Het sloop en vang gedrag van snabbel

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door pinguin »

Soms kan ik er om lachen maar soms ook echt alleen maar om janken.

Snabbel heeft nu zijn pijlen gericht op het slopen van mijn kit randen, want de tocht strip bij de deur is al genoeg gesloopt en moet vervangen worden. Deuren die niet open zijn die moeten en zullen open ook al kost dat mij mijn verf. En snappen dat een voorraad kast niet open mag gaat er bij snabbel niet in. Kan die ook zo lekker nijdig op reageren met zijn stem.

Ondanks afzetting op mijn balkon heb ik vanmiddag al weer de eerste levende vogel in huis gehad want dat is veeeel leuker dan vogel dood maken en op eten. Vogel is levend weg kunnen maar de vleermuizen zijn ook weer wakker dus vrees dat het niet lang zal duren voor hier ook weer een levende vleermuis naar binnen word gebracht :roll:

Ow en hij heeft speelgoed en krab mogelijk de heden genoeg

Ik dacht dat die puberteit tot 2 jaar duurde maar dit lieven diertje is al 3 jaar maar denk nog steeds dat die een kitten is.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door Nikki2309 »

Kan het zijn dat hij een maatje mist waar hij zich op uit kan leven. Ik zie hier vaak dat Bella en Max een vijf minuten achter elkaar aan rennen en dan even een energie explosie heeft maar daarna is het dan ook goed.
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door pinguin »

Snabbel heeft een maatje van 8 jaar hier rond lopen namelijk sproet.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door BillyJean »

Sproet is te oud, ik zie dat nu ook bij Fayline en Taffy. Als mijn man het goed zou vinden, kwam er gister nog een leeftijdgenootje voor Taffy bij. Maar echt rot dat ie het stuk maakt
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door Nikki2309 »

Inderdaad wat billyjean zegt, sproet is misschien te oud en daarbij.

Speel je zelf veel met snabbel? Dat zodra hij begint te vernielen dat je zijn favoriete speeltje pakt en hem daarmee als het ware afleidt.
Dat is ook iets wat bij die van mij goed werkt. Vooral Bella wil s avonds nog wel eens in de gordijnen klimmen, hup laser speeltje pakken en ze gooit al haar energie eruit door achter de laser te rennen en negeert de gordijnen
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door pinguin »

Ik heb altijd al te maken gehad met het leeftijds verschil maar dit is toen een bewuste keuze van mij geweest omdat snabbel de ideale kandidaat was om sproet minder bang te maken. En nog steeds is die dat ook zijn het gewoon super maatjes.
Snabbel krijgt ook meer speel aandacht van mij zo dra ik wakker ben is het mij missie om hem moe te maken door heel erg veel te spelen en vaak.

Bij de meeste dingen heb ik zo iets van laat maar je doet maar. Maar van die kit randen en tocht strip heb het nu al meerdere keren vervangen en gerepareerd maar hij blijft bezig.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door BloemTetsu »

Tetsu is (gok) bijna 6 en gedraagt zich nog steeds als puber. Alleen de bank en stoel gaan er aan, verder doet hij overprikkeld. Als hij weer een bui heeft leid ik hem ook af met een speeltje en daarna geef ik aan dat het klaar is. Werkt altijd.
Dit is de eerste keer dat ik hoor over een kat die de kitranden en tocht strip sloopt. Best wel irritant lijkt me.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door Dinky »

Tja, hier is de plint bij de slaapkamerdeur de pineut Bianca ;-)
Geen idee wat je er aan kan doen behalve iets ervoor zetten dat wel gesloopt mag worden....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door castratenkoor »

Als Snabbel op Rik lijkt kun je voorlopig je lol nog op. Rik wordt volgende maand 4 en is nog steeds een stuurloos projectiel. Tussen Rik en Luuk zit 3 jaar maar dat houdt elkaar goed bezig. Ik schat zo in dat Luuk ook lang kitten gaat blijven.

Rik loost momenteel ook veel energie in een speelrails. dat had ik nooit verwacht, ik dacht dat hij daar zo op uitgekeken zou zijn.

Wat hier in de ren gevangen wordt, dat wordt wel verslonden. Wel binnen helaas, wat met vogels nogal een bende geeft.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door pinguin »

Dinie ik begin er voor te vrezen. Heb al een hoop katten in mijn leven gehad maar z`n druk ongeleid projectiel als snabbel nog nooit. Hij is wel erg lief............
Hier word alles wat door snabbel word gevangen los gelaten in huis als het klein is dan word het uit eindelijk wel op gegeten maar vogels of vleermuizen dus niet............

Hier wat foto`s

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@ Dinky er iets voor zetten hoe zie je dat voor je? Hij doet het bij al mijn ramen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door Dinky »

Lastig om iets van goede constructie daarvoor te bedenken, misschien iets van latjes waardoor hij niet bij de tochtstrip kan komen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door nellebel »

of kun je er niet iets opsmeren wat hij vies vind stinken? guusje heeft een hekel aan baasjes aftershave, dan komt ze niet binnen 1 meter van hem
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door pinguin »

Dit even een foto van mijn voor deur maar snabbel doet dat bij elk raam en dat zijn er nog al wat hier in huis.

Ik weet niet wat snabbel vind stinken tot op heden niks.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door Dinky »

Wat betreft dingen die stinken. Dinky vind mijn handcreme stinken (rituals Imagine rice milk & cherry blossom)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Het sloop en vang gedrag van snabbel

Bericht door castratenkoor »

Dat lijkt op het gedrag van Bram*. Die vrat alles ook nog eens op wat hij sloopte. Die heeft op zolder ook alle isolatiemateriaal van de cv buizen gevreten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie