brood eten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
RobertK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jul 2015 23:57
Locatie: Zwolle

brood eten

Bericht door RobertK »

Belle en Fleur hebben vandaag de prullebak enigszins geplunderd en daar ook de kapjes van het bruin brood gevonden. Blijkbaar vinden ze dat lekker want ze hadden er allebei 1 en ook al behoorlijk van gegeten.
In hoeverre kan het kwaad dat ze bruin brood eten?
Het is tijgerbrood, misschien dat dat wat verklaard? :p
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: brood eten

Bericht door castratenkoor »

Voor een keertje is niet zo erg. Maar ik zou het ze niet aanbieden, teveel granen, geeft kans op urinewegproblemen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
RobertK
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 jul 2015 23:57
Locatie: Zwolle

Re: brood eten

Bericht door RobertK »

Het is ook dat ik de prullebak nog niet had leeg gemaakt. Ze krijgen gewoon hun eigen voer en meer niet.
Dan kan ik weer met een gerust hart slapen. Het verbaast me wel dat ze zo veel van het brood hadden gegeten en het lijkt ze wel te smaken ook.
Carrie

Re: brood eten

Bericht door Carrie »

Wat wil je, tijgerbrood haha :).

Ik vraag me juist of iemand ook een kat heeft die uitsluitend kattenvoer eet. Brokjes wel te verstaan: als ik een stukje kaas, worst, ham, brood of wat dan ook voor zijn neus hou, stukje vis; hij lijkt het niet als iets eetbaars te beschouwen.
Best handig, ik kan gerust een broodje kaas op tafel laten staan en een kwartier wegblijven maar toch vind ik het gek!

Brokjes, water, kattensnoepjes gaan erin als koek. Mijn vorige katten aten allemaal wel andere zaken. Zal ik het zo laten of toch nog eens proberen ook vlees te laten eten? Ook een zelfgevangen muis lijkt hij niet te herkennen als eten maar echt als speelgoed.
Het enige wat hij met smaak opeet zijn de vliegen die hij vangt :esick: .
Herkent iemand dit?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: brood eten

Bericht door castratenkoor »

Hier kan ik echt niks op tafel of op het aanrecht laten staan. Alles wat naar binnen kan wordt gejat. En ze zijn razendsnel. Een keer een hazelnootgebakje 2 secondes op het aanrecht. Ging even de doos buiten weggooien. kwam terug - hele bovenkant eraf gevreten.

Ook broodjes zijn niet veilig hier. Ik was een keer een zak witte bolletjes kwijt, 10 stuks. Kon ze nergens meer vinden. twijfelde al aan mijn geestelijke gezondheid........
Kwam ze een week later op zolder tegen......waren niet zo smakelijk meer.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: brood eten

Bericht door BloemTetsu »

Hier eten ze liever het brood dan de kaas die erop ligt. Verder: groenten, pannenkoek, appelstroop, noedels, rijst, aardappels, etc. Maar dat doet onze dwaze kater.
De poes eet brood, brokken en prooi.
Jarenlang moest ik brood goed opbergen want het was zo weg en de plastic verpakking was geen obstakel voor ze.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: brood eten

Bericht door nellebel »

mijn vorige katten vraten ook alles wat los en vast zat. hihi groentes, pudding, brood, alles.
heb nu 2 heel goed opgevoede katjes die alleen katteneten lusten. gijs een enkele keer uitgezonderd (koude schotel staat hij wel eens stiekum van te snoepen als die op tafel staat)voor de rest kan ik alles gewoon op tafel zetten. toch wel handig als ik het zo lees hihihi die katjes van mij
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: brood eten

Bericht door Adriana »

hier is of eigenlijk was Maks een koolhydraat/zetmeeljunk.
paar weken geleden bloedonderzoek en hij zat krap onder de fructosaminegrens voor diabetes,
dus is nu aan het afkicken. en ik vermoed dat er een verband is....
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Carrie

Re: brood eten

Bericht door Carrie »

Ik schoot gewoon in de lach om alles wat er voorbij kwam; ik dacht dat mijn vorige kater Tommie al heel gek deed met meloen eten en druiven :lol:

Adriana, dat zou heel goed kunnen wat je schrijft over Maks. Ik geloof er heilig in dat plotseling vreemde dingen eten - al ken ik het meer van honden - erop kan wijzen dat er iets niet in orde is.
Hopen dat het afkicken voldoende is en Maks geen diabetes heeft!!

Nu ik dit zo lees stop ik maar met hem andere dingen aanbieden dan gewoon zijn eigen brokjes. Niet zozeer omdat hij dan mijn broodje/gebakje of stukje kaas pikt maar omdat het toch wel relaxt is dat ik niet bang hoef te zijn dat hij iets pikt en met verpakking en al opeet.

Ik weet nog hoe ik in de stress kon schieten als ik een halve meloen in folie had bewaard en als ik het opgegeten had opeens ging twijfelen of ik de folie wel meteen in de prullenbak had gegooid en als ik het niet kon vinden (tot mijn ellebogen in de vuilnisbak soms haha) elke keer kijken of het er ook weer uitkwam, als de dood dat er een prop folie bleef steken ergens wat gelukkig nooit gebeurd is maar toch.

Bedankt allen, het overstappen op een ander merk brokjes dan Felix ging wel héél makkelijk, een keer andere snoepjes gekocht: geen enkel probleem en dat is toch het belangrijkste. Dat hij wel alle soorten kattenvoer eet mocht hij ooit op dieet moeten als hij ouder wordt.

Hij houdt wel van water met een smaakje, wil uit de kraan drinken of de vloer van de douche terwijl er altijd fris water voor hem klaarstaat. Vuilniszakken die ik even op het balkon parkeer zijn ook gewoon veilig voor hem; ik vraag me maar niet langer af hoe dat nou kan maar profiteer ervan :grin:
Lillith
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 09 aug 2015 21:21

Re: brood eten

Bericht door Lillith »

Ik moet zeggen dat Dalí ook wel heel erg gefocust is op eten hoor. Wist niet dat het bestond, maar als ze verpakkingsmateriaal hoort ritselen of als ik met mijn ontbijt/lunch/avondeten aan kom lopen dan is ze er als de kippen bij! Overigens heb ik haar wel eens aan dingen laten ruiken, gewoon om te kijken of ze het wel lust of niet of dat het haar alleen om de geur gaat. Ze lust bijna niks, zelfs geen likje yoghurt van m'n vinger af... Mijn voorgaande katten hadden een moord gepleegd voor yoghurt :lol: maar Dalí trekt d'r neusje er voor op!
Desondanks probeer ik haar wel af te leren dat ze niet zo gefocust moet zijn op ons eten, ze krijgt voldoende eigen eten en vreet daarnaast vliegen bij de vleet.. Dus ze hoeft zich niet zo aan te stellen haha. Laatst, zonder dat ik het doorhad, zat ze ineens op mijn schouder mee te kijken naar hoe ik mijn eten zat op te eten!!
Cerna

Re: brood eten

Bericht door Cerna »

Mijn katten eten ook alleen katteneten, maar dan wel brokjes en nat voer. Nat voer is zo belangrijk omdat katten over het algemeen veel te weinig drinken.
En een van de twee jongsten doet een moord voor AH vegetarisch nepkipbeleg :lol:
Carrie

Re: brood eten

Bericht door Carrie »

Wat grappig! Meteen komen kijken als ik eten maak herken ik wel, een eindje verderop iedere hap uit je mond kijken ook wel, op je schouder meekijken nog niet!
Ook een vegetarische kat is echt nieuw voor me :lol:
Dat zou goede reclame zijn voor de producent: "zelfs katten eten liever ons nepkipbeleg dan plofkip blabla :D "
Natvoer lust hij niet, echt niks maar voordeel van 1 kater in huis: ik kan goed zien aan de kattenbak én aan zijn waterbakjes hoeveel hij i.i.g. drinkt en dat is in orde.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: brood eten

Bericht door nellebel »

mijn katten zijn dus niet gefixeerd op ons eten maar wel op hun eigen eten hihi. gijs loopt je echt continue letterlijk voor de voeten totdat je bijna je nek breekt als de brokjes op zijn. meestal begint hij al als het bakje half leeg is, voor het geval dat de hongerwinter uitbreekt wil hij graag voorraad. ik heb dan een liedje wat ik voor ze zing over de brokjes die op zijn. zodra ik al inzet voor het liedje sprint guusje al naar het kastje waar het eten staat en strompel ik met gijs tussen mijn benen doorslingerend naar dat kastje voor het eten. ik heb 2 voerbakjes maar gijs moet beide controleren, dus guusje krijgt er altijd een paar los op de vloer. als alles is gecheckt en dubbel gecheckt door gijs dan mag guusje ook weer bij de bakken. hilarisch hoe ze hun eigen rituelen hebben om voer te krijgen. guusje heeft dat vooral met natvoer. dat krijgt ze van het baasje. zodra de tel rinkelt s'avonds weet ze dat baasje onderweg is, ze staat hem op te wachten voor het raam. zodra de auto aankomt rijden gaat ze op het muurtje zitten boven de deur van het souterrain waar baasje binnenkomt. ze plakt bijna vast aan zijn broekspijp of zit op zijn schouders totdat baasje zover is dat voer komt. dan heeft ze een vast ritueel met inparkeren (achteruit met haar kont tegen zijn benen, en dan op zijn schoenen gaan staan). mw bepaalt ook wanneer het genoeg is want dan rent ze luid schreeuwend naar de kamer waar het natvoer geïnstalleerd word. na het eten ploft ze bij baasje op schoot, of dat nou handig is of niet (hij zit dan meestal ook te eten) ze wurmt net zo lang totdat ze plaats heeft. goh, wat hou ik toch van mijn katjes
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: brood eten

Bericht door castratenkoor »

Hier is vooral Teske de kat die bang is voor een eventuele hongerwinter. 's Avonds als ik naar bed ga verschoon ik boven de waterbakjes en vul ik daar brokken bij. Er staan 7 bakken door het huis dus leeg is alles nooit, maar ze hebben gewoon hun voorkeur. En rituelen.

Als ik op sta van mijn plek rent Teske enthousiast voor me uit naar de trap. Ga ik dan naar de keuken of naar de wc, dan wacht hij bij de trap. Loop ik terug richting mijn plek dat gaat hij me in mijn hakken bijten. Vervolgens als ik zit neemt hij mijn armen te grazen. En zo gaan we door tot 22.30 uur. Als ik dan boven kom is soms 1 bakje leeg maar meestal niet.

Teun is meer voor de brokken op zolder. Die worden elke ochtend na mijn ontbijt gevuld, 1 mok per dag. Hij loop dan heel hard spinnend mee de trappen op.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: brood eten

Bericht door nellebel »

heerlijk toch hoe onze katten hun eigen maniertjes hebben. daar kan ik zo van genieten. eigen persoonlijkheidjes. daarom ben ik meer kattenmens als hondenmens
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie