret Green) - Maggie
(Hiroshi Nohara) - Hiro
Geboren op 29/05/'15
Plaats reactie