kattekwaad

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Elvira1
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2014 20:00

kattekwaad

Bericht door Elvira1 »

Wij hebben een pers van 10 jaar oud Lovely. Nu in december 2013 zijn wij gaan verhuizen en de eerste weken heeft zij bij ons in de slaapkamer geslapen ( slapen!!!! hele nachten gespeeld en ons wakker gehouden) Nu slaapt zij in de living en de kinderkamer, maar zij krabt al onze nieuwe stoelen stuk en heeft al 3 maal in de gordijnen gehaakt ( litsen en haken in de gordijnen)
Nu hebben wij toch maar een kattenkrabpaal gekocht en kattenkruid spray maar ze heeft er schrik van! De krabpaal heeft ook van boven een plaatsje waar ze kan op zitten, maar dat is even en weg is ze !
Wat moet ik doen? Hoe kan ik haar laten krabben aan de krabpaal?
Kan er iemand ons helpen aub? :-(
Groetjes van Elvira uit Belgie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kattekwaad

Bericht door Dinky »

Krabben aan de krabpaal is geen garantie dat ze niet meer aan meubels krabt. Helaas ervaring mee: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 65&t=28953
Staan wel tips in het topic waar je wellicht iets mee kan, zoals kleine krabpaal plaatsen voor de meubels waar ze krabt en feliway spray bijvoorbeeld ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: kattekwaad

Bericht door Jantina »

Als je ziet dat ze krabt aan plekken waar je dat niet wil, haar consequent met haar pootjes tegen de krabpaal zetten.
Ook een paal bij de plek waar ze krabt kan helpen.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie