Mijn eerste kitten, tips voor het opvoeden?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Renatevanderveer

Re: Mijn eerste kitten, tips voor het opvoeden?

Bericht door Renatevanderveer »

Twee katten is dubbel zoveel liefde.
Voor elkaar maar ook voor jou.
Bekijk onze fotoalbums eens, dan zul je het zien.
Ik heb er geen enkel moment spijt van gehad twee katten in huis te halen.
Als je de kosten van 1 kat gewend bent, kan daar prima 1 bij.
Je bent iets meer kwijt aan eten en katten grit inderdaad.

Doen!
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Mijn eerste kitten, tips voor het opvoeden?

Bericht door Nikki2309 »

Zelf heb ik meteen 2 kittens genomen en ik heb met beide een super band. Wel met elk anders, maar ze zijn beide helemaal op mij gericht. Bella is bijvoorbeeld degene die s nachts en s morgens komt knuffelen, terwijl max overdag juist de aandacht erg trekt. De band is zo goed dat ik herken in het donker wie bij me ligt.

De band met baloe blijft echt wel en je gaat een band ontwikkelen met een eventuele nieuw kitten die anders kan zijn dan met baloe maar dat is niet erg en ik weet zeker dat jij genoeg liefde hebt voor 2 katten.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Mijn eerste kitten, tips voor het opvoeden?

Bericht door Cari »

Ik kan me best voorstellen dat je een beetje bang bent voor verstoring van jullie band, maar bekijk de albums op dit forum en je zal zien dat die angst onterecht is. Het zal misschien best wel eens voorkomen dat Baloe bij zijn maatje gaat liggen i.p.v. bij jou, maar dat moet je hem ook gunnen. Het is niet gezond voor hem om alleen maar bij jou liefde en aandacht te krijgen, dan wordt hij te afhankelijk van jou en dat is voor jou misschien wel heel leuk en aandoenlijk, maar voor hem absoluut niet, want je bent niet 24 uur per dag beschikbaar. Daar tegenover staat dat er waarschijnlijk veel vaker momenten zijn dat je juist met 2 katten naar bed gaat. Of dat één van beiden even niet wil, maar de ander wel. En als jij een keer even geen tijd hebt, dan hebben ze elkaar. Je verliest niets, je wint. En Baloe ook.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Mijn eerste kitten, tips voor het opvoeden?

Bericht door EliekeTips »

De kosten van een kat meer of minder vind je eigenlijk bijna niet terug. Ja zoals je zegt in de voeding en het kattengrit. Maar er staat zoveel tegenover. twee happy cat's een blij mens omdat ze zich met spelen meer op elkaar gaan richten dan op je spulletjes en het is zo heerlijk twee knuffelde en spelende katten samen. Zeker als katten van heel jong al bij elkaar zijn zie je vaak dat ze een band ontwikkelen. Al kan het zeker ook goed werken met een oudere kat en kitten bij elkaar.

Hier thuis heb ik er 3, ik woon niet groot en heb het financieel zeker niet breed. Maar het werkt fantastisch. Een kruipt overdag op schoot als ik thuis ben de andere wil 's avonds graag aandacht en nummer drie moet je de aandacht komen brengen. Heeft niks te maken met dat ik met een en betere band heb dan met de ander. Maar dat ze alle drie een ander karakter hebben.

Als Balou nu graag op schoot ligt, veranderd dat niet als er nog een stuiterballetje bij komt. In tegendeel, een speelmaatje betekend ook meer energie kwijt in spelen dus een extra lang en diep dutje bij het baasje op schoot. En kijk uit. Misschien kom je over een aantal maanden schoot te kort omdat ze samen op schoot willen slapen, mocht je de keuze maken er nog een bij te nemen dan,
Plaats reactie