Volwassen kater niet rustig te krijgen

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Esther_Co
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2015 20:58

Volwassen kater niet rustig te krijgen

Bericht door Esther_Co »

Onze kater van 2,5 heeft de afgelopen weken teveel energie. Het maakt niet uit of we hele dag thuis zijn of werken en of hij veel of weinig buiten komt, of we 15-60 minuten met hem spelen.
Hij is niet moe te krijgen. Met name tussen 19.00-23.00 haalt hij alle mogelijke kattenkwaad uit die hij maar kan bedenken.
Hij krijgt iedere week verschillende speeltjes, zodat het leuk blijft, heeft een voerbal. Brokjes worden als we werken zijn op verschillende plekken verstopt.

En toch is het momenteel een draak. Iemand een idee hoe dit kan, hoelang het nog gaat duren of tips?
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Volwassen kater niet rustig te krijgen

Bericht door Jantina »

Is hij gecastreerd?
Ten tweede, niemand kan zo met hem spelen als een soort genootje.
Zou die optie echt overwegen als ik jullie was.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Esther_Co
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2015 20:58

Re: Volwassen kater niet rustig te krijgen

Bericht door Esther_Co »

Ja, hij is al bijna 2 jaar gecastreerd. En nog zo'n monster in huis gaat het denk ik niet worden. Vraag me ook af of dat wel goed gaat. Hij is de eerste 9 maanden opgegroeid met een andere kat, maar omdat hij zo dominant was, hebben wij hem gekregen.

Als het komt door het ontbreken van een maatje, had ik verwacht dat dit gedrag zich eerder openbaarde en niet nu hij bijna 3 is.
Plaats reactie