Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Callens Joeri
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2014 14:44
Locatie: Vlissegem, West-Vlaanderen, Belgium
Contacteer:

Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door Callens Joeri »

Hallo, wij hebben hier een groot probleem met onze katten ze doen nie liever dat hun prooien mee in huis te nemen. Met de gevolgen je kan al raden zeker. Ik weet dat ze dat niet slecht bedoelen.
Maar na een paar keer heel je huis te moeten kuisen omdat het vo ligt van pluimen van vogels of dat ze ze gewoon onder het bed en al leggen ben ik het toch een beetje beu aant geraken. En vogels is het niet alleen we hebben al konijnen gehad je wil niet weten in welke toestanden, mollen, muizen, ratten, fazant, enz...

Iemand enig idee om het toch enigszins een idee om dat te kunnen stoppen of te verminderen

En het zijn anders schatten van katten

Grts Joeri
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door Dinky »

Zo te lezen zijn het flinke jagers!

Optie 1 is ze niet meer naar buiten te laten of alleen in een grote ren in de tuin (dan kunnen ze in elk geval niet met grote dingen naar binnen lopen omdat die niet door bijvoorbeeld de kennelplaten passen).

Een andere optie die misschien gaat helpen is om ze te laten barfen. Dan voer je ze hele prooi waar ze zelf op moeten knagen en hebben ze misschien minder behoefte om zelf op jacht te gaan?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door castratenkoor »

Een kattenren bouwen om ze op eigen erf te houden misschien een idee?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door Freya13 »

de realiteit is: als een kat de smaak van het jagen eenmaal te pakken heeft, en ze blijft gewoon buiten lopen, dan zal ze blijven jagen (ik spreek uit ervaring: muizen, mollen, vogels, we hebben ze allemaal al gezien). Leuk is het niet, erg vind ik het ook niet, dat zijn katten. Als je dat niet wil, moet je ze in eigen tuin houden (en dan is er nog geen garantie dat ze niet af en toe een muisje of een vogeltje te pakken krijgen).
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door Jantina »

Een muis of een vogel kan ik me nog iets bij voorstellen, maar mollen, fazanten enzo..kan me voorstellen dat je het niet altijd leuk vind. Tuurlijk, het zijn katten dus jagers, maar ik begrijp ook dat er ergens een grens ligt voor jullie.
Een (andere) tip heb ik helaas niet voor jullie.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door Anne »

Misschien het kattenluikje afsluiten dan? Zodat je ze binnen moet laten en gelijk hun prooi kan afpakken?
Ik ben altijd blij dat wij geen luikje of iets dergelijks hebben, ik zou hier helemaal onpasselijk van worden en nachtmerries krijgen van lijkjes op ons bed, want daar liggen ze ook en daar hoef ik toch echt geen rotzooi op
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door BloemTetsu »

Mijn kat is ook een groot jager. Ze brengt heeft maar 2 keer een vogel naar binnen gebracht. Waarvan 1 keer voor haar eigen veiligheid (ekster vinden het niet leuk als je een jong pakt).
Ze is verwilderd binnen gekomen en ze eet alles dan ook buiten op. Ik kan alleen ruiken wanneer ze iets heeft gegeten. Ze breekt overigens door de omheining van de tuin heen.

Van elke keer de bende op te moeten ruimen zou ik ook gallisch worden.
Als het donker wordt gaat hier het luikje dicht. Dat scheelt al een stuk.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Callens Joeri
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2014 14:44
Locatie: Vlissegem, West-Vlaanderen, Belgium
Contacteer:

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door Callens Joeri »

Ja het is altijd wanneer we niet thuis zijn dat ze het binnen brengen. We hebben nu al besloten dat ze wanneer we niet thuis zijn alleen in de keuken mogen. Weg doen is allesinds zeker geen optie daarvoor zien we ze te graag de grijze kat van ons is zo braaf tegenover m'n dochter van 3 ze mag alles doen met hem. [img]http://img.tapatalk.com/d/14/02/16/vy7usyte.jpg[/img]
[img]http://img.tapatalk.com/d/14/02/16/4eba7yne.jpg[/img]
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Missierissie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 feb 2014 22:02

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door Missierissie »

Ja mijn katten mogen alleen in een afgezet gedeelte naar buiten. 1 vanwege de drukke weg, maar zeker ook hierom. Ik moet er niet aan denken dat ze dode dieren mee naar mijn bed slepen :( lijkt me een nachtmerrie. inderdaad in de keuken laten lijkt me verstandig. Het jagen leer je ze toch niet meer af lijkt me zo..
May The Eye Be With You
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door castratenkoor »

Zelf met een kattenren heb ik meermalen een bende in huis gevonden. Het jagen valt ze niet af te leren. Tot een merel aan toe onder de eettafel. En alles onder het bloed, ingewanden en veren.

Maar hier gebeurt het 2 -3 x per jaar, dus dat is te overzien. Niet zulke snuggere vogels en muizen die een kattenren in gaan.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Callens Joeri
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 feb 2014 14:44
Locatie: Vlissegem, West-Vlaanderen, Belgium
Contacteer:

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door Callens Joeri »

Pfff weer een muis binnen en het leefde nog. Alle ja toen ze het binnen brachten
Using Tapatalk
Renatevanderveer

Re: Help wat te doen wij zijn radeloos aan het worden?

Bericht door Renatevanderveer »

Dat hebben wij hier ongeveer zo'n beetje elke dag..
Bounty, onze poes, brengt maar wat graag levende muizen naar binnen, die ze vervolgens in één van onze schoenen ligt.
Ik wacht vaak tot het diertje is overleden (vrij snel naar de aanval..) en ruim het dan op.
Ik vind het inmiddels niet zo erg meer, maar toen ik een tijdje terug een onthoofde veldmuis vond, had ik daar ook even moeite mee..

Eén keer ving Bounty een vogel, die nog leefde en die vloog dan ook vrij snel door ons huis.
Inderdaad, overal veren. Ik zucht dan altijd en maak alles schoon, ik kan het ze niet verbieden..

Afgelopen zomer ving Snickers twee keer een ringslang.
Met de dierenartsassistente aan de lijn het dier in veiligheid kunnen brengen.
Plaats reactie