Kater gaat weer spelen.

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
Plaats reactie
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Kater gaat weer spelen.

Bericht door Hanna Abdullah »

Mijn Garfield is 3,5 jaar en is een kat die graag naar buiten gaat en thuis komt eten en slapen. Sinds hij alleen naar buiten mocht, heeft hij binnen niet meer gespeeld. Zijn broer Snowy wilde ook niet meer spelen toen hij naar buiten ging.

Ik heb een logeetje gehad (kitten) en die speelde de hele dag, tot ongenoegen van Garfield. Op het laatst ging Garfield meespelen. Achter een touw aan rennen en erop springen. Alleen als de kitten eerder was, trok Garfield zich terug.

De loge is vertrokken en Garfield wil spelen. Hij wil zich ook vastbijten en dan met zijn achterpoten heel hard trappelen. Garfield heeft nagels als messen. (De nagels van Snowy waren minder scherp) Als ik met Garfield zou willen spelen, moet ik eerst een hondengevechtspak aantrekken, anders kan ik naar het ziekenhuis.

Is het nou normaal dat zo'n enorme kater weer gaat spelen? Hij is erg groot, groter dan de andere katers buiten.
Hij zeurt ook ontzettend de laatste tijd. Hij wil behalve zijn knabbeltjes, ook iets lekkers. D.w.z. kip, worst, vlees. Hij krijgt dat niet elke dag. Nu heeft hij een paar keer restjes kip van de familie gekregen en dat was best veel. Dat had ik in porties ingevroren en nu staat hij steeds in de keuken en gaat daar liggen en kijkt ontevreden.
Heb ik hem verpest, of is hij aan het puberen?
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kater gaat weer spelen.

Bericht door mittenslief »

puberen doen ze al met 9 maanden.....dus ja puur verpest
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kater gaat weer spelen.

Bericht door eveline1982 »

Ik denk dat zijn gedrag een beetje naweeen zijn op de loge. Het is nu weer normaal en rustig in huis, en daar moet hij zijn draai weer in vinden. Probeer te spelen met hengels met veren etc eraan of gooi muisjes etc door het huis. De kans is groot dat hij met een paar weken weer zijn draai heeft gevonden en zijn oude gedrag vertoont.

Ik denk ook dat je hem hebt "verpest" door hem elke dag lekkere kip te hebben gegeven. Dat word snel voor een dier een normale zaak en nu het op is krijgt hij ineens niet meer. Negeer het gedrag en dan zal hij het snel opgeven.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kater gaat weer spelen.

Bericht door Hanna Abdullah »

Whahaha!!!! Ik ben een moeder van niks, he. Okay, ik ga hem negeren wat het zeuren betreft.

Hij trappelt op een stukje vloerkleed, dat is beter dan mijn arm. Ik ga nog wel even door het huis rennen met een touw achter me aan, kijken hoe dat uitpakt. Op een rollend balletje reageert hij niet en kijk er alleen maar naar.
Hoop dat het weer over gaat. Met een kitten spelen vind ik okay. Met een tijger iets minder.
Bedankt voor de reacties.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kater gaat weer spelen.

Bericht door Sifra »

Als je nog een oud T-shirt o.i.d. hebt, dan kun je die in oude sportsok proppen en die sok dan dichtknopen. Dat is een heerlijke trappelzak om mee te gooien en te vechten, vooral als hij naar kattenkruid of valeriaan ruikt, maar dat is in Jordanië misschien niet te krijgen.

Voorbeeld zie http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 0&start=15 , foto's van 10 mei.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Hanna Abdullah
Lynx
Lynx
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:58

Re: Kater gaat weer spelen.

Bericht door Hanna Abdullah »

Ha Sifra, Jij ben van de spelletjes ideeen. Die sok ga ik straks even maken. Bedankt. Briljant!
Plaats reactie