Keep off gebruiken

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Kaatje Kakel
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2014 10:32

Keep off gebruiken

Bericht door Kaatje Kakel »

Mijn twee kittens sjeesen heerlijk het huis door, geen plekje is veilig voor ze. Ze genieten volop, alleen vinden wij soms sommige plekken niet geschikt. Nu zouden we graag hier keep off bij willen gebruiken om te trainen. We hebben het nu gespoten op de plekken die we niet willen dat ze gebruiken als speel plaats. Voor nu helpt het, wel ben ik zeer benieuwd voor hoe lang?

Wat is jullie ervaring met Keep off spray van Beaphar?
Cerna

Re: Keep off gebruiken

Bericht door Cerna »

Ken het niet en geloof er ook niet in, kittens zijn namelijk niet op te voeden. Wanneer ze op plekken komen waar je ze niet wilt hebben, kun je ze er af halen en dit steeds weer herhalen (want het kwartje valt maar heel langzaam) of "eh" roepen, maar het beste - ook voor je eigen bloeddruk - is deze eerste maanden gewoon over je heen te laten komen en ervan te genieten want zo lang duurt het niet (helaas?).
Wanneer plekken echter gevaarlijk voor hen zijn dan zou ik wel maatregelen nemen om te voorkomen dat ze hier nog vaker kunnen komen. Maar kittens die over je bankstel sjezen, je planten aan gort trekken, je kostbare vaas tegen de grond gooien, via je benen op het aanrecht willen klauteren? Het hoort er allemaal bij.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Keep off gebruiken

Bericht door ayla »

Werkt niet ;)
Waarom zijn sommige plekken niet geschrikt?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Keep off gebruiken

Bericht door Dinky »

Denk dat het effectiever is om zulke plaatsen af te schermen dan een spray op basis van geur om weg te houden.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Keep off gebruiken

Bericht door Adriana »

welkom op het forum! je hebt zelf voor kittens gekozen, toch?
daar hoort een heel pakket bij: sjezen, ravotten, door roeien en ruiten, springen, kerstmannetjes onthoofden, klimmen, boekenplanken schoonvegen, in gordijnen klimmen, kerstballen mollen, op het aanrecht springen, op de afzuigkap, tegen je broekspijp omhoog klimmen, in de kerstboom hangen en ga zo maar door..
opvoeden.... úhhhh nou nee, bang maken wel.. maar dat is best wel zielig..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Jonneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2014 16:59

Re: Keep off gebruiken

Bericht door Jonneke »

Ik heb kortdurend Keep Off gebruikt voor onze kat, ze krabte namelijk aan de bank, wat ik niet prettig vond. Hielp echter geen snars, en omdat ze toen nog wat schrikachtig was, wilde we haar niet te 'hardhandig' aanpakken (als in, oppakken, op n strenge toon toespreken, etc), want ze moest zich wel vertrouwd blijven voelen bij ons :) Haar krabpaal keek ze niet naar om.

Wat uiteindelijk heeft geholpen: alle hoekjes en zijdes van de bank bekleden met plastic (= niet prettig voor de nagels), maar vooral: kattenkruid op 'toegestane' plekken, dus haar krabpaal en -plank. Werkt echt fantastisch gewoon! Ik weet nog geeneens of we de bank wel hadden moeten inpakken :P

Ze is wel al 2 jaar, met kittens zal t zeker anders zijn, maar probeer vooral goed gedrag te belonen en 'slecht' gedrag onaantrekkelijk te maken voor hen (zonder perse te straffen! Ze moeten zich ook nog wel thuis voelen bij je :) )
Kopje van Evie (+/- 01-10-2012)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Keep off gebruiken

Bericht door nellebel »

vergeet niet dat katten hee lgoed ruiken, dus die geur hangt op meerdere plekken als alleen waar je hebt gespoten. je wilt toch niet dat je kittens zich onveilig en onprettgi voelen in hun eigen huis.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Keep off gebruiken

Bericht door castratenkoor »

Keep off is veel te sterk voor in huis. Voor je kittens ruikt dan je hele huis onaangenaam. Dat lijkt me niet de bedoeling. Beter de wel toegestane plekken positief te laten ruiken naar Catnip of valeriaan.

Ik zou als ik jou was het huis catproof maken in plaats van te proberen je katjes showroom-proof te maken.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie