Aantal vragen over mijn kitten

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Baduser
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2015 22:44

Aantal vragen over mijn kitten

Bericht door Baduser »

Hallo allemaal ik ben nieuw hier, ik heb nu iets meer dan 2 maanden een kitten in huis. De kitten zelf is nu bijna 4 maanden. Zijn meeste gedrag is voorbeeldig en goed aangeleerd door de eigenaren.

De laatste tijd vind die het leuk om in me deken te springen, ik heb aan de onderkant een open deken dus hij kan er makkelijk in klimmen, zelfs als ik de deken goed instop komt die er nog in.

Is dit gevaarlijk want ik twijfel of hij niet straks vastzit en stikt als ik slaap?

Bepaalde momenten van de dag is die super druk en rent en klimt die overal op, als ik hem dan benader met me stem of hand lijkt het soms net alsof ik een vreemde voor hem ben en springt die weg en verstopt zich.

Is dit puur speel gedrag?

En graag wilde ik nog weten dat wanneer ik bezig ben in de keuken, hij altijd direct naar me toe komt en begint te mauwen, ik geef hem dan een snoepje maar soms lijkt het alsof hij oneindig kam blijven eten en komt dan ook elke keer bedelen.

Moet ik het vanaf het eerste gemiauw al negeren en leer ik hem daardoor af om te bedelen? Of is het daar al te laat voor, want ook al geef ik hem echt goed eten probeert die soms nog bij mij te stelen.

Bedankt alvast voor de reacties en ik zal later een foto plaatsen van hem.
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Aantal vragen over mijn kitten

Bericht door G+S »

Hallo, welkom op het forum!

Dekens daar zijn katten gek op! En kittens zijn daarbij ook nog eens speels en lomp dus jou beschrijving klopt prima :lol:
Hier liggen 's nachts ook 4 katten in, op, om en Rond het bed en dat betekend ook dat ze hier onder het dekbed liggen. Dit doen ze zo vaak en dat gaat altijd goed :) wss gaat hij er zelf wel onderuit wanneer het hem te warm of benauwd wordt.

Dat super druk zijn is gewoon het kitten gedrag. Hij is dan waarschijnlijk gewoon even helemaal in zijn eigen wereldje en schrikt misschien een beetje van je als je ineens zijn drukke spel verstoord.

Haha Jaa ik weet wel waarom hij mauwt als jij in de keuken staat! Hij denkt, als ik mauw krijg ik snoepjes :lol:

Dat had je eigenlijk moeten negeren.

Je zou een afgesloten bakje met snoepjes neer kunnen zetten en telkens wanneer hij je komt begroeten in de keuken 1 snoepje geven, hem een aai geven, je lege handen laten zien en "op" zeggen en hem dan opzij zetten. Dan heb je toch jullie "ritueel" want wat is er nu leuker dan wanneer jullie je eigen ding hebben, wordt hij niet te dik en leert hij ook dat hij niet meer dan 1 snoepje krijgt in de keuken.

Katten zijn jagers, natuurlijk probeert hij je eten te stelen. Dat gebeurd hier ook dagelijks :p op een gegeven moment krijg je er handigheid in en zijn de pogingen niet meer zo succesvol :p

Let wel goed op met dingen als ui, knoflook, chocolade etc. Dat is extreem giftig voor katten. De nieren kunnen hier absoluut niet tegen. Dus dat mag hij echt niet "pikken"!
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Aantal vragen over mijn kitten

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik ben vooral benieuwd naar hoe veel je voert. Is nog een kitten dus die mag best onbeperkt eten.
Sinds het volwassenspul hier onbeperkt eet, zijn ze en niet te dik, en mijn eten ligt veilig.
Met eten koken komen ze wel even buurten, zien of er nog iets te halen valt. Maar dat mag hier:)
Baduser
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2015 22:44

Re: Aantal vragen over mijn kitten

Bericht door Baduser »

Bedankt voor jullie reactie.

In de keuken staat een etensbak waar hij denkt 4/5 keer per dag naartoe gaat, daarnaast krijgt hij nog natvoer als wij gaan avondeten.

Ik geef hem meer dan 1 snoepje haha omdat ze klein zijn, het zijn zakjes van Felix crispies.
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: Aantal vragen over mijn kitten

Bericht door genm »

Ik heb twee kittens en die vinden het heerlijk om onder mijn deken te kruipen. Het liefst stoeien ze met elkaar onder de dekens. Of eentje onder de deken en dan springt de ander er lomp bovenop. Slapen doen ze ook altijd onder de deken. En als ze het te warm krijgen komen ze onderuit en komen ze naast mijn hoofdkussen liggen. Als je kitten erin kan komen, kan hij er ook weer uit komen en ik denk dat als hij het benauwd krijgt dat hij echt wel naar buiten komt.

Superdruk heen en weer rennen hoort bij het kitten zijn. Die van mij hebben het een paar keer per dag. Dan sjezen ze achter elkaar aan alsof hun leven er vanaf hangt. Springen ze bovenop elkaar en rollen ze over elkaar heen. In het begin hadden ze dit vooral 's nachts, maar gelukkig inmiddels alleen nog overdag :-). Waarom niet een tweede kitten erbij? Dan kunnen ze lekker samen spelen. Als mijn kittens even in hun drukke periode zitten, willen ze alleen met elkaar spelen en echt niet met mij. Met name voor kittens is het volgens mij best wel belangrijk voor zijn ontwikkeling om er een maatje bij te hebben.

Voor wat betreft eten stelen, ligt ook wel een beetje aan het karakter van je kat denk ik. Mees, mijn katertje, kijkt echt niet op of om als ik in de keuken ben, met etenswaren rondloop of zelf zit te eten. Soms zet ik een vers bakje brokjes voor zijn neus neer en dan loopt hij gewoon weg. Af en toe komt hij dan een brokje halen. Guusje is echt een compleet ander verhaal. Die hang echt aan mijn enkel zodra ik de keuken inloop. Die miauwt, duikt in de koelkast, springt het liefst op mijn bord als ik aan het eten ben... Haar moet ik echt in de gaten houden. Ze hebben allebei dezelfde opvoeding gehad, mogen allebei niet schooien en krijgen precies hetzelfde te eten op een dag.
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Aantal vragen over mijn kitten

Bericht door Ilone »

Ik zou persoonlijk geen snoepjes geven als hij zo staat te bedelen in de keuken ;) Dan beloon je hem eigenlijk voor het bedelen. Verder klinkt het als een heerlijk kitten haha.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie