Apart!

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
shirley1970
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2014 08:20

Apart!

Bericht door shirley1970 »

Hai allemaal,

Ik heb 2 katten allebei kruising brits korthaar.
De oudste geen problemen mee, maar de jongste (geb augustus 2013)

Waar ik ook ben hij volgt me. en kan hij niet bij me komen, schreeuwt hij de longen uit zijn mondje haha.
Echt overal wil hij bij zijn, op de wc, tijdens het douchen eigenlijk altijd.

Sinds kort mag hij niet meer boven komen, omdat ik anders aan slapen niet kom.

Nu lijkt het wel of hij boos is ofzo. hij graaft de plantenbakken uit, echt niet normaal meer. halve kamer vol met potgrond, heb al vanalles geprobeert bijv koffieprut in de pot.

Ik weet het niet meer, misschien toch maar de katten weer boven toelaten? en met schoenen aan naar bed. haha aangezien hij het erg leuk vind om snachts met mijn tenen te spelen.

Het is verder echt een schatje hoor haha als ik uitslaap en manlief al beneden is, sluipt de kat naar boven en gaat net zo lang bij mijn hoofd zitten tot ik naar beneden ga..

Maar goed... nu nog het potgrond probleem... waarom zouden ze dat ook doen..
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Apart!

Bericht door castratenkoor »

Het uitgraven van potgrond heeft niks te maken met het feit dat hij zo aanhankelijk is. Je zou de planten (tijdelijk) weg kunnen zetten in een ruimte waar ze niet komen. Er zijn planten die voor katten giftig zijn, kun je op internet opzoeken. Zulke platen beter niet meer in huis als je katten hebt. Als ze er aan knabbelen kan het hun leven kosten.
En dat vind ik een stuk erger dan een kapotte plant of troep in huis.

En verder ook alles wat kapot kan vallen achter slot en grendel. Kittens zijn een sloopmachine en je kunt wel je huis kittenproof maken maar niet andersom.

Pas ook op met andere voor de kittens gevaarlijke dingen, advies is alles goed weg bergen, denk aan messen, scharen, elastiekjes, chocolade en al dat soort dingen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Apart!

Bericht door Hanna Abdullah »

Misschien wil hij zijn behoefte daar doen? Ik weet het niet, ik heb geen planten. (woon in een warm land) Mijn katten gingen naar het (Arabisch) toilet toen ze nog niet naar buiten mochten.
Ik werd wel overal gevolgd, maar dat vond ik niet echt. Okay, je hebt geen privacy op het toilet met een kat die met twee pootjes vanaf de stortbak om je nek hangt.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Apart!

Bericht door Ikey »

Vraag me af, hoeveel leeftijdsverschil zit er tussen beide katten? Kan de jongste zijn energie een beetje kwijt bij de oudste met spelen en stoeien? Het kan ook zijn dat hij zich verveeld.

En tja, planten... Wij hebben ze niet meer in huis ;-) Werd er gek van dat ik continu aarde op moest ruimen. Bovendien eet een van mijn katten ervan en ik wist niet zeker of de planten giftig waren.
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Apart!

Bericht door castratenkoor »

Ik heb ook geen planten in huis, stukken makkelijker en beter voor de gemoedsrust. Alleen waterplanten in het aquarium. Bloemen kan ik hier ook niet neerzetten. Dus als ik een bos krijg (momenteel vaak en veel) dan geef ik ze weg. De laatste bos die ik neerzette - jaaaaaaaren geleden - vond ik door het hele huis verspreid terug.

Ik heb ook een kitten van augustus 2013 in huis. Ja dat is een ongeleid projectiel.
De mijne is vorige week gecastreerd.

Is die van jou al gecastreerd? Zo niet dan kan het miauwen daar ook mee te maken hebben. Dan zou ik hem binnenkort laten castreren als ik jou was.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Apart!

Bericht door Dinky »

Is het plantenbakken uitgraven begonnen nadat ze van boven zijn verbannen? Dan zou het een manier van aandacht vragen kunnen zijn ;)

Hier heeft het geholpen om tarwegras/kattengras neer te zetten waar de poes aan mag knagen (en dat doet ze dan ook regelmatig).

De makkelijkste manier om van het probleem af te komen van het uitgraven van de potten is de potten het huis uit doen (of in een kamer waar de katten niet komen).
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Apart!

Bericht door eveline1982 »

Ik heb ook een katertje gehad, vroeger, die aarde uit de potten haalde. Ik heb het "opgelost" door een poosje aluminium folie over de potten te bevestigen. Helaas had het bij hem niet echt nut, want hij besloot hierop om dan maar de complete plant te slopen hihi.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Plaats reactie