Kat in badkamer als ik weg ben?

Voor vragen over: krabben aan meubilair en behang, kauwen op electriciteitskabels en andere dingen die je kat niet mag, maar wel doet.
dstarz
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2013 18:27

Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door dstarz »

Hallo,

Wij hebben een kat, onze Loulou, kattin en 9 jaar nu :).

Nu zijn we onlangs verhuisd en hebben nieuw meubilair gekocht. Onze stoelen in de keuken (leder) zitten al vol gaatjes van haar klauwen. (ondertussen heeft ze ook al op een poef geplast) => Alhoewel haar kattenbak constant proper is, speciaal kattenzand (geurvrij), en ik schep alles constant leeg. Het klauwen aan de stoelen los ik door de stoelen omgekeerd op tafel te zetten zodat ze er niet aan kan als we weg zijn.

Maar vandaag zijn ze de rest van het nieuwe meubilair toegekomen en zie ik het echt niet zitten dat bvb. mijn splinternieuwe zetel ook vol met gaten gaat zitten. Ik hou van mijn kat, maar ook van mijn zetel.

Dus heb ik besloten, als ik weg ben, haar kattenbak, en haar huisje/zeteltje waar ze altijd in ligt mee te verhuizen naar de badkamer tot er iemand thuis is. Dan verhuizen wij haar inboedel weer naar living/keuken.

Mijn vraag is, of dat een goed idee is of niet?
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door eveline1982 »

Snap dat je je mooie spulletjes mooi wilt houden, maar met dieren (en kinderen) is dat nou eenmaal onmogelijk. Als je zo gehecht bent aan je spullen raad ik je aan een plekje te vinden voor de kat waar het gewoon kat mag zijn en rond mag lopen. In een badkamer opsluiten vind ik zielig, kille bedoening.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
dstarz
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2013 18:27

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door dstarz »

Ok ik denk na over een betere oplossing :). Vanzelfsprekend wil ik dat mijn kat, kat kan zijn. Ik moet voor mezelf dan een manier vinden om mijn zetel te beschermen. Voor de rest maakt het me niet uit waar mijn kat zit, onder de kast, tussen de kasten , in de kasten of op de kasten. Ik vind het gewoon moeilijk als ik nieuwe dure spullen naar de verdoemenis zie gaan. Ik zoek verder...
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door Dinky »

Ik snap je probleem heel goed, onze bank die wij in januari ziet er ook niet echt mooi meer uit (was zo'n 1000 euro, best veel voor ons) maar we hebben het moeten accepteren. Weet niet hoe groot de rest van het huis is maar anders zou je haar buiten de woonkamer kunnen zetten maar de overige kamers wel allemaal open zetten en daar ook krabpalen en kattenbakken plaatsen.

Wildplassen kan duiden op een blaasontsteking of blaasgruis dus ik zou voor fe zekerheid een plasje opvangen en onderzoeken (op te vangen met katkor, verkrijgbaar bij de da)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door Anne87 »

Wij hebben de katten ook niet in de woonkamer als wij er niet zijn. De banken waar ze aan krabben, maar ook de planten die ze omgooien. Niet fijn voor ons. Ze hebben dan de beschikking over de gang (vrij groot) en de studeerkamer (omgebouwd tot kattenkamer) en rommelkamer. Veel hoekjes en klimplekjes, een grote krabpaal en twee kleintjes en een krabplank. Verschillende eet- en drinkplekjes en veel speelgoed. Twee kattenbakken, mandjes om te slapen, noem maar op. Ik heb dan ook niet het idee dat ze iets tekort komen daar. Maar in de badkamer opsluiten zou ik niet doen.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door Chiquita98 »

Och wat zielig. Nee niet gaan opsluiten. Er is wel wat aan de hand als ze ook gaat wildplassen. Eerst bezoek naar decda
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door nellebel »

en hebben ze genoeg krabpalen. hier wordt niet aan meubilair gekrabt. ik heb in de kamer alleen al 2 grote en 1 kleine krabpaal staan, en in de berging nog een krabton.
het enigste wat gijs doet is op de rug trekt hij zich via de onderkant van de bank van de ene naar de andere kant. maar hij maakt er verder niets kapot mee.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door castratenkoor »

Zielig - opsluiten in de badkamer - nee zou ik niet doen.
Als je kat(ten) hebt kun je beter meubels kopen de katbestendig zijn en zeker geen peperpuur spul.
Ik koop mijn hang-bank altijd tweedehands leer voor een paar tientjes. Somd doe ik daar 6 maanden mee, soms jaren. Hier geen ergernis al ze hem slopen.

Als ik jou was zou ik maar 1 kamer met de nieuwe spullen dicht doen en de kat verder het hele huis geven als je weg bent.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Shimbalaya

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door Shimbalaya »

Ik heb maar liefst 7 krabpalen door het hele huis staan voor slechts 1 kat en toch geeft ze de voorkeur aan onze ( peperdure) eetkamerstoelen.Heel jammer van de stoelen maar ik kan me er verder niet druk om maken.
Dat risico loop je nou eenmaal als je aan katten begint.Volgende keer kopen we goedkopere exemplaren. ;-)

Opsluiten in de badkamer is een slecht idee, veels te kaal, kil en vaak kunnen ze niet eens naar buiten kijken.Niet doen dus.
Je zou om je zetel en andere meubels die je wilt beschermen een grand foulard of deken kunnen leggen of iets dergelijks.
Volucria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 mar 2013 09:23

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door Volucria »

Bij ons zit Goliath boven als er niemand thuis is, niet enkel om de dure leren zetels van m'n ouders te beschermen maar ook om wat minder allergenen te verspreiden voor m'n moeder. Op het appartement deed Goliath dat ook, alle krabspeelgoed straal negeren maar wel ons dure salon aan gort krabben. Op ons nieuwe appartement zal in ieder geval een tweedehands salon komen :) Wat je nu kan doen is enkel de kamer met de dure meubels afsluiten, de kat in de badkamer zetten gebeurt hier enkel als straf.
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door Chiquita98 »

De kat in de badkamer zetten enkel als straf????? Ga je diep schamen. Denk je nou echt dat een kat dat snapt? Niet dus. Je bereikt hier alleen maar mee dat je kat angstig gaat worden. Ik hoop echt dat jullie dit nooit meer gaan doen.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Sydney
Poema
Poema
Berichten: 320
Lid geworden op: 27 feb 2012 17:00

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door Sydney »

Ik heb volgens mij weleens gelezen dat een badkamer een angstige plek kan zijn voor katten omdat de geluiden daar versterkt worden, het galmt rond. Dat is dus sowieso zielig...
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door eveline1982 »

Jammer genoeg denken mensen nog te vaak dat een kat een hond is.... Overigens zou ik mijn honden uit straf niet opsluiten. Als een kat iets doet wat je liever niet hebt, is het een kwestie van iedere keer weg zetten van de plek waar ze hetgeen doen wat je niet wilt. Zonder geirriteerd te raken, en niet 1 x verzaken.

Ben trouwens wel blij dat ik nooit dure spullen haal. Hoef ik me ook niet druk te maken als me katten en honden het beschadigen of slopen ;) . Ga binnenkort me meubels white washen, weet nu al dat mijn eettafel binnen no time weer er niet uitziet hihi
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Volucria
Huiskat
Huiskat
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 mar 2013 09:23

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door Volucria »

Wat leuk dat hier mensen zitten die mijn kat en badkamer beter kennen dan ikzelf! Kunnen jullie ook constructief zijn ipv afbreken of is dat teveel van het goede?

In onze badkamer galmt niks, het is er enkel donker. De enige manier om hem iets af te leren is hem daar even zetten. Negeren, plantenspuit, niet-krabben-spray of verschillende soorten folie op meubels, ... werkt allemaal niet, even in "isolatie" wel. Als jullie een humanere oplossing hebben hoor ik die graag, roepen dat iemand zich moet gaan schamen zonder zelf raad te geven vind ik maar zielig.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat in badkamer als ik weg ben?

Bericht door nellebel »

niemand valt je aan op je badkamer. mijn katten zijn dol op de badkamer vanwege de vloerverwarming. maar het gaat erom dat je de kat voor straf opsluit. dat is een methode waar de meesten hier niet in geloven.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie