Vreemd gedrag: (traag) krabben en bijten in de zetel

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
bonxfire
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2014 22:27

Vreemd gedrag: (traag) krabben en bijten in de zetel

Bericht door bonxfire »

Hallo!
Ik heb een vraag omtrent het gedrag van onze (gecastreerde kater)

Als hij bij mij in de zetel ligt, en hij ligt op zijn buik, begint hij soms ineens te krabben in de zetel (in een langzame beweging) en bijt hij er ook in. Niet echt bijten zoals hij zou eten/knabbelen maar gewoon zijn mond errond klemmen en druk zetten. Na een tijdje brengt hij soms ook zijn kont wat omhoog :p

Dan mag ik hem ook niet aanraken, want dan miauwt hij en als ik het nogmaals doe dan bijt hij/springt hij weg. Ik weet niet wat hij doet, als ik hem het zie doen jaag ik hem meestal weg omdat ik het maar vreemd vind.

Het gaat me er niet om dat hij de zetels kapot maakt of dergelijke want dat doet hij niet...

Iemand die weet wat dit is?!
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Vreemd gedrag: (traag) krabben en bijten in de zetel

Bericht door Anne87 »

Niet wegjagen! Het is een teken dat hij zich enorm op zijn gemak voelt, een soort van 'melken'. Onze katten doen het ook, als ze lekker ontspannen zijn en een beetje dromerig. Vaak op speciale momenten. Zo deed Flo* dat elke avond als we naar bed gingen. Dan mocht ze mee en ging ze lekker op je pyjama melken (de pootjes) en sabbelen (het 'bijten'). Noodle doet het vaak 's middags, als ik op de bank zit te studeren. Dan komt hij bij me liggen en gaat hij ook melken.
Plaats reactie